Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana pompy vp44 2,5 tdi w A6 c5 2002r

29 Sep 2010 20:43 11832 19
  • Level 31  
    Witam.
    Auto to A6 c5 2002r 2,5 tdi (AKE) quattro.
    Trafiona pompa. Z prawej strony pompy jest naklejka z kodem kreskowym i numerem 196987049498.
    Mam drugą z numerem 500782653284 też z silnika AKE, lecz innym numerem ECU, a dokładniej, inna jest literka na końcu numeru.
    Czy ktoś orientuje się czy te pompy są zamienne?
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post

    Level 27  
    witam nie te numery prawidłowe są wytłoczone na nadlewie korpusu a najważniejsze w tym jest napis 106 i kiterka i to właśnie musi się zgadzać i ieszcze jedno to A6 może mieć już immo w sterowniku pompy
    pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 23  
    Na pewno ma immo w sterowniku, od czerwca 2001 roku wszystkie audi miały.
  • Level 31  
    Dzięki za zainteresowanie. Faktycznie, po dokładniejszym umyciu, ukazał się numer o którym pisze niuniu36 jednak teraz go nie pamiętam. Intryguje mnie to immo , dawca pompy jest z 2000r (więc wg. tocka bez immo), a biorca 2002r. Co będzie łatwiejsze? przełożyć stary sterownik do nowej pompy, czy przełożyć całą pompę wraz z ecu i próbować "wgrać" do zegarów wsad z dawcy?
    Generalnie sprawa wygląda tak, że mam dwa teoretycznie takie same auta więc gratów dostatek, tylko jak je skumać ze sobą?
  • Helpful post
    Level 23  
    brandy-p wrote:
    Dzięki za zainteresowanie. Faktycznie, po dokładniejszym umyciu, ukazał się numer o którym pisze niuniu36 jednak teraz go nie pamiętam. Intryguje mnie to immo , dawca pompy jest z 2000r (więc wg. tocka bez immo), a biorca 2002r. Co będzie łatwiejsze? przełożyć stary sterownik do nowej pompy, czy przełożyć całą pompę wraz z ecu i próbować "wgrać" do zegarów wsad z dawcy?
    Generalnie sprawa wygląda tak, że mam dwa teoretycznie takie same auta więc gratów dostatek, tylko jak je skumać ze sobą?


    Nie połączysz pompy bez immo ze sterownikiem który tego wymaga ( teoretycznie).
    Najłatwiej będzie stary ster do nowej pompy.
    Jeszcze w chodzi w grę taki problem, że nawet jak przełożysz sterownik pompy i ECU, dograsz to do licznika, wywali ci błąd z ABS-em i kontrolą trakcji.
    Przerabiałem taki problem tylko ja byłem w innej sytuacji ktoś zaje...ał ECU i według serwisu miał być o nr. XXXXXXX tylko nikt nie pomyślał że pompa też była założona bez immo :D

    Skończyło się zakupem całego zestawu ( ster, ECU, licznik, kluczyki) z 2002 roku
  • Helpful post
    Level 15  
    A6 miały immo w pompie od 2003 roku z tego co się orientuję.
    I pamiętaj, że komunikacja w a6 miedzy ecu i pompą idzie po canie, a np w a4 z tym samym silnikiem po k-line, wiec pompa musi być od a6, inaczej nie da rady.
    I moja rada uważaj na wszelkie propozycje niunia, niejednego już naciągnął na kasę. Wiem bo sam jestem ofiarą.
    pozdro
  • Level 31  
    Uszkodzona pompa ma literkę L, a dawca ma EX. Czy ktoś wie coś zaminności tych pomp?
  • Level 31  
    Po wymianie pompy, brak łączności między sterownikiem, a pompą i blokada immo. Po przełożeniu (tylko)ECU kasacji błędów motor zagadał (bez adaptacji).
    ...Jednak skrzynia(automat) działa jak manual w którym ktoś zmienia biegi nie zdejmując nogi z pedału gazu. Nie działa lock-up. Błędów brak.
    Wszelkie pomysły mile widziane.
  • Level 23  
    brandy-p wrote:
    Po wymianie pompy, brak łączności między sterownikiem, a pompą i blokada immo. Po przełożeniu (tylko)ECU kasacji błędów motor zagadał (bez adaptacji).
    ...Jednak skrzynia(automat) działa jak manual w którym ktoś zmienia biegi nie zdejmując nogi z pedału gazu. Nie działa lock-up. Błędów brak.
    Wszelkie pomysły mile widziane.


