Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ułożyskowanie w Candy CTD 105

wnyku 30 Wrz 2010 17:58 1987 5
  • #1 30 Wrz 2010 17:58
    wnyku
    Poziom 11  

    Mam problem w pralce Candy CTD 105. Otwierany jest w niej tylko jeden bok i tutaj udało mi się zdjąć ułożyskowanie. Jak zdjąć ułożyskowanie ze strony, która się nie otwiera?

    Ps. Zdejmowałem koło napędowe i chyba coś źle złapałem, bo teraz jak pokręcę bębnem to mikropasek trochę "tańczy" po tym kole. Czy będzie do wymiany również koło?

    0 5
  • #2 30 Wrz 2010 22:52
    yogi009
    Poziom 42  

    Kiedy w mojej Candy wymieniali to łożysko, okazało się, że jest ono jakby zatopione w obudowie bębna. Najpierw ją rozszczepili, zmienili łożysko, a potem jakoś łączyli, chyba na klej. Narzekali, że pół dnia zabawy.

    0
  • #3 03 Paź 2010 22:16
    rangi
    Poziom 17  

    Musisz wyjąć wszystko przez górę, jak trochę tańczy koła a pasek nie spada to może tak zostać. Powodzenia :D

    0
  • #4 21 Paź 2011 10:23
    kuhnro2
    Poziom 14  

    W tej pralce z mojej praktyki użytkowania łożysko pada najczęściej od strony paska (koła pasowego), wymieniłem tylko z tej strony jest wszystko dobrze - nie hałasuje,
    na forum jest człowiek który wymieniał już 2 razy po stronie napędu a to po przeciwnej stronie jest i tak dobre (bo chciał je wymienić).
    Oczywiście dmuchając na zimne można wymienić komplet.

    0
  • #5 25 Paź 2011 08:33
    wnyku
    Poziom 11  

    Odpowiadając na swoje pytanie:Wymieniałem komplet wyciągając bęben z obudową przez górę pralki. trzeba było rozmontować obudowę, wyjąć bęben i "wypukać" łożyska.
    A następne pytanie: jak następnym razem zdjąć jedno łożysko (od strony napędu) bez wyjmowania całości?
    Pozdrawiam

    0
  • #6 25 Paź 2011 10:59
    kuhnro2
    Poziom 14  

    wnyku napisał:

    A następne pytanie: jak następnym razem zdjąć jedno łożysko (od strony napędu) bez wyjmowania całości?


    Boczek pralki od strony napędu jest odkręcany (na dole dwa wkręty, góra takie blaszki wsuniete) i schodzi - wtedy jest dostęp do łożyska (piasty).

    Ja kupowałem całe piasty z łożyskami (chyba japońskie i niedrogie) i wymieniłem całość (p. + ł.) bez bawienia się w wybijanie.

    Trzeba tylko: zdjąć pasek, odkręcił koło pasowe, odkręcić śruby piasty, jak nie ma ściągacza żadnego to po 2 stronach zrobić małą dziurkę w tym tworzywie sztucznym co przylega do piasty (niczemu to nie będzie szkodzić - tak robią nawet fachowcy:)) i dwoma wielkimi wkrętakami podważyć i wychodzi.

    Nie czekać z wymianą, żeby ten plastik się nie topił pod wpływem nagrzewania łożycha.

    0