Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana piasty Vectra B z ABS z hamulcem bębnowym

02 Paź 2010 18:08 21914 9
  • Poziom 9  
    Witam, wymieniałem dziś piastę koła tylnego kupiłem na allegro w rozsądnej cenie (140zł) ponieważ na drogie troszeczkę mi szkoda :) Jestem amatorem ale wymiany dokonałem w garażu na lewarku "żaba" zajęło mi to ok 2 godz.

Potrzebny sprzęt:

- lewarek
    - klucz do kół u mnie 17
    - klucz nasadowy 16
    - śrubokręt krzyżak
    - większy śrubokręt płaski

1. luzujemy śruby kół, podnosimy autko odkręcamy śruby i ściągamy koło,

2. odkręcamy śrubokrętem śrubkę "ustawiającą" bęben we właściwej pozycji

3. Ściągamy bęben ja podważałem płaskim większym śrubokrętem i kręciłem kołem i jakoś zeszło. Zdjęcie nie mojego bębna ale w szczeline (rys1) włożyłem śrubokręt i podważałem aż zeszło. Jeśli wystąpi problem z tyłu bębna są gumowe zatyczki można ją ściągnąć włożyć śrubokręt i odchylić szczęki ja nie musiałem.

4. odkręcamy 4 śruby (rys2) oraz ściągamy wtyczkę ABS (rys3)

5. Ja wypiąłem linkę hamulca ręcznego abym łatwiej mógł wybić starą piastę (rys4)

6. wybijamy starą piastę, ja użyłem dużego śrubokręta i młotka wyciągnąłem cały "zespół" (rys5) hamulcowy z piastą UWAŻAMY NA PRZEWÓD METALOWY HAMULCOWY oparłem tył starej piasty o belkę (rys6) na której była zamocowana, włożyłem śrubokręt duży między szczęki (rys7) uderzałem nie w piastę tylko w obudowę w której jest umieszczona i jakoś zeszła.

7. Montaż wykonujemy w odwrotnej kolejności
    - zakładamy nową piastę wygląda tak:

- dokręcamy 4 śruby mocujące z tyłu
    - podpinamy wtyczkę abs
    - zaczepiamy linkę hamulca ręcznego
    - zakładamy bęben ( ja delikatnie wbijałem go młotkiem i weszło)
    - przykręcamy śrubkę ustalającą położenie
    - zakładamy koło, dokręcamy śruby opuszczamy auto dokręcamy śruby mocujące koło i już :)