Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pętla for w excelu - vba - sprawdzanie wartości komórki

pawlo_1975 01 Paź 2010 22:24 5463 8
  • #1 01 Paź 2010 22:24
    pawlo_1975
    Poziom 9  

Stworzyłem kod którego zadaniem jest sprawdzanie wartości komórki i w zależności od zawartości wypełnieniem jej odpowiednim kolorem. Oto kod:

Code:
    Sub p0()

For Each element In Range("i4:i83")
    If IsNumeric(element.Value) = True Then
    If element.Value <= [25%] Then
    element.Interior.ColorIndex = 43
    Else
    element.Interior.ColorIndex = 0
    End If
    End If
    Next
    End Sub

Dodatkowo chciałbym żeby procedura sprawdzała czy inna komórka spełnia warunek i dopiero wtedy wykonywała się procedura. Konkretnie chodzi o to że jeśli wartość komórki Q wynosi 0 (zero) dopiero wtedy dokonuje się wypełnienie.
    Jestem początkujący i nie potrafię sobie z tym poradzić. Jeśli ktoś będzie w stanie mi w tym pomóc będę bardzo wdzięczny.
    Pozdrawiam.

Proszę pamiętać o używaniu znaczników code. - arnoldziq

0 8
  • #3 03 Paź 2010 15:31
    pawlo_1975
    Poziom 9  

Tak chodzi mi o to żeby cała pętla p0() była wykonywana tylko wtedy gdy spełniony warunek czyli wtedy gdy każda kolejna komórka będzie wynosiła 0 zero, jeżeli nie będzie problemem dla ciebie wstawienie konkretnego kodu bardzo bym prosił.

0
  • #4 03 Paź 2010 17:32
    adamas_nt
    Moderator Programowanie

Komórki puste (Empty) też będą traktowane jako =0 i obydwa warunki będą spełnione, więc sugerowałbym trzy (w trzeciej linii)

Code:
    If IsNumeric(element.Value) = True And IsEmpty(Cells(element.Row, 17)) = False And Cells(element.Row, 17) = 0 Then

Pętla for w excelu - vba - sprawdzanie wartości komórki

Jeśli nie ma i autor nie przewiduje pustych wierszy w zakresie, to oczywiście wystarczą dwa...

0
  • #5 03 Paź 2010 18:40
    pawlo_1975
    Poziom 9