Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

golfina 02 Paź 2010 19:17 13995 22
  • #1 02 Paź 2010 19:17
    golfina
    Poziom 7  

    Witam,

    gdzie najlepiej przenieść listwę wtryskową - mam zbyt długie przewody od wtrysków do dyszy i gaśnie przy przełączaniu na gaz.

    Pozdrawiam.

    0 22
  • #2 02 Paź 2010 21:45
    dett
    Poziom 20  

    Jak długie są te wężyki?? W większości instalacji sekwencyjnych przełączanie można tak ustawić że nie będzie żadnych odczuwalnych szarpnięć, nie mówiąc o gaśnięciu, po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego, w jakich warunkach gaśnie ten samochód (za każdym przełączeniem, po nocy) i jaka listwa wtryskowa jest zamontowana, mógłby się kolega trochę bardziej wysilić opisując dokładnie swój problem i konfiguracje swojwj instalacji, wróżbitami nie jesteśmy.

    0
  • #3 03 Paź 2010 18:51
    golfina
    Poziom 7  

    Ależ proszę bardzo :)
    Samochód gaśnie przy przełączaniu się z benzyny na gaz przy ujemnej temp. otoczenia, lecz tylko wtedy gdy nie mam nogi na gazie - podczas jazdy odczuwalne jest tylko szarpnięcie. Przy dodatnich temperaturach auto nie gaśnie ale szarpie. Gazownicy długo "walczyli" z tą przypadłością dokonując korekt wtrysku. Efekt był taki, że owszem samochód nie gasł ale na benzynie ledwo jeździł (rozjeżdżały się mapy wtrysku). Wolałem żeby mi gasł przy przełączaniu, więc powrócono do stanu wyjściowego. Moja instalacja to BRC Sequent 24. Załączam kilka fotek:

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    0
  • #4 03 Paź 2010 19:36
    dett
    Poziom 20  

    Problem był od początku po montażu instalacji, czy wystąpił po jakimś czasie??

    0
  • #5 04 Paź 2010 07:49
    stlu1
    Poziom 11  

    musisz pojechac na regulacje
    przewody sa za dlugie ale m.t.m. to brc a to najwyzsza polka wiec sobie poradza

    0
  • #6 04 Paź 2010 16:13
    tzok
    Moderator Samochody

    Problem nawet nie w tym że przewody są (dużo) za długie, tylko w tym, że znacznie różnią się długością.

    Dlaczego nie przymocowali ich do pokrywy wałka rozrządu? Jest tam "ucho" z tą blachą do której jest przypięta listwa z przewodami w.m. spokojnie można tam przykręcić jakiś kształtownik z blachy i do niego listwę wtryskową. Lub wręcz do obudowy filtra powietrza (pionowo) jeśli tylko się zmieszczą.

    Tu masz przykładowe zdjęcia (z otomoto):
    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    Tak na marginesie to szukając tych zdjęć trafiłem na kilka z VW z silnikiem 1.4 AEX z instalacją BRC i wszystkie miały listwę usytuowaną tak jak u Ciebie.

    0
  • #7 04 Paź 2010 17:50
    golfina
    Poziom 7  

    Witam,
    tak jak pisałem - na regulacji byłem kilka jak nie kilkanaście razy. Zawsze kończyło się rozjechaniem mapy wtrysku benzyny, więc sobie darowałem. Instalację zakładałem jesienią a problem pojawił się zimą.
    Miałem też problem z zabrudzeniem listwy (kilka razy była czyszczona). Objawiał się też przy ujemnej temperaturze a polegał na tym, że auto gasło na gazie na wolnych obrotach. Hamowałem ręcznym a nogę musiałem trzymać na gazie na tak ok. 2300 obr/min. Problem ustępował po upływie ok 5 min po osiągnięciu przez płyn chłodniczy 90 stopni.

    Ponoć MTM to dobra firma a w ciągu 1,5 roku zepsuły mi się 2 wtryskiwacze. Dlatego sądzę, że montaż nie był idealny.

    0
  • #8 04 Paź 2010 17:58
    tzok
    Moderator Samochody

    ...może tankuj na innej stacji?

