Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em?

30 Wrz 2010 23:13 14460 16
  • Poziom 9  
    Witam, mam dosyć dziwny problem który już występował u innych kolegów lecz zamieszczam tego posta ponieważ sam próbowałem go rozwiązać. Od kilku dni jakby samochód stracił moc, nie czuć turbo i jest na wyższych obrotach głośniejszy. Wyczytałem w innych postach, że w tych astrach to problem z EGR'em - i pierwsze co zrobiłem to wykręciłem go i dokładnie przeczyściłem. Zamontowałem ponownie i nie widać poprawy. Dodam, że dzieje się to od około 2-3 dni przy czym między 2 a 3 dniem turbina normalnie pracowała i była moc. Czy warto kupować nowy ZAWÓR EGR (koszt ok. 350 zł/ oryginał)? Czy ma ktoś jakąś radę? Wskazówkę?
  • Poziom 35  
    Błedy były? jakie ciśnienie turbiny? co z przeplywka?
  • Poziom 9  
    Błędy: brak
    Ciśnienie: ok
    Przepływka: ?
  • Moderator Samochody
    Najpierw chciałbym się upewnić, że pisząc zawór EGR rzeczywiście piszesz o zaworze EGR...

    Tak więc masz na myśli to (EGR):
    Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em? Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em?
    czy to (elektrozawór podciśnienia):
    Astra II 2.0 dTi - problem z turbiną / egr'em?
  • Poziom 9  
    EGR który wykręciłem i "przeczyściłem" to zdjęcie drugie (to z plastikową pokrywką).
  • Poziom 17  
    Mógłbyś spróbować zaślepić dopływ spalin tymczasowo, przejechać się i zobaczyć czy coś się zmieni. Wystarczy blaszka z dwoma otworami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Nie wystarczy blaszka. Dodatkowo na Twoim miejscu odkręciłbym cały kolektor ssący i go wyczyścił. ale równie dobrze może być winny któryś z elektrozaworów, które sterują turbina zaworem EGR i klapami na kolektorze ssącym. Ostatnio miałem przypadek ze siłownik właśnie od tych klap był nieszczelny i komputer łapał już błąd EGRu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Ciśnienie sprawdzałem na komputerze, podjechałem do serwisu- koleś podpiął się i jechaliśmy razem. Mówił, że Ciśnienie jest ok.
  • Poziom 26  
    Dobra, to każ kolesiowi to naprawić tym fejsikiem.
  • Poziom 9  
    barubar napisał:
    Dobra, to każ kolesiowi to naprawić tym fejsikiem.


    Nie widzę w Twojej wypowiedzi ani trochę chęci pomocy. Najzwyczajniej na początku myślałem, że padła mi turbina. Podjechałem i kazałem to sprawdzić. Proszę o rady- gdybym się znał to pewnie bym pomagał w innych wątkach a nie zadawał takie pytania.
  • Poziom 13  
    uszczelkę pod kolektorem wydechowym obejrzyj możliwe ze jest przepalona i spalinki uciekają nie tworząc ciśnienia dla turbiny
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Rozkręciłem jeszcze raz tego EGR'a i tam jest "membrana" zamykająca dolot, i ona nie jest fizycznie stała w jednym miejscu. Troszkę ale nieznacznie wyrobiła i rusza się na końcu metalowego palca. Czy to może być przyczyną, że nie ma "turbo" ?
  • Poziom 26  
    Zamów "metalowego palca z membraną" na allegro i ludziom gitary nie zawracaj. Powodzenia w zamawianiu.
  • Poziom 9  
    barubar napisał:
    Zamów "metalowego palca z membraną" na allegro i ludziom gitary nie zawracaj. Powodzenia w zamawianiu.


    Nie wiedziałem jak to opisać. Czyli według Ciebie to na 100% wina EGR'a?

    W takim przypadku proszę o potwierdzenie i w poniedziałek dokonuje zakupu.