Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Matiz - Po wymianie kolektora słabo grzeje.

30 Wrz 2010 08:01 8228 20
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam Matiza rocznik '99. Autko jakies 4 miesiace temu miało wymieniony termostat a 3 miesiace temu kolektor ssacy bo ubywalo plynu chlodniczego a kolektor był pęknięty. Od momentu wymiany kolektora auto wogole się nie grzeje. Przejezezdzam 20 km do pracy a wskazówka temperatury silnika nawet nie drgnie. Po dojechaniu do pracy ogrzewanie lekko zaczyna dzialac. Zbliza sie zima i warto miec ogrzewanie w samochodzie. Dodam ze spalanie wzrosło o ok 1 litr / 100 km. Ktos wie co moze byc powodem?
    Z góry dziekuje za odpowiedz.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    witam sprawdz czujnik temperatury jeszcze
  • Poziom 20  
    Witam.
    Auto z 1999r to musi mieć ponad 100 tys. km.Proponuje sprawdzić pompę płynu chłodzącego (zniszczony wirnik pompy).A wszystkie węże poprawnie podpięte?
  • Poziom 9  
    Auto ma 105 tys przebiegu. A co do poprawności podłączenia węzy to jak mozna to najłatwiej sprawdzic?

    //edit:
    Przy uruchomionym silniku płyn chlodzący z górnego weżyka do zbiorniczka wyrównawczego leci więc wydaje mi się ze podłączenie węży i sama pompa są dobre. Poprawcie mnie jeśli zle myśle
  • Poziom 20  
    To ,że leci w zbiorniczku wyrównawczym nie znaczy ,że jest dobrze.Zacznij od zimnego silnika.Po uruchomieniu silnika ma grzać jeden przewód
    od chłodnicy(kontrola nowego termostatu),jeśli grzeją dwa to termostat do wymiany,Grzeje jeden termostat dobry a pompa do wymiany.
  • Poziom 10  
    Panowie przecież wiadomo że po wymianie Kolektora !! przestało działać ogrzewanie a nie po wymianie termostatu.. Wydaje się ,że chyba mechanior coś źle podłączył ew pochrzanił węże..
  • Poziom 35  
    Tak ciężko zajrzeć co z termostatem??
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Szczerze mowiac kolego troche ciezko w matizie. Tam trzeba troche rzeczy zdemontowac zeby dostac sie do termostatu. Ale zajrze tam jak tylko znajde kilka godzin wolnego. Kupiłem juz nowy takze przy okazji go wymienie. Dzieki za pomoc.
  • Poziom 29  
    Zużycie paliwa wzrosło, bo silnik jest niedogrzany i cały czas ma zwiększoną dawkę paliwa. Wąż termostat-chłodnica powinien być zimny ( może być lekko ciepły, ale nie za bardzo ) jeśli nagrzewa się wraz z silnikiem to termostat przepuszcza.
    Do momentu otwarcia termostatu płyn powinien być zamknięty w małym obiegu więc wskaźnik powinien coś wskazać. Spróbuj na postoju grzać silnik i sprawdzaj chłodnicę jeśli się nagrzewa to termostat przepuszcza.
    Na uszkodzoną pompę bym nie stawiał, bo jeżeli pompa nie daje odpowiedniego przepływu płynu to raczej objawiało by się to przegrzewaniem silnika.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Przy braku wydajności pompki nie będzie dobrego ogrzewania!!!
  • Poziom 35  
    Lech54 napisał:
    Witam.
    Przy braku wydajności pompki nie będzie dobrego ogrzewania!!!