    0
  • #9 04 Paź 2010 18:25
    golfina
    Poziom 7  

    Tak też zrobiłem ale "fachowcy" powiedzieli, że to nie wina gazu, tylko otrzymali wtryskiwacze z wadliwej serii :)

    Odbiegliśmy trochę od tematu...
    Ogólnie jestem zadowolony z instalacji kiedy na dworze jest powyżej zera. Delikatne szarpnięcia przy przejściu z benzyny na gaz toleruję. Zastanawiam się tylko dlaczego auto gaśnie kiedy jest mróz? Nasuwa mi się wniosek taki, że zanim gaz przez te długie wężyki doleci do kolektora to silnik już nie pracuje. Dlatego chcę przenieść listwę wtryskową tak, aby wężyki mogłyby być krótsze.
    Czy są jakieś zasady montowania listwy wtryskowej i filtra fazy lotnej, np umiejscowienie poziome, pionowe itp.?

    0
  • #10 04 Paź 2010 19:20
    dett
    Poziom 20  

    Ostatnio jak się zrobiło zimno w nocy z dwoma autkami jedno 70 tys na gazie, drugie 25 tys, miałem ten sam problem, w pierwszym przypadku wysłałem wtryskiwacze do czyszczenia, przyszły po tygodniu zamontowane problem ustąpił, z drugim samochodem podjąłem ryzyko i przepuściłem przez wtryskiwacze ok 100,150 ml benzyny (wtryski keihin, średnio rozbieralne) problem ustąpił.
    W wielu przypadkach problem polega na zanieczyszczeniu gazu frakcjami olejo-podobnymi, które w przypadku obniżenia temperatury zewnętrznej gęstnieją i utrudniają pracę wtryskiwaczom gazowym, tyle że nie do końca wiadomo co się może stać z uszczelnieniami wtryskiwaczy po kontakcie z benzyną, a z drugiej strony mój kolega stosuje ten "patent" od paru lat na wtryskiwaczach Valtek, Matrix, Magic Jet, jak na razie żadnych problemów.

    0
  • #11 04 Paź 2010 19:23
    tzok
    Moderator Samochody

    Optymalnie położenie wtryskiwaczy jest pionowe, wężyki powinny być jak najkrótsze (najlepiej w ogóle nie stosować listwy tylko pojedyncze wtryskiwacze) i jednakowej długości. Otwory na dysze powinny być nawiercone w kierunku zaworów dolotowych, możliwie blisko głowicy.

    0
  • #12 04 Paź 2010 20:10
    golfina
    Poziom 7  

    Dzięki chłopaki, właśnie o to mi chodziło :)

    Mam jeszcze taki pomysł, aby filtr fazy lotnej również umieścić pionowo, wylotem do góry. Wtedy te ciężkie frakcje w większości pozostaną na filtrze i oszczędzą wtryskiwacze.

    Czy w miejsce opasek na przewodach, które założyli mi fachowcy mogę zastosować zwykłe opaski śrubowe?

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    Muszę kupić przewód gumowy idący od parownika poprzez filtr fazy lotnej do listwy wtryskowej. Jaką powinien mieć średnicę i na ile MPa powinien być odporny? Na filtrze króćce mają średnice Φ 11 mm więc przewód ma być Φ 10, czy Φ 12?

    0
  • #13 04 Paź 2010 23:00
    gralar
    Poziom 12  

    Witam!
    miałem podobne problemy, które wcześniej opisałem sam analizując przyczyny. Krótko, brak prawdziwych fachowców.
    Pozdr!

    0
  • #14 04 Paź 2010 23:09
    daw210
    Poziom 13  

    Witam a da sie skrócić przewody co idą do tej listwy problem był taki sam w octavi tour 1.6 po skróceniu przewodów z gazu bylo normalnie pozdrawiam

    0
  • #15 05 Paź 2010 23:02
    caveman2009
    Poziom 13  

    dett napisał:
    "po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego"
    A czy kolega moglby przedstawic najlepiej w sposob graficzny, jak powinny wygladac nawiercenia kolektora w prawidlowy sposob, tak jak producent zaleca, czy to moze jest tajemnica?

