Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria nagrzewnicy xsara II

aisty 30 Wrz 2010 15:39 6823 15
  • #1 30 Wrz 2010 15:39
    aisty
    Poziom 2  

    Witam,

    Ostatnio nawaliła mi nagrzewnica, oddałem do warsztatu i została wymieniona.
    Niestety po wymianie zaczęła świecić się kontrolka AIR BAG ;/ dodatkowo dmuchawa nawiewu zaczęła głośno świszczeć na silniejszym nawiewie, jak by mi pod schowkiem świerszczy stado zamknęli... masakra jakaś.
    Zawiozłem autko z powrotem do warsztatu i zgłosiłem reklamację. W drodze do warsztatu nawiew przestał całkowicie działać!
    Dostałem telefon po kilku godzinach że płyn chłodniczy, który wyciekał z nagrzewnicy spowodował spięcie i uszkodzona została dmuchawa nawiewu....
    Moje pytanie brzmi: Czy to jest w ogóle możliwe???
    Zaznaczę że zanim zauważyłem awarie nagrzewnicy dmuchawa działała bez zastrzeżeń, również przed wizytą w warsztacie jedynie wydobywał się potworny smród z instalacji ale dmuchało.... a po wymianie okazuje się że nie działa???
    i co z ta kontrolką poduszki??? co oni tam pomieszali że się świeci?

    Poradźcie co z tym fantem zrobić.... <poza zmiana warsztatu oczywiście ;)>

    Pozdrawiam

    0 15
  • #2 30 Wrz 2010 22:13
    Andiv
    Poziom 32  

    Że układ był nieszczelny i zalało to jest możliwe. Z poduchą to pewnie odłączali poduche pasażera i włączyli zapłon. Niech to naprawiają, skoro zmieniali nagrzewnice to w ich gesti jest prawidłowo uszczelinić połączenia. A poducha też sama sie nie skasuje.

    0
  • #3 19 Paź 2010 22:41
    aisty
    Poziom 2  

    Samochód wrócił z powrotem do warsztatu, okazało się że dmuchawa do regeneracji oraz opornik dmuchawy do wymiany. Dodatkowo zaznaczyłem, że takie nieprawidłowości po pierwszej naprawie stwierdziłem (poza opisywaną kontrolką AIR BAGA):
    - deska rozdzielcza źle spasowana,
    - połamane mocowania od zewnętrznej przykrywki air baga,
    - na wycieraczce leżą połamane zaczepy,
    - pod schowkiem wystaje jakaś niespasowana uszczelka,
    - brakuje zaślepek przy śrubach mocujących ramiona wycieraczek,
    - kierownica nie reguluje się góra dół,
    - wycieraczki źle funkcjonują (gdy auto zatrzymuje się na światłach przestają działać),
    - strasznie pobrudzone fotel kierowcy oraz pasażera w kilku miejscach od smaru reszta od brudnego kombinezonu mechanika....

    Usunęli lub zatuszowali wszystkie te wady, nie ruszyli foteli bo pani przyjmująca zlecenia stwierdziła, że musieli by całą tapicerkę prać... brak słów...

    Odebrałem auto po 12 dniach stania w warsztacie (pierwsza i druga naprawa razem) i po 2 dniach okazuje się, że dmuchawa dział jedynie na 4 pozycji.
    Jestem załamany, koszt: 1260zł - wymieniona nagrzewnica, opornik dmuchawy i
    regenerowany silnik dmuchawy + robocizna, efekt - nawiew NADAL nie funkcjonuje jak powinien....

    Nie zawiozę raz jeszcze, bo po prostu jestem zniesmaczony, nie mam ochoty nawet patrzeć na tych "FACHOWCÓW".

    Czy ktoś orientuje się co może być przyczyną nie działania nawiewu na mniejszych pozycjach od 1 do 3?

    P.S. odradzam wszystkim co zastanawiają się czy u nich naprawić auto. "TAND" Gdynia Cisowa ul. Morska 455

    0
  • #4 20 Paź 2010 06:48
    Lech54
    Poziom 20  

    Witam. Jeśli dmuchawa działa tylko na 4 biegu masz uszkodzony ponownie opór dmuchawy. Na oporze masz zabezpieczenie termiczne które zadziałało, możesz sam go wymienić (nie musisz wymieniać całego oporu). Powodzenia.

