Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASMAX AR-1004g NETIA i brak internetu mimo połączenia ADSL

Andrzej Ch. 01 Paź 2010 19:55 23462 71
  • #1 01 Paź 2010 19:55
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Witam.
    Mam problem z tym routerem od samego poczatku gdy go otrzymałem. Otóż zdarza się nawet 2-3 razy dziennie, a czasem tylko raz na tydzień (bardzo nieregularnie) że router traci połaczenie z internetem mimo iż diody POWER, ADSL i INET świecą się światłem ciągłym na zielono. Wgrany oryginalny soft NETII, nie chcę wgrywać oryginalnego softu ASMAX'a bo jakbym musiał oddać router no nie wiem czy nie będę miał problemów. Mam łącze TP S.A.

    Przy prawidłowo działającym połączeniu internetowym okienko DIAGNOSTYKA wygląda tak:
    ASMAX AR-1004g NETIA i brak internetu mimo połączenia ADSL
    a gdy brak jest dostępu do internetu, okienko DIAGNOSTYKA wygląda tak:
    ASMAX AR-1004g NETIA i brak internetu mimo połączenia ADSL

    Proszę o informację co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Operator twierdzi że nie ma rozłączeń z internetem - gdy u mnie jednak internet przestaje działać. Czasami aby problem ustąpił potrzeba nawet 2-4 razy zrestartować router od strony WWW,, a reset sprzętowy też musi trwać kilka (ok. 10) sekund. Przy krótszym czasie odłączenia zasilania od routera, problem występuje nadal.
    Netia ma mi wymienić modem na nowy, ale chciałbym jednak wiedzieć skąd bierze się problem. Czy Netia może mi odmówić prezyjęcia routera w przypadku gdy wgrany zostanie soft ASMAX'a a nie ich brandowany ?

    Jeszcze jedno - nie mam żadnych połączeń kablowych - stąd "FAIL" w polu ENET. Połączenia sieci lokalnej (WiFi) działają cały czas bezproblemowo.

    Dodam jeszcze styatystyki ADSL, te akurat są jedne z najgorszych, ze względu na pogodę, zwłaszcza wilgoć - zauważyłem że jak jest wilgoć to parametry, a załaszcza dopuszczalna przepustowość sprada właśnie do ok. 4000kbit/s, podczas gdy normalnie jest ~8000 kbit/s albo i wiecej (download) natomiast upload nie przekracza ~1100kbit/s
    ASMAX AR-1004g NETIA i brak internetu mimo połączenia ADSL
    Tak przy okazji może ktoś się wypowie coś na temat tych statystyk ?

    0 29
  • #2 01 Paź 2010 20:41
    pax22
    Poziom 13  

    A zmieniałeś kapsułkowanie w zakładce DSL- "DSL Settings", mam ten modem u tego operatora 4Mb łacze i Netia ustawia standartowo ADSL2+ Enabled zaznaczone, ja zjechałem na u siebie na ADSL2.
    Poza tym zmieniłem w zakładce Advanced Setup/WAN zmieniłem protokół oba na
    PPPoE

    0
  • #3 01 Paź 2010 20:45
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Wydaje mi się że masz łącza netii a nie tp s.a. Musi być pppoa inaczej internet w ogóle nie wystartuje.

    0
  • #4 01 Paź 2010 20:55
    pax22
    Poziom 13  

    Wierz mi miałem i neo i mam teraz netie i zawsze pracowałem na protokóle PPPoE, coć tepsa zaleca PPPoA ,to była pierwsza rzecz którą zmieniłem w konfiguracji modemu.

    0
  • #5 01 Paź 2010 20:59
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    a dokładnie jakie parametry ustawiłeś ? Tylko pppoa na pppoe zmianiłeś czy jeszcze coś, np. 0/0/35 na 0/8/35 ?