    Troszeczke mialem okazje popracowac przy sequent 24 i szczerze co ma mapa benzyny do mapy gazu to nie wiem, chyba ze takie bajki cisna tobie "fachowcy do ktorych jezdzisz. Krotko jezeli silnik pracuje na benzynie to pracuje z pominieciem centralki gazu-to chyba jak najbardziej zrozumiale... Wiec nie rozumiem jakim cudem silnik pracuje inaczej na benzynie po zmianach dokonanych w korekcjach dawek gazu-bo tylko tym zajmuja sie gaziarze. Podkrec TIP-OUT i zobacz jak to bedzie pracowalo, ten sequent ma mozliwosc ustawienia 4 faz pracy, jezeli gasnie na zimnym jest mozliwosc ustawienia tip-in/out do takiej temperatury do jakiej sobie zyczysz, czyli jezeli chodzi dobrze przy 90st to wtedy moze konczyc sie tryb pracy silnika zimnego.
    Na dzien dobry niech zrobia pozadna mape gazu na podstawie jazdy przynajmniej polgodzinnej, z toba za kolkiem, w takim stylu w jakim ty jezdzisz - napewno nie na podstawie wcisniecia gazu 3 razy, bo to jest tylko wstep do pracy, a w 99% dawka na wolnych jest duzo za bogata a dawka na biegu sporo za biedna.
    Przewody faktycznie sa dlugie i z tego co widzialem dotychczas nie przekraczaly 140mm, a do tego wystarczy przejzec specyfikacje BRC i zobaczyc jakie dlugosci producent dopuszcza na maxa. Jezeli chcesz miec to zrobione jak trzeba to bedziesz musial pociac oslone silnika lub obejsc sie bez niej.
    Jezeli bedziesz mial problemy proponuje kupic na popularnym portalu aukcyjnym interface koszt 86zl i dziala z tym sequentem na 100% jest tam jeden koles co je sprzedaje, zreszta sam od niego kupilem, soft jest na elektrodzie zalaczony przeze mnie. Wtedy podkrecisz troche sam i twoj problem sie rozwiaze. Instalacje zalozone w Pl to wiekszosci tragedia, sztuka itd. Nie jestes sam pociesze cie wielu ludzi ma problemy z praktycznie zerowymi umiejetnosciami zakladow monterskich lpg.
    Dodam ze jezeli zaczniesz sam grzebac w tym papudractwie co ci odstawili to stracisz gwarancje a im doskonale o to chodzi...

    1
  • #16 05 Paź 2010 23:27
    tzok
    Moderator Samochody

    caveman2009 napisał:
    Krotko jezeli silnik pracuje na benzynie to pracuje z pominieciem centralki gazu-to chyba jak najbardziej zrozumiale... Wiec nie rozumiem jakim cudem silnik pracuje inaczej na benzynie po zmianach dokonanych w korekcjach dawek gazu-bo tylko tym zajmuja sie gaziarze.
    Bez cudów - sterownik benzyny wprowadza korekty do mapy wtrysku na podstawie odczytów z sondy. Przy nieprawidłowych mapach korekcyjnych LPG, korekty wtrysku benzyny osiągają wartości dalekie od optymalnych, bądź nawet graniczne i zapala się MIL. Przykład - za małe dysze / za mały mnożnik czasu wtrysku LPG - w efekcie zbyt uboga mieszanka, aby to wyrównać ECU od benzyny wprowadza korektę czasu wtrysku na plus by doprowadzić mieszankę do właściwego składu. Po przełączeniu na benzynę silnik jest zalewany z powodu zbyt bogatej mieszanki (i trochę czasu minie nim sterownik ponownie to skoryguje, zwłaszcza na zimnym silniku, kiedy korekty czasu wtrysku również obowiązują a brak jest sprzężenia zwrotnego z niepracującej jeszcze sondy).

    caveman2009 napisał:
    Jezeli chcesz miec to zrobione jak trzeba to bedziesz musial pociac oslone silnika lub obejsc sie bez niej.
    Przecież tam nie ma żadnej osłony silnika, jest tylko obudowa filtra powietrza, a bez niej ciężko się obejść...

    0
  • #17 06 Paź 2010 11:11
    dett
    Poziom 20  

    caveman2009 napisał:
    dett napisał:
    "po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego"
    A czy kolega moglby przedstawic najlepiej w sposob graficzny, jak powinny wygladac nawiercenia kolektora w prawidlowy sposob, tak jak producent zaleca, czy to moze jest tajemnica?