    Przy braku wydajności pompki ,te silniki się przegrzewają i wywalają płyn.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Jak samochód przejeżdża 20 km. i ledwo grzeje ogrzewanie to musi chodzić na dużym obiegu, wynika z tego, że termostat musi być otwarty od samego początku .W przeciwnym przypadku czyli normalnym obieg chłodzenia byłby mały ,termostat zamknięty a temperatura silnika około 90 stopni osiągnięta. po przejechaniu 5 km. jest to sprawdzone przez właścicieli Matiza.Kolega Herrmefisto nie pisze,że płyn mu ucieka po tych 20 km. tylko ogrzewanie ledwo działa z tego wniosek ,że silnik jest przechłodzony.Trzeba być geniuszem żeby źle podłączyć węże od układu chłodzenia przy wymianie kolektora ssącego.Przy przebiegu 105000 km. mając takie problemy powinno wymienić się pompę cieczy ,pasek rozrządu z rolką napinającą,termostat, płyn chłodzący.Nie zaszkodzi sprawdzić drożność nagrzewnicy.Poprawność działania układu chłodzenia sprawdzamy dotykając ręką węży i wiemy czy jest ciepły ,nie trzeba nic rozbierać.
  • Poziom 9  
    Wymieniony termostat i ogrzewanie wróciło do normy. Problem pozostał ze wskaźnikiem temperatury silnika. Wskazówka nie chce zbytnio się ruszać. Po przejechaniu ok 15 km dopiero wskoczy powiedzmy na 1/5 przedziału. Problem także wystepuje ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Jest zawieszony ciągle na 1/3 i rzadko kiedy sie rusza. Ktoś wie co moze byc przyczyną?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.
  • Poziom 9  
    Zczytałem błędy mojego matiza. W zasadzie był tylko jeden 1510 co oznacza jedno z dwóch:
    - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego - kontrola obwodu
    - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego zawarty do akumulatora
    Ktoś wie o co chodzi? Wymiana przekaznika wystarczy czy to cos innego?
  • Poziom 20  
    Witam. Bardziej bym wolał abyś udzielił odpowiedzi na temat wskaźnika temperatury co zrobiłeś w tym temacie a nie zadawał kolejne pytanie nie związane z tematem głównym. W ten sposób robi się bałagan. Co do błędu 1510 może go źle sczytałeś bo pompa paliwowa po załączeniu stacyjki nie miała by prawa się wyłączyć. Poprawnym kodem może ma być 1500. Na obecną chwilę skończmy temat wskaźnika.
  • Poziom 9  
    Otóż nie zrobiłem jeszcze nic. A kody podałem dlatego bo myślałem ze to one mogą pomóc w rozwiązaniu problemu wskaźników.
  • Użytkownik obserwowany
    Lech54 napisał:
    Witam. Od czujnika temperatury zdjąć wsuwkę i podłączyć do masy przy załączonej stacyjce na zapłon, wskazówka wskaźnika powinna iść na maksymalną temperaturę, jeśli nie to uszkodzony wskaźnik, przewody. Może być też uszkodzony stabilizator napięcia w liczniku.


    Zrób to.
  • Poziom 2  
    Witam!

    Przepraszam, że odkopuję trochę stary wątek, ale mam bardzo podobną sytuację i nie chcę tworzyć nowych tematów, ale do meritum...

    A więc tak, mam problem z temperaturą na wskaźniku w MATIZIE, otóż tak: prawidłowa dla Matiza to 11:55 (1mm lub 2 mm przed II kreską - środkową) A u mnie jest mniej i podczas jazdy spada nawet do I kreski i znów się unosi trochę i spada, podejrzewałem termostat, wymieniłem na nowiutki ORYGINALNY GM-korea, na pewno sprawny!

    Odpalam, jadę i znów robi tak samo, już mnie szlak trafił i czytam teraz natrafiłem na ten wątek i podejrzewam zatem czujnik, tam są dwa jeden co podaje dane do ECM, a drugi od wskazań na desce i właśnie zdjąłem tą wtyczkę-złączkę, styki we wtyczce eleganckie, nie zaśniedziałe nic, sam czujnik papierem przeleciałem ściernym i nadal nic, a więc za radą jednego kolegi z tego forum zrobiłem tak: zdjąłem wtyczkę z tego czujnika, podłączyłem pod masę i przekręciłem stacyjkę i wskazówka poszła szybko na MAXA i cofnęła się do właśnie 11:55 - tak jak Matiz ma normalnie, tak powinno być, czy powinno być cały czas na MAXA?

    Proszę bardzo odpowiedź, bo już zamówiłem też oryginalny GM koreański czujnik i już się boję co będzie, idzie lato i warto by mieć ten wskaźnik prawidłowo działający, przecież wskazówka po pełnym nagrzaniu powinna stać nieruchomo, prawda? Tym bardziej latem...
  • Poziom 2  
    Mam matiza już 5 lat i powiem tylko tyle nie nadaję się na sprzedaż nawet ;p, ale chyba wiem co z nim zrobie :) dzis oglądałem nowy program http://oognet.pl/content/details/800, tzw ROST o ile to cos komuś mowi :D
  • Poziom 2  
    OK, temat mój też się rozwiązał, jeszcze raz podpiąłem się pod masę i wskazówka po przekręceniu zapłonu poszła na maxa. A więc kupiłem NOWY, oryginalny czujnik i teraz temp. jest 11:55, tak jak powinna być, nic nie opada, skacze, jest OK!