    A czy dawca był automatem ?
    Jeśli nie to zapomnij, wsad silnika jest inny dla automatu a inny dla manuala.
  • Level 31  
    Oba automaty.
    Biorca:
    Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl
    Part No: 4B0 927 156 ES
    Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 2121
    Coding: 00001
    Shop #: WSC 00000

    Dawca:
    Address 02: Auto Trans
    Control Module Part Number: 4B0 927 156 BR
    Component and/or Version: AG5 01V 2.5lTDI RdW 3133
    Software Coding: 00001
    Work Shop Code: WSC 00000
  • Helpful post
    Admin of Cars group
    brandy-p wrote:
    Po wymianie pompy, brak łączności między sterownikiem, a pompą i blokada immo. Po przełożeniu (tylko)ECU kasacji błędów motor zagadał (bez adaptacji).
    ...Jednak skrzynia(automat) działa jak manual w którym ktoś zmienia biegi nie zdejmując nogi z pedału gazu. Nie działa lock-up. Błędów brak.
    Wszelkie pomysły mile widziane.
    Sprawdz pw.
  • Level 31  
    Dzięki, przydatne info, ale pompa już wymieniona i motor już działa, tylko co z tą skrzynią?
  • Level 31  
    Wszystkie kodowania są tak jak były.
  • Level 31  
    Próbowałem i nic. Porównałem wsady ECU z obu i są kompletnie inne, więc komp wrócił stary wraz ze sterownikiem pompy. Na początku pojawiał się jeszcze 00550, ale po adaptacji przestał. Autko na razie śmiga, choć brakło czasu na dłuższe testy. Okazało się w starej pompie był uszkodzony tylko N108, ale drugą pompę miałem nówkę i szkoda mi było odcinać z niej ten zawór.
    Dzięki za zainteresowanie.
    Pozdrawiam.
  • Level 12  
    dziwnie do tego podchodzicie lub elektryk nie ogarnia tematu.

    nawet w 2001r było immo w pompie,

    do pompy trzeba przypisać immo, jeszcze trzeba znać pin, jak masz to wszystko to 2 min. i motor działa.
  • Level 31  
    A możesz mnie oświecić? (tak na przyszłość)
  • Level 9  
    Witam .
    Mam podpinając się do tematu mam kilka pytań i zarazem proszę o pomoc.

    Mianowicie posiadam Audi A6 2,5 TDI 150 KM , 1998 r. z uwalonym sterownikiem pompy i prawdopodobnie wykończoną pompą .
    Nie chce sie bawić w naprawe sterownika, regeneracje pompy tylko wymienić całą pompę.

    Na sterowniku mojej pompy sa oznaczenia : 0 281 010 888 08246 285005b
    i znalazłem po pieniadzach sprawna pompe z gwarancja rozruchowa i sterownikiem o oznaczeniach 0 281 010 888 01631 583229A ,
    oraz jeszcze jedna z oznaczeniami początkowymi 0 281 010 888.
    Czy są jakieś przeciwwskazania odnośnie wymiany na jedną z takich pomp?
    Czy ja, początkujący majsterkowicz poradze sobie z taką wymianą ?
    Czy przy takiej wymianie bede potrzebował kodu pin do adaptacji pompy ?
    Jeśli ktoś przerabiał ten temat to bardzo proszę wypowiedź .
    Z góry dziękuje i pozdrawiam
  • Level 9  
    Wcześniej nie zwróciłem uwagi na istotną rzecz.
    Mianowicie nr mojej pompy.
    Dziś zerknąłem i posiada końcówke numeru 106 D
    Przeglądając różne ogłoszenia widze ze są różne numeracje.
    Między innymi 106A 106L czy któreś z nich bedą się nadawać jako zamiennik za 106 D?

    Prosze o pomoc.