    Jeżeli kolega tego nie wie, to nie wiem w jakim celu się wypowiada, bo to jest jedna z podstawowych rzeczy i podstawowy błąd monterów zarazem, kolega tzok napisał już zresztą, po drugie sam montuje instalacje gazowe i wiem że w niektórych przypadkach znacznej długości wężyków (30cm) nie da się uniknąć jeżeli ktoś nie wierzy niech sobie zamontuje instalacje np w samochodzie Mercedes Cls350 z roku 2007 i wtedy pogadamy.
    Nawet przy takiej długości wężyków(nie każda listwa wtryskowa będzie działać piszę o KEIHIN) samochód można prawidłowo skalibrować i nie będzie gasnąć szarpać itp. a korekty długo i krótko terminowa (pojęcia koledze chyba obce) w dłuższym okresie czasu pozostaną takie same jak były przed montażem instalacji gazowej.

    0
  • #18 06 Paź 2010 22:46
    caveman2009
    Poziom 13  

    dett napisał:
    caveman2009 napisał:
    dett napisał:
    "po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego"
    A czy kolega moglby przedstawic najlepiej w sposob graficzny, jak powinny wygladac nawiercenia kolektora w prawidlowy sposob, tak jak producent zaleca, czy to moze jest tajemnica?


    Jeżeli kolega tego nie wie, to nie wiem w jakim celu się wypowiada, bo to jest jedna z podstawowych rzeczy i podstawowy błąd monterów zarazem, kolega tzok napisał już zresztą, po drugie sam montuje instalacje gazowe i wiem że w niektórych przypadkach znacznej długości wężyków (30cm) nie da się uniknąć jeżeli ktoś nie wierzy niech sobie zamontuje instalacje np w samochodzie Mercedes Cls350 z roku 2007 i wtedy pogadamy.
    Nawet przy takiej długości wężyków(nie każda listwa wtryskowa będzie działać piszę o KEIHIN) samochód można prawidłowo skalibrować i nie będzie gasnąć szarpać itp. a korekty długo i krótko terminowa (pojęcia koledze chyba obce) w dłuższym okresie czasu pozostaną takie same jak były przed montażem instalacji gazowej.


