Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy z pilota od helikoptera da się coś zrobić?

01 Paź 2010 21:45 2750 3
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.
    Ostatnio zainteresowała mnie elektronika: samochody sterowane, roboty itp. Wyciągnąłem z szafy pilot od helikoptera i chciałbym coś z nim zrobić. Pilot jest sam (bez niczego) - latałem helikopterem i zgubiłem go w lesie. Żal mi było wyrzucać pilota i go zachowałem.
    Czy można z niego coś zrobić. Chodzi mi np. o złożenie własnego minirobota lub samochodu sterowanego na pilota.
    Bardzo proszę o odpowiedzi proste ponieważ jestem zielony w tego typu sprawach.
    Jakby co mój stary helikopter to Lama V4
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Dzięki, ale jak połączyć wtedy silniczek z tymi rzeczami?
  • Moderator Robotyka
    codename_47 napisał:
    Oczywiście Można.

A i proszę Cię "pilot" to jest pod fotel przed telewizorem do sterowania samochodami, samolotami nie używa się a aparatur modelarskich.

No nie zupelnie. Jeżeli aparatura jest na 35MHz (długa antena teleskopowa), to możesz jej używać TYLKO do modeli lotniczych. Takie są przepisy prawne.

Aparatur 2,4GHz można używać do wszystkiego.

Akurat można na tej aparaturze zbudować niewielki, trenerkowaty samolot do 4 kanałów sterujących - silnik, lotki, ster kierunku i wysokości.

Polecam konstrukcje z tzw. "Depronu", czyli izolacji piankowej 5mm, pod panele podłogowe - każdy market budowlany lub sklep z panelami podłogowymi. Paczka 10 arkuszy ok. 30zł i starcza na kilka modeli.
    Plany ściągniesz z internetu. Polecam RWD-5 by Skazoo, Toto-0 by Motylasty, albo Zefir MK2 by PiotrP. Modele bardzo proste i niewymagające.