    0
  • #5 17 Lis 2010 08:11
    Gronowski Artur
    Poziom 1  

    Przyczyną pracy wentylatora tylko na 4 biegu jest uszkodzenie zabezpieczenia termicznego tzw. termik. Wentylator wtedy pracuje z pominięciem wszelkich oporników zmniejszających jego prędkość. Aby nie doszło do przegrzania oporników i ewentualnego pożaru np. na wskutek złej pracy (duże opory toczenia) zastosowano zabezpieczenie prądowo termiczne. Gdy dojdzie do przepalenia termika od temperatury, to wtedy wentylator pracuje właśnie tylko n najwyższym 4 biegu. Termik taki można kupić za ok. 8-10 zł w sklepach z częściami do pralek lub na allegro (+ koszt wysyłki). W xsarze2 znajduje się on pod schowkiem pasażera. Należy odchylić wykładzinę i tam gdzie idzie wiązka przewodów pod klapkę odkręcić śrubkę "krzyżakową" i termik wypadnie. Termik ten jest CHYBA na 10 amper i 95 stopni Celsjusza.

    0
  • #6 17 Lis 2010 08:35
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 02 Maj 2011 11:01
    Artur Gronowski
    Poziom 2  

    Motronic napisał:
    "Ale piszesz pierdoły, rany świata!
    Microtemp jest zaraz na opornicy, a ta jest wysoko, wyżej linii schowka.
    Nie jest na 90 stopni, bo walnął by podczas pierwszych 10 min, pracy, a na 218, ja zakładam 238. "

    Po co wprowadzasz ludzi w błąd skoro nie masz pojęcia co i gdzie znajduje się w samochodzie. Temperatura jaką podajesz 238 naprawdę gratulacje, może jeszcze odrobinkę benzynki?
    Rada-dotknij, pomacaj i jeszcze troszkę poczytaj. Nie zaszkodzi popytać tych co wiedzą a nie myślą, że wiedzą.
    Jak będziesz zainteresowany ww problemem to wyślę Ci pare fotek, anawet specjalnie dla Ciebie nakręcę film.
    Na koniec - nie obrażaj innych ''Ale piszesz pierdoły, rany świata! " bo sam stajesz się pośmiewiskiem.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega Motronic wytknął Ci parę głupot, które napisałeś i jeszcze pyskujesz? Widać nie masz zielonego pojęcia do kogo piszesz. Jeszcze jedno takie zachowanie na forum i dostaniesz ostrzeżenie.

    0
  • #8 02 Maj 2011 12:10
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 02 Maj 2011 13:01
    mczapski
    Poziom 38  

    Zainteresował mnie wywód kolegi Artur Gronowski. O czymś takim nie wiem chociaż używam tego samochodu. Nie spotkałem bezpiecznika, który wypadnie po odkręceniu wkręta. I ciekaw jestem filmu i zdjęć. Ponadto od kiedy benzyna ulegnie zapłonowi przy 95 st C? Natomiast nietrudno wyobrazić sobie sytuację kiedy układ chłodzenia/ogrzewania ma temperaturę 95 st C. Czyli, że w każdej takiej sytuacji uszkodzi się bezpiecznik dmuchawy?

    Wiem gdzie i po co jest bezpiecznik termiczny. Wiem także , że są produkowane i możliwe do nabycia wartości w okolicy 90 st C a nawet niższej.

    0
  • #10 02 Maj 2011 14:02
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 02 Maj 2011 15:07
    artur3554
    Poziom 13  

    Witam kolego tak jak już pisali poprzednicy musisz wymienić mikrotemp proponuje 240 stopni C. A co do fachowców to ich obowiązkiem jest oddać auto po pierwsze naprawione a po drugie nic dodatkowo nie powinno być uszkodzone.

    0
  • #12 03 Maj 2011 18:38
    kryststgpom
    Poziom 25  

    Wartość termika 192-230 'C, nigdy 92'C w opornikach dmuchawy.

    0
  • #13 30 Sty 2012 16:49
    miklu0
    Poziom 7  

    Wymontowałem w Xsarze opornicę. Znajduje się blisko wentylatora. bezpiecznik termiczny jest spalony. Nie mam jeszcze bezpiecznika wlutowałem chwilowo jakiś kabelek. działają wszystkie biegi wentylacji wewnętrznej. Dziwi mnie tylko że spiralki w opornicy grzeją się do czerwoności. Czy tak powinno być? Wygląda to tak, że po włożeniu w kanał wentylacyjny spiralki ogrzewają powietrze lecące przez niego?

    0
  • #14 30 Sty 2012 17:20
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 30 Sty 2012 17:49
    miklu0
    Poziom 7  

    czy sposób podleczenia bezpiecznika termicznego ma znaczenie?
    Lewa, prawa strona? czy to zez znaczenia?

    0
  • #16 30 Sty 2012 17:50
    1078231
    Użytkownik usunął konto