    *Jezeli to jest taka podstawowa rzecz to dlaczego co instalacja to dysze sa zle umiejscowione, przeciez to podstawowa rzecz, dlaczego sa problemy z instalacjami jezeli to taka podstawowa rzecz??? Nie montuje instalacji, ale mialem nieprzyjemnosc pracowac przy zagazowanych silnikach, przez jednego z sq24 mialem okazje nawet przejsc od deski do deski i dalo sie go doprowadzic do ladu, dla kogos kto nie mial szkolenia z montazu i strojenia lpg. A zaczelo sie od wymiany kolektora bo wtryski byly tak powiercone ze sie klucza do swiec nie dalo zalozyc a jak juz wszed na chama to ze swieca nie bylo szans wyciagnac. Wiec chlopie nie wymadrzaj sie, bo z was wsztkich monterow sa papudraki a co jeden to lepszy od drugiego i co jeden to lepiej od drugiego zamontowal a po innym to tylko potrafi wytknac jak to robote spier...lil. Nie ma tu czego zaprzeczac, bo 90% ludzi ktorzy montuja gaz musza odwiedzic montera juz po pierwszym tygodniu, bo mu auto prycha parska albo nie pracuje jak powinno.
    *STFT i LTFT ma wplyw na odpalenie, gdyby chodzil bardzo bogato/ubogo na gazie z tym sie zgodze, moze nawet smierdziec benzyna po odpaleniu ale dopoki sterownik nie sygnalizuje zbyt bogatej mieszanki co rowniez powinno pociagnac za soba tryb awaryjny auto powinno zapalac i przechodzic na benzyne bez wiekszych problemow. Jednak ta bogata mieszanka jest bardzo dziwna w tym przypadku poniewaz jak kolega wspomnial byl u "fachowcow" i ustawili czasy wtryskow jak trzeba, prawda?
    *Nie spojrzalem dobrze na ten silnik bo moja uwage przykula jakosc montazu listwy a ta najdluzsza rurka to pewnie z 40cm bedzie miala hehe...
    *Kolego kto normalny wsadza gaz do cls350???
    Zamiast sie wdawac w potyczki slowne z zakresu wiedzy forumowiczow pokaz ze jestes prawdziwym fachowcem w swojej dziedzinie i pomoz czlowiekowi z ustawieniem tego auta. A jezeli ty uronisz rabka tej w sejfie zamykanej na noc tajemnicy ustawiania lpg to stracisz potencjalnych klientow no i kase -wiec w zasadzie po co marnowac czas na forum?
    Oboje wiemy ze kolega nie dostanie tu rzeczowej odpowiedzi, a jak zacznie sam poprawiac partanine, przejdzie przez to z wlasnym interface'm i radami z forum straci najprawdopodobniej gwarancje na jak widac bardzo fachowy montaz, twoj zaklad tez tak montuje i ustawia? Czy jak sie cos nie tak dzieje to tlumaczysz klientowi od leciwego polo ze w mercedesie cls350 montuje sie 30cm i dluzsze wezyki? Jak byscie byli tak naprawde wyszkoleni, byscie montowali i ustawiali gaz tak jak to powinno byc, nie byloby rubryki LPG na zadnym forum.
    *Te wspomniane przeze mnie sq24 przejechalo juz 250tys km na gazie, bez smiesznego certyfikatu, bez smiesznej legalizacji i bez smiesznej bezwartosciowej gwarancji bez najmniejszego problemu i na koniec moge stwierdzic Off Topic ze absolutnie sie to nie oplaca bo auto nie ma rewelacyjnych osiagow jak na 2.0 a pali (po przeliczeniu) dokladnie tyle co o 30koni mocniejszy, dynamiczniejszy i lepiej wyciszony diesel, nie liczac kola w kufrze tankowania co trzy dni i oczywiscie spalonej benzyny na odpalanie, o kosztach instalacji nie wspominajac.

    *Koledze proponuje zaczac prace od przemieszczenia listwy na pokrywe rozrzadu- zreszta nie wazne gdzie, wazne by wezyki mialy jednakowe dlugosci i byly mozliwie krotkie. Nastepnie wykonanie dynamicznej mapy wtrysku najlepiej z toba za kolkiem. To wszystko oczywiscie zrobione przez zaklad monterski lub przez ciebie jezeli oczywiscie nie zalezy ci na gwarancji z czego sie pewnie "fachowcy" bardzo uciesza.

    0
  • #19 07 Paź 2010 09:53
    dett
    Poziom 20  

    caveman2009 napisał:

    *Jezeli to jest taka podstawowa rzecz to dlaczego co instalacja to dysze sa zle umiejscowione, przeciez to podstawowa rzecz, dlaczego sa problemy z instalacjami jezeli to taka podstawowa rzecz? Wiec chlopie nie wymadrzaj sie, bo z was wsztkich monterow sa papudraki a co jeden to lepszy od drugiego i co jeden to lepiej od drugiego zamontowal a po innym to tylko potrafi wytknac jak to robote spier...lil. Nie ma tu czego zaprzeczac, bo 90% ludzi ktorzy montuja gaz musza odwiedzic montera juz po pierwszym tygodniu, bo mu auto prycha parska albo nie pracuje jak powinno.
    *Kolego kto normalny wsadza gaz do cls350???
    Zamiast sie wdawac w potyczki slowne z zakresu wiedzy forumowiczow pokaz ze jestes prawdziwym fachowcem w swojej dziedzinie i pomoz czlowiekowi z ustawieniem tego auta. A jezeli ty uronisz rabka tej w sejfie zamykanej na noc tajemnicy ustawiania lpg to stracisz potencjalnych klientow no i kase -wiec w zasadzie po co marnowac czas na forum?
    Oboje wiemy ze kolega nie dostanie tu rzeczowej odpowiedzi, a jak zacznie sam poprawiac partanine, przejdzie przez to z wlasnym interface'm i radami z forum straci najprawdopodobniej gwarancje na jak widac bardzo fachowy montaz, twoj zaklad tez tak montuje i ustawia? Czy jak sie cos nie tak dzieje to tlumaczysz klientowi od leciwego polo ze w mercedesie cls350 montuje sie 30cm i dluzsze wezyki? Jak byscie byli tak naprawde wyszkoleni, byscie montowali i ustawiali gaz tak jak to powinno byc, nie byloby rubryki LPG na zadnym forum.
    *Off Topic ze absolutnie sie to nie oplaca bo auto nie ma rewelacyjnych osiagow jak na 2.0 a pali (po przeliczeniu) dokladnie tyle co o 30koni mocniejszy, dynamiczniejszy i lepiej wyciszony diesel, nie liczac kola w kufrze tankowania co trzy dni i oczywiscie spalonej benzyny na odpalanie.



