Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

falownik pDRIVE cx compact 2,2 utrata mocy

02 Paź 2010 15:55 3514 14
  • Poziom 17  
    Witam
    Falownik pracował bez problemu, aż nagle po uruchomieniu jakiegoś dnia zamiast jak typowo pokazać ustawione parametry i gotowość do pracy zgłupiał. Bez przerwy w okienku ustawień widać zera krążące jakby w kółko do czasu kiedy dostanie polecenie start. W tym czasie pojawiają się normalne zera zapala się kontrolka run i w miarę kręcenia potencjometrem zwiększ się szybkość silnika i pokazywany jest parametr prędkości. Niby dobrze ale jak obciążymy silnik to po 2-3 godzinach pracy zaczyna zwalniać aż do zatrzymania - bez obciążenia ruszy ponownie. Jak odpocznie z 2 godziny to wszystko wraca do normy z wyjątkiem tych dziwnych zer.
  • Specjalista Automatyk
    Witam!
    Te małe zera sygnalizują gotowość falownika do przywrócenia ruchu po pojawieniu się napięcia zasilania. Funkcja ta jest aktywna w przypadku aktywnej funkcji automatycznego startu falownika.
    Innymi słowy wyłącz automatyczne przywracanie rozkazu ruchu;
    b01 ustawić na 00
    wtedy zobasz prawdziwą usterkę (nie będzie automatycznego bez nadzoru uruchamiania.
    Usterka awaryjnych wyłączeń w Twoim przypadku polega przeciążeniu prądowym lub zbyt wysokim lub niskim napięciem zasilania (z naciskiem na zbyt niskie napięcie zasilania lub przeciążenie).
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Na zbyt niskie napięcie zasilania to raczej bym nie liczył - prędzej przeciążenie. Pytanie tylko z czego to wynika - siada po jakimś czasie pod obciążeniem jakie było zawsze stosowane, więc albo się coś przegrzewa albo siada stopień końcowy. Pytanie jak to sprawdzić, czy pomiar napięć wyjściowych w momencie gdy staje coś wyjaśni ? Przepraszam za powielanie na dwóch forach ,ale tak wyszło. Jeszcze jedno - zakładając że ktoś tam nagrzebał w ustawieniach można otrzymać taki efekt ?

    Witam ponownie.
    Rok produkcji 2006, więc maksymalnie pracuje 4 lata. Nic przegrzanego na oko nie widać - dzisiaj go wymontowałem i zmieniłem pastę chłodzącą na wszelki wypadek. Nie przestawiłem parametru b01 na 0 ponieważ nie mam instrukcji do niego a jakoś nie mogę wyszukać na google. Może Pan dysponuje instrukcją lub poproszę o opis jak przestawić ten parametr.
  • Specjalista Automatyk
    Witam!
    Nie mam pod ręką instukcji pDrive CX compact (w formie elektronicznej), ale tu:http://www.falowniki.info/downloads.htm?view=detail&df_id=165 jest instrukcja falownika Hitachi L100. Jest to dokładnie taki sam falownik tyle, że produkowany przez różnych producentów.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Dzięki zaraz biorę się za drukowanie, dam znać jak to się skończyło
  • Poziom 17  
    Wszystkie parametry w normie, obciążenia ustawione na 5.5 A i 8.5 A .
    Zgłoszone błędy : E2,E5,E8. E2 występuje zawsze w czasie zatrzymania falownika za pomocą stopu awaryjnego więc nie ma problemu E8 wystąpiło w czasie programowania więc podejrzewam że to moja wina. Natomiast E5 stanowi zagadkę.
    Piszą coś o kondensatorach ale na oko są ok - po jakim czasie trzeba je wymieniać ?
    Napięcia wejściowe ok 3X420 przed i za filtrem , natomiast nie wiem co się dzieje z wyjściowymi - prawdopodobnie błędnie je mierzę ponieważ pomiędzy fazami dostaję skaczące wyniki od 150V do powyżej 600V i odgłos pracy silnika też jest trochę dziwny jakby zawodził.Jeszcze raz muszę dopisywać, znalazłem jak wygląda diodowy układ pomiarowy myślę że to wyjaśni sprawę pomiaru napięć.Mam jeszcze jeden problem - w czasie pracy falownika gdy obciążamy silnik spada prędkość, kompensujemy to podkręcając potencjometr ale gdy obciążenie spada silnik niepotrzebnie nabiera obrotów i trzeba znowu regulować. Czy da się to rozwiązać używając ustawień podbijania momentu wyjściowego, czy też jest to bardziej skomplikowane ?
  • Poziom 17  
    Wymieniłem kondensatory i ponownie zrobiłem pomiary. Żadnych różnic nie widzę ale zobaczymy potem bo na razie jest zimny i dopiero się okaże czy dalej ma problemy.
    Napięcia pomiędzy fazami przy zadanej prędkości 27 Hz ( max 50 ) wynoszą ok 215V - są skoki w granicach 213-216. Częstotliwość wyjściowa w granicach 126-128 kHz.
    Pod obciążeniem nie widać żeby zmieniała się nastawa - dalej okienko pokazuje 27 Hz ale jest spadek napięcia do 206V i zaraz potem falownik podnosi do 213. Tyle wiem w chwili obecnej, co dalej zobaczymy za parę dni jak trochę popracuje. Mam nadzieję że mu przeszło. Na razie wszystkim dziękuję, odezwę się za 3-4 dni.
  • Poziom 17  
    Witam ponownie.
    Niestety nie przeszło mu, dalej jest problem z mocą. Może coś to da jak dokładnie opiszę tryb i miejsce pracy falownika. Falownik 2,2 KW/3X415V zasila silnik 2,2 KW o prądzie znamionowym 5,5 A do 8,5 A zależnie od podłączenia. Silnik jest sprzęgnięty z przekładnią zakończoną kołem o obwodzie około 1,6 m. Całość pracuje jako wyciąg narciarski na sztucznym stoku, lina nośna ma zamocowanych 10 uchwytów co 15 metrów. Wszystko jest ok jeżeli ( jak obliczyłem na podstawie orientacyjnej wagi ludzi ) obciążenie nie przekracza wagi 350 kg, po przekroczeniu tej wagi nagle falownik zwalnia - napięcie spada z 212 do 90V i cały wyciąg staje. Dopiero jak ktoś zluzuje jeden zaczep i waga spadnie falownik ponownie rusza i wszystko jest ok. Nie wyświetla żadnego błędu, nic nie trzeba resetować , falownik nie jest gorący. Problem polega na tym że takie objawy sporadycznie pojawiały się od 6 miesięcy a teraz jest to prawie regułą.
    Pytanie brzmi - problem stanowi falownik i brak mocy czy może sam silnik ?
  • Specjalista Automatyk
    Witam!
    A01-1
    A03-50
    A04-50
    A44-0
    A45-100
    B01-0
    B12-5.5A ma być 5A
    B13-01
    B21-01
    B22- ile jest ustawione?
    B23- ile jest ustawione?
    B83-5.0 dla eksperymentu zmień na 3.0

