Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piła spalinowa Stihl 026 - brak iskry- nie odpala.

woda_cisowianka007 02 Oct 2010 16:41 44255 32
  • #1
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Posiadam piłę Stihl 026.
    Kupiłem używkę na giełdzie. Odpalałem ją miesiąc temu w celu sprawdzenia i było wszystko ok.
    Dzisiaj chciałem porżnąć drewno do kominka piła odpaliła lecz chodziła tylko jak przytrzymywałem gaz a jak puściłem, to gasła a następnie zdjąłem osłonę górną i zobaczyłem, że moduł cewki jest luźno i śrubka, która się nakręca na świecę była w środku.
    Wszystko było poluzowane złożyłem to i koniec nie chciała odpalić.
    Potem tylko raz odpaliła i zgasła i koniec.
    Założyłem moduł na świece i ciągnąłem za sznur lecz iskra pojawiła się raz na 50 pociągnięć.
    Czy to wina świecy czy trzeba nowy moduł kupić?
    I czy to też jest przyczyną jej gaśnięcia bez trzymania gazu?

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    bartosz789
    Level 30  
    Jeżeli nie ma iskry, sprawdź ją na samym kablu. Czyli przybliżasz sam kabel do np. cylindra i ciągniesz jak będzie iskra to znaczy ,ze świeca padła.
  • #3
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Chyba nie musze sprawdzać bo przyczyna jej nie palenia jest to że w "fajce" nie ma spręzynki do ktorej wchodzi góra świecy. Sama świeca jeszcze by była. Tylko jeszcze pytanie czy przez to że iskra raz dochodziła raz nie piła mogła mi sama gasnąć jak puszczałem gaz na "1"???
    Oczywiscie musze kupic nowa cewke 120zl?
  • #4
    kamilo23
    Level 21  
    Iskra może być na świecy bo jest mały przeskok, najlepiej to sprawdzić to na testerze. Tak mogło być to powodem, dodałeś gazu, nagrzała się iskrownik i piła mogła momentalnie zgasnąć. Pozostaje jeszcze pytanie czy ustawiłeś dobra odległość cewki od koła magnesowego. 0,3 mm.
  • #5
    bartosz789
    Level 30  
    Hmm. Skoro nie musisz sprawdzać to po co piszesz ?
    Jeżeli jej nie ma to fajka będzie latać na świecy.
  • #6
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Nic nie grzebałem jeśli chodzi o odległość cewki od koła magnesowego jest tak jak powinno być.
    Świeca jest ok bo sprawdzałem na 2 dobrej i to samo...
    Nie ma sprężynki i dlatego tam wszystko lata i iskra nie trafia do świecy.
    Czy można coś z tym zrobić bez kupowania nowego modułu? Czy musze koniecznie kupić...:/
  • #8
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Przepraszam Panowie ale wystąpiła mała pomyłka z mojej strony:)
    Sprężynka jest w fajce bo sprawdzałem dzisiaj, a co do iskry to raz na 50 szarpnięć jest jak ją przystawiam do cylindra i ciągnę za sznur.

    Zmierzyłem jeszcze nap. między sprężynką a cylindrem przy szarpnięciu i miernik pokazuje raz: 0,20-30 a raz 1,50-5,50 różne wartości są a tak chyba nie powienno być?

    I jeszcze sprawdziłem omy i pokazał 12,04Ohma nie wiem czy to tak może być.
    Prosze mi powiedzieć czy to wszystko składa się na wymianę tego modułu cewki i świecy?
    Co mogło byc powodem jego spalenia?

    P.S. Nie znam się za bardzo na takim sprzęcie gdyż mam 14lat :)
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Jeszcze raz wyciągnąłem sprężynkę i włożyłem z powrotem na miejsce i przystawiam świecę do cylindra i jest iskra :) Lecz nie odpalałem piły dzisiaj...(w niedziele nie będę się tłukł)...skoro jest już iskra to myślę że no powinna odpalić (jutro to sprawdzę).
    Tylko jeszcze pytanie co mogło byćpowodem gaśnięcia piły po puszczeniu gazu?
    Kable wydają się ok.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    OK. czyli to wina tej śrubki...
    z tą śrubka też mam na mieszane bo ktoś przekręcił ją kilka razy w którąś stronę ale już nie pamiętam.
    Proszę powiedzcie mi czy mogę ją od nowa wykręcić i ustawić tak jak powinno być? (np. ile obrotów wykręcić i potem ile wkręcić) bo jest trochę tam też namieszane.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Apropo świecy to kupie dla pewności jeszcze nową.
    Tylko, która będzie pasowała:
    BOSCH WSR6F 10zl
    OREGON Świecę tą można stosować jako zamiennik do maszyn z świecami :
    - NGK : BM6F
    - Champion : DJ8J
    - Bosch : HS8E
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Próbowałem ją odpalić dzisiaj i nie da rady. Szarpałem ok. 70 razy za sznur i nic nie odpala. Paliwo jest, mieszanka 100ml oleju STIHL na 5l benzyny iskra jest ale nie odpala.