    Następny ignorant, co mówi GAZ BE, DIESEL CACY, albo GAZ Paliwo dla Bidoków, jeżeli tak myślisz to tym bardziej nie powinno Cię to interesować!!!

    Kolejna sprawa, to nie wrzucaj monterów instalacji gazowych do jednego worka, bo równie dobrze mogę wyliczyć papraków wśród Mechaników,którzy po odczytaniu błędu sterownika o przerwie w obwodzie podgrzewania sondy lambda mówią że "to wina regulacji instalacji gazowej" co również nie znaczy że wszyscy są pseudo mechanikami.

    Szkolenie z zakresu montażu instalacji gazowych nie jest potrzebne temu co ma olej w głowie(nie piszę tu o kalibracji bo to czasami się przydaje) i w drugą stronę, temu co nie myśli to i szkolenie nie pomoże.

    Na rynku niemieckim wiele ludzi przerabia takie samochody jak Cls na gaz i są to jak najbardziej normalni ludzie, zresztą kliknij sobie moje WWW wejdź do galerii , to sobie zobaczysz może 1% z przerobionych u mnie aut.

    Kolego golfina, jakby była możliwość, to wrzuć fotki po zdjęciu obudowy filtra, bo mam wrażenie że kolektor jest nawiercony "pod wiatr", przeniesienie listwy może nie rozwiązać twojego problemu, ale na pewno lepiej by było przenieść ją na dekiel, chociaż jest tam dość ciasno po zamknięciu maski. Niestety z ustawieniem na odległość nie pomogę bo nie zajmuję się BRC, nawet nie wiem jak wygląda program, jak jest coś nowego, to potrzebuję trochę czasu żeby się z tym zaznajomić.

    0
  • #20 08 Paź 2010 00:16
    caveman2009
    Poziom 13  

    dett napisał:

    Następny ignorant, co mówi GAZ BE, DIESEL CACY, albo GAZ Paliwo dla Bidoków, jeżeli tak myślisz to tym bardziej nie powinno Cię to interesować!!!


    Jak juz wspomnialem LPG zamontowane i zestrojone prawidlowo dziala bez zarzutu, wypraszam sobie! nikogo od biedakow tutaj nie wyzwalem! a jezeli przekalkulujesz to oplacalnosc montazu instalacji zwlaszcza w polsce zaczyna sie przy autach konsumujacych 15l/100 i jezeli ktos sie bardzo upiera zeby takie miec, bo jak pewnie dobrze wiesz 3.0d w bmw, vag jak i mercedesie szczyci sie mocami ponad 220konikow(279 w bi-turbo) i apetytem na paliwo az 6,5l na trasie, faktycznie jest o czym dyskutowac bo jezeli taki silniczek o srednim apetycie 15l/100 na trasie wezmie min 12lLPG + benzyna na odpalanie + koszty montazu+ koszty servisu to naprawde jest na czym oko zawiesic, zreszta nie mnie kalkulowac za innych ale chyba latwo policzyc...

    dett napisał:

    Na rynku niemieckim wiele ludzi przerabia takie samochody jak Cls na gaz i są to jak najbardziej normalni ludzie.


