Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em?

DawidWroc 30 Sep 2010 23:13 15456 16
  • #1
    DawidWroc
    Level 9  
    Witam, mam dosyć dziwny problem który już występował u innych kolegów lecz zamieszczam tego posta ponieważ sam próbowałem go rozwiązać. Od kilku dni jakby samochód stracił moc, nie czuć turbo i jest na wyższych obrotach głośniejszy. Wyczytałem w innych postach, że w tych astrach to problem z EGR'em - i pierwsze co zrobiłem to wykręciłem go i dokładnie przeczyściłem. Zamontowałem ponownie i nie widać poprawy. Dodam, że dzieje się to od około 2-3 dni przy czym między 2 a 3 dniem turbina normalnie pracowała i była moc. Czy warto kupować nowy ZAWÓR EGR (koszt ok. 350 zł/ oryginał)? Czy ma ktoś jakąś radę? Wskazówkę?
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Błedy były? jakie ciśnienie turbiny? co z przeplywka?
  • #3
    DawidWroc
    Level 9  
    Błędy: brak
    Ciśnienie: ok
    Przepływka: ?
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Najpierw chciałbym się upewnić, że pisząc zawór EGR rzeczywiście piszesz o zaworze EGR...

    Tak więc masz na myśli to (EGR):
    Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em? Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em?
    czy to (elektrozawór podciśnienia):
    Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em?
  • #5
    DawidWroc
    Level 9  
    EGR który wykręciłem i "przeczyściłem" to zdjęcie drugie (to z plastikową pokrywką).
  • #6
    Meteo33
    Level 17  
    Mógłbyś spróbować zaślepić dopływ spalin tymczasowo, przejechać się i zobaczyć czy coś się zmieni. Wystarczy blaszka z dwoma otworami.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    ftp.kowal
    Level 35  
    Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer łapał już błąd EGRu
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    DawidWroc
    Level 9  
    Ciśnienie sprawdzałem na komputerze, podjechałem do serwisu- koleś podpiął się i jechaliśmy razem. Mówił, że Ciśnienie jest ok.
  • #11
    barubar
    Level 26  
    Dobra, to każ kolesiowi to naprawić tym fejsikiem.
  • #12
    DawidWroc
    Level 9  
    barubar wrote:
    Dobra, to każ kolesiowi to naprawić tym fejsikiem.


    Nie widzę w Twojej wypowiedzi ani trochę chęci pomocy. Najzwyczajniej na początku myślałem, że padła mi turbina. Podjechałem i kazałem to sprawdzić. Proszę o rady- gdybym się znał to pewnie bym pomagał w innych wątkach a nie zadawał takie pytania.
  • #13
    mankut
    Level 14  
    uszczelkę pod kolektorem wydechowym obejrzyj możliwe ze jest przepalona i spalinki uciekają nie tworząc ciśnienia dla turbiny
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    DawidWroc
    Level 9  
    Rozkręciłem jeszcze raz tego EGR'a i tam jest "membrana" zamykająca dolot, i ona nie jest fizycznie stała w jednym miejscu. Troszkę ale nieznacznie wyrobiła i rusza się na końcu metalowego palca. Czy to może być przyczyną, że nie ma "turbo" ?
  • #16
    barubar
    Level 26  
    Zamów "metalowego palca z membraną" na allegro i ludziom gitary nie zawracaj. Powodzenia w zamawianiu.
  • #17
    DawidWroc
    Level 9  
    barubar wrote:
    Zamów "metalowego palca z membraną" na allegro i ludziom gitary nie zawracaj. Powodzenia w zamawianiu.


    Nie wiedziałem jak to opisać. Czyli według Ciebie to na 100% wina EGR'a?

    W takim przypadku proszę o potwierdzenie i w poniedziałek dokonuje zakupu.