Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szaleje autopoziomowanie lamp w Nissan Primera P11.144 LIFT

01 Paź 2010 17:20 3299 1
  • Poziom 10  
    Wysłany: Dzisiaj 16:15 [P/WP11.144] Szaleje autopoziomowanie lamp w P11.144
    Cześć,
    nie mogę sobie poradzić w sumie teoretycznie prostym tematem. Wymieniłem lampy i silniczki (na skutek wypadku) i układ autopoziomowania lamp zaczął szaleć. Lampy jeżdżą od dołu na okrągło (w czasie jazdy też). Po wejściu w tryb kalibracji (5 razy światła post. na "on" i zostawić 5 raz na mijania) nic się nie zmienia. Po odczytaniu kodu błędu z jednostki sterującej podaje że uszkodzone są silniczki ( 4 krótkie błyski). Teraz pytanie zasadnicze (silniczki te co założyłem wyglądają na nowe): czy to może być uszkodzenie silniczków (dwóch ?), czy do aut z układem autoregulacji są inne silniczki ?, co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania układu poziomowania lamp. Z tego co sprawdziłem na Allegro to jest jeden model silniczków (12V Valeo), jeśli chodzą góra dół to znaczy że mają masę, 12V i sterowanie.

    Pozdrawiam
    Przemek
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 9  
    Rozumiem, że mówimy o oryginalnych lampach ksenonowych i sprawdzałeś kody błyskowe w sterowniku położenia lamp który znajduje się o ile dobrze pamiętam w okolicach prawego przedniego słupka (koło pasażera).
    Kalibracja przebiega normalnie? znaczy się lampy jadą do góry, na dół i ustawiają się tak jak ma być. (Kalibrujesz w przeciągu 7sek od włączenia zapłonu 5 razy z off do zapalonych świateł i zostawiasz na zapalonych 5 raz, i wtedy powinien kalibrować).

    Jeżeli to działa, proponuje sprawdzić pod samochodem, w moim miałem najpierw uszkodzony łącznik na tylnej osi, potem zgnił!!!!! jeden z przewodów również do tylnego poziomowania, tylko te problemy wyszły podczas diagnostyki sterownika (opisane dokładnie problem z tylnym poziomowaniem). Drugi łącznik jest z przodu przy drążku stabilizatora. może latają luźno i temu światła głupieją?
    aa czy lampy ruszają się razem równo czy każda osobno? jeżeli równo to szukał bym pod autem, ewentualnie jakieś pojawiające się zwarcie..