Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana piasty Vectra B z ABS z hamulcem bębnowym

02 Paź 2010 18:08 21914 9
  • Poziom 9  
    Witam, wymieniałem dziś piastę koła tylnego kupiłem na allegro w rozsądnej cenie (140zł) ponieważ na drogie troszeczkę mi szkoda :) Jestem amatorem ale wymiany dokonałem w garażu na lewarku "żaba" zajęło mi to ok 2 godz.

    Potrzebny sprzęt:

    - lewarek
    - klucz do kół u mnie 17
    - klucz nasadowy 16
    - śrubokręt krzyżak
    - większy śrubokręt płaski

    1. luzujemy śruby kół, podnosimy autko odkręcamy śruby i ściągamy koło,

    2. odkręcamy śrubokrętem śrubkę "ustawiającą" bęben we właściwej pozycji

    3. Ściągamy bęben ja podważałem płaskim większym śrubokrętem i kręciłem kołem i jakoś zeszło. Zdjęcie nie mojego bębna ale w szczeline (rys1) włożyłem śrubokręt i podważałem aż zeszło. Jeśli wystąpi problem z tyłu bębna są gumowe zatyczki można ją ściągnąć włożyć śrubokręt i odchylić szczęki ja nie musiałem.

    Wymiana piasty Vectra B z ABS z hamulcem bębnowym

    4. odkręcamy 4 śruby (rys2) oraz ściągamy wtyczkę ABS (rys3)
    Wymiana piasty Vectra B z ABS z hamulcem bębnowym

    5. Ja wypiąłem linkę hamulca ręcznego abym łatwiej mógł wybić starą piastę (rys4)
    Wymiana piasty Vectra B z ABS z hamulcem bębnowym

    6. wybijamy starą piastę, ja użyłem dużego śrubokręta i młotka wyciągnąłem cały "zespół" (rys5) hamulcowy z piastą UWAŻAMY NA PRZEWÓD METALOWY HAMULCOWY oparłem tył starej piasty o belkę (rys6) na której była zamocowana, włożyłem śrubokręt duży między szczęki (rys7) uderzałem nie w piastę tylko w obudowę w której jest umieszczona i jakoś zeszła.
    Wymiana piasty Vectra B z ABS z hamulcem bębnowym

    7. Montaż wykonujemy w odwrotnej kolejności
    - zakładamy nową piastę wygląda tak:
    Wymiana piasty Vectra B z ABS z hamulcem bębnowym

    - dokręcamy 4 śruby mocujące z tyłu
    - podpinamy wtyczkę abs
    - zaczepiamy linkę hamulca ręcznego
    - zakładamy bęben ( ja delikatnie wbijałem go młotkiem i weszło)
    - przykręcamy śrubkę ustalającą położenie
    - zakładamy koło, dokręcamy śruby opuszczamy auto dokręcamy śruby mocujące koło i już :)

    Jestem nowicjuszem więc proszę nie krytykować nazewnictwa niektórych rzeczy, mam nadzieję że w miarę dokładnie opisałem tę czynność i że porada się komuś przyda.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    3. Ściągając bęben śrubokrętem niszczysz tarczę kotwiczną.

    7. Składając warto stosować klej zabezpieczający do śrub i oczywiście nowe nakrętki.
  • Poziom 26  
    Oj, ojoj, ojoj. A ty kiedyś ściągałeś w takim trupie bęben? Nie truj mi tu o poluzowaniu samoregulatora czy coś w ten deseń.
    Skoro nowe nakrętki to czemu i nie nowe śruby? Gdzie te nakrętki nowe? Czy Opel przewidział tam klej do śrub?
  • Poziom 20  
    Nie ściągałem sam nigdy, zawsze oddaje do mechanika - złodzieja... Nowe śruby są z nową piastą.


    Moderowany przez manta:

    Też zajmuje się mechaniką i za złodzieja się nie uważam. Zarobił kolega ostrzeżenie.

  • Poziom 26  
    Pytałem o nakrętki? Pytałem o klej anareobowy? Dopisałeś się to bierz odpowiedzialność za to, co napisałeś.

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    Ja też jestem złodziej.
  • Poziom 9  
    Jak już mówiłem jestem amatorem nie posiadam jakiś ściągaczy do bębna o ile takie są więc zrobiłem jak umiałem i delikatnie więc nic się nie poniszczyło,a nakrętki były nowe oraz dobrze dokręciłem kleju nie używałem.
  • Poziom 26  
    Dobrze zrobiłeś, Ty się nie tłumacz. Problem w tym, kto odpowiada. Bo odpowiada troll.
    marcpol - ja ci obiecuję, będziesz od tej pory miał ciężko. Jak masz pieprzyć bzdury to już lepiej nic nie rób. To z pożytkiem dla ludzkości będzie.
  • Poziom 1  
    Dobra robota. Fajny mechanik.
  • Poziom 30  
    [quote="marcpol"]Nie ściągałem sam nigdy, zawsze oddaje do mechanika - złodzieja... Nowe śruby są z nową piastą.



    Słuchaj my mechanicy nie jesteśmy złodziejami tylko robimy ,bo po to się uczyliśmy,tyle tak jak mówisz każdy ma wzorzec siebie czyli wynik wychodzi na Ciebie nie uku
  • Poziom 28  
    [quote="ptaszek1975"]
    marcpol napisał:
    Nie ściągałem sam nigdy, zawsze oddaje do mechanika - złodzieja... Nowe śruby są z nową piastą.



    Słuchaj my mechanicy nie jesteśmy złodziejami tylko robimy ,bo po to się uczyliśmy,tyle tak jak mówisz każdy ma wzorzec siebie czyli wynik wychodzi na Ciebie nie uku

    Normalnie nie mogłem się opanować aby nie odgrzać tego tematu.
    Szkoda że nauka poszła w las.
    Bardzo ciekawy temat. Właśnie jestem przed wymianą piast, tak że z porady skorzystam.