Witam.
Chcę się dowiedzieć czy są jakieś zamienniki tuszu pg 512,pg 510,pg513,pg 511 i czy można samemu uzupełniać tusze.
Jeżeli tak to bardzo proszę o konkrety, bo jestem na ten temat zielony.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Zdaje sobie sprawę że po kilku napełnieniach będę musiał kupić oryginały(nowe) bym mógł je znowu uzupełniać tuszem ale i tak koszty bardzo się obniżą .
Instrukcja napełniania kartridża kolorowego.
CANON:
Uwaga: do napełnienia nadają się kartridże nie uszkodzone i nie zaschnięte. Najlepiej uzupełniać tusz, gdy pojawią się pierwsze objawy jego braku - dlatego warto mieć wtedy zestaw pod ręką. Należy bezwzględnie stosować tusz przeznaczony do danego typu kartridża. Napełnienie należy przeprowadzić nad stołem pokrytym starą gazetą lub ceratą.
UWAGA ! Program sterujący poziomem atramentu bardzo często przekłamuje. Kartridż należy napełniać w momencie gdy przestanie drukować.
Przy pomocy noża zdejmujemy etykietę z oznaczeniem kartridża
Zakładamy igły na strzykawki z tuszem i wkręcamy w otwór kartridża. Igła wbija się w gąbkę, która wypełnia wnętrze kartridża. Powoli wstrzykujemy tusz. Pomagamy sobie tłoczkiem.
UWAGA! Nie wolno pomylić kolorów (rozmieszczenie na rysunku poniżej)
Jednorazowo napełniamy po 5 ml każdego koloru kolejności: Cyan, Magenta, Yellow.
Ponieważ kolory nie zużywają się równomiernie można napełnić tylko ten kolor którego brakuje (najczęściej jest to żółty)
Podczas napełniania z dysz kartridża może wydobyć się kilka kropel atramentu. Aby tego uniknąć należy powiększyć otwory napełnieniowe przy użyciu igły lub szpikulca.