    I powiem tak odpalałem ją 2 tyg. temu odpaliła bez problemu, przerżnąłem kawałek patyka i zgasiłem i zostawiłem. Po 2 tyg. czyli w sobotę, odpaliłem przerżnąłem 2 patyki, potem już gorzej paliła...potem jeszcze gorzej....potem nie chciała odpalić następnie odpaliła i zgasła w trakcie rżnięcia 5 metra i KONIEC...odp tamtego czasu nie odpala.

    Świeca lekko przykopcona.
    Co radzicie?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Wlałem mieszanki do cylindra jakieś 50ml. Nie da rady:/
    Aha jak "próbowałem" rżnąć drzewo, w sobotę, to piła paliła coraz to gorzej.
    Aż wieżyc mi się nie chce ale coś mi się wydaje że jest zatarta, gdyż jestem jej "N"-tym użytkownikiem a poprzednik mógł ją przytrzeć a ja ją wykończyć.
    Więc jakie są jeszcze opcje do sprawdzenia?
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Odkręciłem tłumik nie znam sie na tym dlatego daje zdjęcia:
    Piła spalinowa Stihl 026 - brak iskry- nie odpala. Piła spalinowa Stihl 026 - brak iskry- nie odpala. Piła spalinowa Stihl 026 - brak iskry- nie odpala.


    I co wy na to?
    Jeśli jest zły to ile kosz naprawy w serwisie Stihla?
    Ile warta jest piła bez naprawy na części lub w całości?
    Co się bardziej opłaca naprawa czy sprzedaż?
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Kurde akurat ją zkręciłem:/
    Co do pierścieni to są w 2 miejscach ryśniete tak jak tłok.
    Dzwoniłem do serwisu Stihla i tak na oko mi powiedzieli 300zl cylinder tłok +100zl robota +...jeszcze jakieś części korbowód czy co...i około 500-600zl za to powiedzieli. No więc serwis odpada. Żeby to sam tłok + cylinder 300zl i z robota to mogę się zastanowić ale jak jeszcze coś tam mogło w tym się zepsuć???

    Rycho, co radzisz, co mam zrobić z tym ???
    Za piłę dałem 700zl i przeciąłem jakieś 4-5 patyków nie cały zbiornik...za bardzo mi się to nie zwróciło ale cóż, jak człowiek jest naiwny.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Tanszego nie widzialem niz ten za 279zl cylinder i tlok...

    I czy po tym zakupie piła będzie prawie jak nowa? Chodzi mi o stan techniczny czy będzie lipa tracić moc itp itd???
    A ile warta jest moja piła na cześci na allegro jak by ja dac? Da ktos 200-300zl?Jak mowisz?

    Wolałbym ja sprzedac bo nie wiem czy dam rade sam wymienic te rzeczy?
    Nie mam profesjonalnego warsztatu a jestem też amatorem więc nie wiem :/
    Musiał byś mi pomoc albo dac jakieś zdjęcia jak co po koleji.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Na allegro były jakies 44 i 44,7 dlatego pytam ale jak mowisz za tylko 44 to ok.

    Moge kupic ten zestaw i "SPRÓBOWAĆ" załorzyć ale tylko z towoją pomoca i musiał byś mi napisać po koleii co mam robić gdzie i co.

    Jeśli by bylo z nia ok to bym nia sprzedal a zbieral kase na nowa.
    Co do jej mocy to nawet porownania nie mam czy te 3,5KM mi wystarczy bo jak ona byla przytarta juz to nie miala tej mocy co powinna.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Aha . A jak sprawdzić cylinder? Jak go zdemontowac?


    (Nie wie mczy przypadkiem jak odkręciłem tumik to gorna czesc cylindra nie byla uksyta taki malutki kawaleczek i przez ubytek na cylindrze porysowal sie tłok dokładnie w 2 miejscach po lewej i po prawej stronie 2 minimalne ryski to o to chodzi? Tak mi sie wydaje)

    To na początek powiedz mi jak to ma wszystko chulać?
    Opisz mi zasade dzialania tego ustrojstwa bo musze najpierw to zrozumiec bo jak mam sie za to zabrac jak nie wiem jak to ma chulac :???
  • #27
    bartosz789
    Level 30  
    A może tak po polsku ? :)

    Bo nic nie rozumiem z Twojego postu.
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    woda_cisowianka007
    Level 18  
    Cylinder chyba jest uksyte kawałek i przez to rysuje tłok tak mi sie wydaje.

    Jak zdemontować ten cylinder i wyjąć tłok?
    Musze skąbinować nowy wkrętak bo moj nie przechodzi przez dziurki od cylindra.
  • #30
    bartosz789
    Level 30  
    Quote:

    [...]uksyte kawałek i przez to rysuje tłok tak mi sie wydaje.


    No ciekawe, ciekawe ...
    Jak to jak, odkręcasz gaźnik, następnie tłumik, zdejmujesz fajkę i wykręcasz świece. Następnie odkręcasz cylinder i wyjmujesz go. Potem sprawdzasz jego stan, wyjmujesz tłok. Najpierw wyjmujesz zabezpieczenia, wysuwasz sworzeń i tłok schodzi.