    0
  • #6 01 Paź 2010 21:10
    pax22
    Poziom 13  

    Zakładka po prawej "Edit" dla pierwszego wpisu 0/0/35 nic nie zmieniasz oprócz
    Protocol: z PPPoA na PPPoE i do save/reboot

    0
  • #7 01 Paź 2010 21:14
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Czy miałeś identyczny problem, pytam bo nie wiem czemu ta zmiana miałaby służyć ?

    0
  • #8 01 Paź 2010 21:27
    pax22
    Poziom 13  

    Nie chcę zapeszać (tfu,tfu) ale net chodzi mi b.stabilnie TERAZ, czasem przerwy techniczne w nocy.

    0
  • #9 01 Paź 2010 21:28
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Sprawdzam ustawienia, ale proszę o ew. dalsze sugestie.
    Pierwsze moje odczucie, internet działa nieco wolniej przy łączu 1mbit - mam spadek prekości o ok. 10kB/s. Czy to możliwe ?

    0
  • #11 02 Paź 2010 00:12
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    bez zmian - jak na razie, ale to proces długotrwały - zostawie obciążony odpowiednio router na noc - zobaczymy co soię będzie działo. Jednak transfer rzeczywisty jest niższy - zauważyłeś to ?

    Niestety Twoje ustawienia nie pomogły, router w dalszym ciągu traci połączenie z internetem. W Netii byli zdziwieni że w ogóle przy tych ustawieniach następuje synchronizacja :D

    0
  • #12 02 Paź 2010 14:08
    pax22
    Poziom 13  

    Raz w TPSA mój kumpel wziął 6 Mb i po skonfigurowaniu na modemie
    USR9003 technicy z tepsy też nie mogli sie nadziwić ,że idzie w takiej odległości od centrali

    0
  • #13 02 Paź 2010 14:18
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    W każdym bądź razie nie tędy droga, proszę o inne sugestie ustawień.

    0
  • #14 02 Paź 2010 15:09
    pax22
    Poziom 13  

    Jak możesz to pożycz modem i sprawdź na innym sprzęcie, jak będzie źle to zgłaszaj reklamację do netii do skutku. Niech przyjedzie technik i sprawdzi parametry łącza ,wymienią modem itd.. może skończyć się tym ,że netia zaproponuje obniżenie transferu usługi ,jak się nie zgodzisz netia zaproponuje rozwiązanie umowy ze względu na brak technicznych możliwości świadczenia usługi -po co im upierdliwy klient i ze wszystkim muszą zwracać się do tepsy. Twoje problemy to wina tepsy. Zostanie ci modem za zeta i przejdziesz do tepsy (od wczoraj obniżyli trochę ceny). Nie przyznawaj się ,że kombinujesz z ustawieniami sprzętu technikom bo zwalą na ciebie ,że grzebiesz. Załatwiaj sprawy przez e-mail i zapisuj w wysłanych by mieć dokumentację , a jak przez telefon to zapisuj imię i nazwisko konsultanta ,datę i godz.

    0
  • #15 04 Paź 2010 00:13
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Witam !
    Dzwoniłem na infolinię Netii - już mi ręce opadają co za poziom tej usługi - zgłosiłem również w tepsie uszkodzenie linii - przyjechali dzisiaj (niedziela) i stwierdzili że linia działa jak najbardziej poprawnie, co zresztą potwierdziło się w wynikach testów. Więc stwierdzili, że jest to wina połączenia w serwerami Netii. Na dzień dzisiejszy mozliwości techniczne mojego łącza to 8mbit/s - więc jest spory zapas przepustowości.

    Netia czeka na wyniki testów z tepsy (dostałem dzisiaj SMSa z Netii) i dopiero wtedy wyślą nowy router. Dowiedziałem się przy okazji że wgranie oryginalnego softwaru do routera to utrata gwarancji, więc nie będę grzebał - na jutro mam miec pożyczony dokładnie taki sam router niebrandowany (oryginalny, biały elegancki Asmax Ar-1004g) do tygodniowego testu. Chcę udowodnić Netii że wina leży po ich stronie. Możliwości techniczne mojego łącza są spore i spełniają wymagania z zapasem.

