Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczny zawór upustowy sprężarki, czym zastąpić?

rui 02 Paź 2010 10:40 2527 4
  • #1 02 Paź 2010 10:40
    rui
    Poziom 9  

Witam, sprężarka którą posiadam ma silnik z rozruchem. Do tej pory podczas rozruchu część powietrza bezpośrednio z cylindrów została upuszczana przez elektryczny zawór upustowy. Gdy silnik przełączał się na drugi bieg, zawór ten automatycznie dostawał napięcie i zamykał się. Niestety od pewnego czasu były z nim problemy, nie zamykał się, teraz problem jest już ciągle tak że sprężarka nie może naładować ciśnienia, większość ulatuje przez zawór. Jestem raczej laikiem w tej kwestii, ale czym można taki zawór zastąpić? To dość wiekowa produkcja więc dostanie zamiennika raczej nie jest możliwe. Mamy podłączenie bezpośrednio do cylindrów, zakończone zaworem upustowym. Na rozruchu zawór cały czas pompuje w atmosferę, na drugim biegu dostaje prąd i się zamyka, całe ciśnienie idzie do butli. Jest na to jakiś pomysł? Zawór prąd na pewno dostaje, sprawdzone, tylko nie zamyka, jest uszkodzony najprawdopodobniej. Pozdrawiam

0 4
  • #2 02 Paź 2010 11:01
    marian_em
    Poziom 26  

Jakim napięciem jest zasilany zawór i jaka jest średnica/sposób podłączenia? Z dostaniem takiego zaworu (tyle że "nowszego") nie ma problemu.

0
  • #3 03 Paź 2010 14:36
    lord II
    Poziom 11  

Jest to zawór normalnie otwarty (po podaniu napięcia na cewkę zostaje zamknięty) i służy do odciążenia kompresora podczas rozruchu, proponuję poszukać w sklepie z pneumatyką, choć myślę, że ten typ zaworów nie jest za mocno popularny. W twoim przypadku ważne jest napięcie zasilania cewki oraz średnica przyłączeniowa.

0
  • #4 03 Paź 2010 16:22
    bonanza
    Spec od Falowników

Ważne, aby był to zawór bezpośredniego działania, nie wspomagany ciśnieniem powietrza, które w tej sytuacji jest chwilowo bliskie zera.

0