    Ustaw d02 na monitoring prądu (nie częstotliwości d01) i po uruchomieniu obserwuj wartość obciążenie szczególnie wtedy gdy silnik zaczyna zwalniać.
    Dodatkowo sprawdź w tym momencie zasilanie na falowniku (poziom napięcia).
    Czy silnik jest połączony w gwiazdę?
    Czy silnik ma hamulec cierny z przestawianym wirnikiem?
  • Poziom 17  
    Dopiero w poniedziałek będę w pracy. Co do silnika to ma hamulec cierny ale działa tylko w momencie gdy podany jest stop ( odcina napięcie dla cewki hamulca ) Było już tak że ponieważ działa tylko w stopie to lina cofała się razem z narciarzami jak padł i to jest najbardziej problematyczne. Na razie zmniejszyłem ilość uchwytów na linie więc pewnie będzie ok - zobaczymy. Tyle że nadal to niczego nie wyjaśni.
  • Poziom 17  
    Witam.
    Wartości dla B22-8,25 dla B23- 1
    Po zmianie kluczowania z 5 na 3 silnik ruszył ale pojawił się jakiś dziwny odgłos - coś w rodzaju pisku przetwornicy tyle że głośniejsze oraz skok poboru prądu o ponad amper, więc przestawiłem spowrotem.
    Silnik jest podłączony w gwiazdę, pobór prądu na luzie 3,25 A.
    Sprawdziłem dzisiaj pod obciążeniem - przy 4 osobach jest w miarę dobrze ( przestawiłem uchwyty i teraz tylko 4 są w lini w tym samym czasie) pobór pradu do 5,5 A i nie staje. Może dac sobie spokój i tak zostawić ?
  • Pomocny post
    Specjalista Automatyk
    Witam!
    Tak jak podejrzewałem napęd dobrany na styk- te 5,5A to prąd znamionowy i z chwilą wzrostu obciążenia (więcej osób lub inne opory) falownik wchodzi w utyk, a pierwszym objawem jest zwalnianie (falownik sam się chroni przed zniszczeniem).
    Moja rada zmienić przełożenie napędu co poskutkuje zwolnieniem wciągu lub wymiana falownika i silnika na większy o jeden typoszereg.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Dzięki, też tak myślałem. Poczekam aż padnie i wtedy wymienię - narazie pochodzi na mniejszym obciążeniu.
    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi, sugestie i pomoc.
    Temat zamykam.