    W systemie logów mam takie przykładowe wpisy:
    alert:
    kernel: Intrusion -> IN=ppp_0_0_35_1 OUT= MAC= SRC="jakiś IP" DST="mój IP" LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=112 ID=50602 DF PROTO=TCP SPT=1810 DPT=7889 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0
    co to za intruz ? - co kila minut takie wpisy się pojawiają.

    0
  • #16 04 Paź 2010 00:55
    pax22
    Poziom 13  

    Powiem tylko tyle TPsa robi wszystko byś przeszedł do nich właśnie się dowiedziałeś że nie będzie problemów z 6Mb Neo 59zł/24m-c. Netia nie bardzo ma co do powiedzenia.TPsa potraciła sporo klientów i teraz przy nowej promocji próbuje ich odzyskać. Takich jak Ty będzie teraz przybywało: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8581131#8581131

    0
  • #17 04 Paź 2010 08:15
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Umowa z Netą jest świeżutka, nieco ponad pół roku, więc przejść nie za bardzo się da.

    0
  • #18 04 Paź 2010 19:39
    pax22
    Poziom 13  

    Jak Netia nie będzie mogła świadczyć usługi (będziesz zgłaszał ciągle ten sam problem)to sami zerwą umowę, i oto chodzi tepsie.Ale skoro piszesz ,że od początku masz problem ze zrywaniem synchronizacji to faktycznie może to być problem modemu-sprawdź na innym nawet zwykłym USB.Chyba najlepsze były stare Sagem F@st 800

    0
  • #19 04 Paź 2010 19:49
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Troszkę stronniczy jesteś :)
    Sprawy posunęły się zdecydowanie naprzód. Cuda zdziałał blog Netii i próba mojego wpisu, którego moderacja nie puściła. Od razu odezwała się na maila konsultantka. Jestem dobrej myśli. Na razie póki co usługa działa non stop ponad 20 godzin. Zobaczymy co dalej. W środę oczekuję na telefon od Netii, więc z wiadomych względów wstrzymuję się z odpowiedzią w tym wątku. W ustawieniach routera "zahaczyłem: dodatkowe opcje, które domyślnie nie były zaznaczone przez firmware Netii:
    * Annex M
    * SRA Enable
    obydwie w zakładce:
    Advanced Setup/DSL

    0
  • #20 04 Paź 2010 20:21
    pax22
    Poziom 13  

    Stronniczy! nieeeee.... ,byłem 7lat w tepsie załapałem się jeszcze na umowę bez limitu ,jak wprowadzili (160zł za 640kb)które od razu podzieliłem.W zeszłym roku podpisałem przed świętami Bożego Narodzenia umowę z Orange i to była przygoda, i walka na całego-udało mi się rozwiązać po 4m-c bo nałgałem że wracam do tepsy ,ale tak się stało że tepsa uwolniła pętlę i bez zastanowienia umowa z Netia. Potem skarga do UKE na orange, tpse i netie. Zawsze mnie zastanawiało ,że tpsa potrafi podłączyć swojego w 3dni (choć raz udało mi się to załatwić w 24 godz.) a umowę od innego operatora na ich linii 40dni roboczych.I tyle trwało uwolnienie pętli w moim przypadku.
    Jak chciałem z tepsy przejsć do netii za pierwszym razem 3-4 lata temu to trzymali mnie 90dni i nie podłączyli ,aż netia rozwiązała umowę.Wracam do tepsy podłączenie w 36 godz. Mnie nic już nie zdziwi w walce o klienta:D

    0
  • #21 04 Paź 2010 21:31
    Mexit
    Poziom 25  

    Jeśli chodzi o wgranie softu Asmaxa, a następnie przywrócenie oryginalnego to nie ma z tym najmniejszego problemu (sam sprawdzałem). Mój asmax też ma czasami problemy, najprawdopodobniej adresami dns - wymagane jest ponowne odświeżenie strony.

    0
  • #23 06 Paź 2010 15:55
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Miałem wpisane na sztywno, też nie działa. Ale temat rozwiązałem inaczej - WŁĄCZYŁEM domyślnie wyłączone przez Netie opcje w ustawieniach routera:
    Advanced Setup --> DSL -->
    1. Annex M
    2. SRA Enable

    Jak na razie juz 72 godziny sprzęt działa bez żadnych problemów - bez ani minuty przestoju.
    Potestuję jednak te ustawienia dłużej i ew. zamknę temat.

    0
  • #24 06 Paź 2010 18:32
    Aremon
    Poziom 10  

    Witam wszystkich. Ruter posiadam ten sam co wyżej wymieniony. Pierwszy raz 'przerwa' w dostawie usługi pojawiła się ok. 2 tygodni temu. Wystarczył reset modemu i wszystko działało...

    Wczoraj już totalna porażka! Net działał po restarcie modemu 5 - 10 minut i koniec z transferem... Najdziwniejsze (także dla techników Netii), że kontroli na modemie ciągle sygnalizują połączenie (INET, DSL), a komputer ciągle ma 'aktywne połączenie' z internetem.
    Przekierowywano mnie z działu, do działu podczas rozmowy i wyszło na to, że to ich system wysyłał polecenia rozłączenia!



    Druga sprawa: jak uzyskać passy do rutera?!

    0
  • #25 06 Paź 2010 18:52
    pax22
    Poziom 13  

    Aremon może jaśniej z tymi passami?

    0
  • #26 06 Paź 2010 19:23
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    zapewne hasła :)
    hasła stadardowe:
    user: admin: pass: admin
    user: user: pass: user:
    user: support pass: tego nie wiedzą nawet w Netii, co dziwne.
    Jeśli jakieś hasło zmieniałeś, to tylko przywrócenie ustawień domyślnych pozwoli wejść do ustawień modemu.
    A może tobie chodzi o to żeby zamiast: FAIL było PASS ?
    jeśłi tak to przywróć ustawienia domyślne oraz dodatkowo zaznacz w:
    Advanced Setup --> DSL -->
    1. Annex M
    2. SRA Enable
    U mnie pomogło, dopiero wtedy ustawiłem zabezpieczenia dla Wifi

    Aremon: ja miałem dokładnie to samo a moje boje z Netią trwały tydzień. Proponuję Ci opisać swój problem na blogu Netii - zobaczysz jaki będzie odzew.

    0
  • #27 06 Paź 2010 19:46
    Aremon
    Poziom 10  

    dzięki za passy (loginy :P )

    zgłosiłem swój problem telefonicznie i mają przysłać technika - prosili o możliwe godziny, ale nie podali dnia?!.

    Teraz zauważyłem, że mimo 'braku internetu' - nie ładujące się strony www,, GG działa mi prawie normalnie...


    ---------------------------
    jak w pierwszym poście: Diagnostic - wszystko mam PASS

    tylko jedno: Test ATM OAM F5 segment ping FAIL

    0
  • #28 06 Paź 2010 19:50
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Po pierwsze passy powinienes już dawno zmienić, bo inaczej ja nawet znając teraz Twój IP mogę tak ci namieszać w routerze, że sam będziesz się dziwił że przestał Ci działać - zmiana haseł to podstawa. A fakt działania GG bez internetu to dzwina sprawa, może nie działają Ci tylko jakieś usługi, może ktoś właśnie przez internet - tak jak ja teraz myślałem - zablokował Ci np. port 80 ? Zbyt mało informacji podałeś, jak dla mnie jak GG działa, toi znaczy że internet działa. Sprawdź ustawienia adresów DNS.

    0
  • #29 06 Paź 2010 19:51
    pax22
    Poziom 13  

    Aremon a wklepałeś te Dns-y do kompa?

    0
  • #30 06 Paź 2010 19:53
    Andrzej Ch.
    Poziom 27  

    Właśnie, winą na 99% będą DNSy. Sprawdź to !

    0