    No tak jest co porownywac, srednia zarobkow 2500euro/reke ze srednia 1800zl/reke, czlowieku w Polsce ludzie do cinquecento 700 pakuja gaz zeby pozornie bylo taniej, skrecaja srube zeby jezdzil na oparach gazu :) i jest tanio, ale nie licza ze trzeba benzyny wlac, ze praktycznie z kazda wymiana oleju trzeba dolozyc 80zl na filtry gazu bo inaczej wtryski sie rozleca(w przypadku sekwencji), ze w bagazniku (jakim??? w cieniasie) nie ma miejsca i ze silnik padnie po pol roku (oby) jazdy, potem powiedza ze gaziarz do du..y i stereotyp pojdzie miedzy ludzi.
    Gdyby sie dalo zebrac wszystkich ludzi z Polski ktorzy jezdza na gazie to moze 1% powiedzialby ze przejechal ponad 100tys bez problemow wymieniajac tylko filtry . Tak dobry jest gaz, nie wspominajac juz o zenujacej jakosci tego gazu w Polsce. Nie to zebym byl przeciwko na szczescie 5 gen wtrysku cieklego lpg raczkuje i z jednej rzeczy sie ciesze bo firmy takie jak ICOM sprzedajace JTG ststem nakazuje przesylanie kolektorow do siebie, by wtryski osadzic po idealnym katem i zapobiedz spieprzeniu odwiertow przez papudrakow. Przynajmniej jak bede mial okazje pracowac przy tak zagazowanym aucie napewno wine za usterke nie bedzie ponosic instalacja gazowa...
    dett napisał:

    "mam wrażenie że kolektor jest nawiercony "pod wiatr", "
    haha sie usmialem, czyli co powielasz mit o monterze papudraku czy idealistycznie wesprzesz kolegow po fachu, przeciez to byla "fachowa" robota a autko pracowalo ok dopoki nie dostalo niskich temperatur??? Gdyby wtryski byly tak karygodnie "po wiatr" hahah sorry nie moge przestac sie smiac:) wywiercone auto nie pracowaloby dobrze od samego poczatku.
    dett napisał:
    Niestety z ustawieniem na odległość nie pomogę bo nie zajmuję się BRC, nawet nie wiem jak wygląda program,*** jak jest coś nowego***, to potrzebuję trochę czasu żeby się z tym zaznajomić

    No tak, po tym to nie pozostalo nic innego jak lezec i kwiczec, chlopie BRC instnieje na rynku od 70tych lat! A pierwsze sekwencje od tego producenta wychodzily juz w drugiej polowie lat 90tych.

    Kolego zanim zacznisz cokolwiek robic musisz sie okreslic czy zalezy ci na gwarancji czy chcesz zeby to jezdzilo, jezeli interesuje cie gwaracja to zabierz to auto do monterow i je tam zostaw na tak dlugo az nie dojda z nim do ladu. Jezeli chcesz sam doprowadzic to auto do ladu, musisz najpierw kupic interface i to taki ktory bedzie brykal z sq24 a nie wszystkie chca.
    Jak juz bedziesz mial kabelek i soft, przytniesz te wezyki do jednego wymiaru, przemiescisz listwe blizej dolotu, zrobisz wstepna adaptacje i wtedy bedzie mozna radzic co dalej skorygowac by to dzialalo jak powinno. Do kalibracji bedziesz potrzebowal kit taratura-koszt to 470-500zl(zalezy gdzie a dostepne tylko w hurtowniach BRC), mozesz rowniez podlaczyc map sensor z twojego autka lub inny od jakiegokolwiek autka, byle byl to napieciowy 0-5V (bo sa jeszcze takie ktore zmieniaja czastotliowsc a napiecie zostaje takie samo) za map sensor zaplacisz jakies 60-80zl na popularnym portalu aukcyjnym. W programie trzeba zmienic ze uzywasz OEM i brazowy kabel zasilajacy centralke musisz przepiac by mial prad po stacyjce tylko tak bedzie mozna zapisac parametr na wylaczonym silniku(zgodnie z zaleceniem producenta prad na centralce powinien pojawic sie po odaleniu silnika wiec wykalibrowanie MAP bez tego zabiegu staje sie nie mozliwe)
    Tyle moge powiedziec narazie w tym temacie zreszta caly ten post to jedna wielka gdybanina jezeli nie zabierzesz sie sam za prace.
    Koszty dla ciebie tak na start, to kabel 86zl, map sensor ok 80zl, dluzszy kawalek wezyka gazowego(tego od listwy do filtra), na start pewnie ze 180-190zl. Dobrze gdybys jeszcze mial jakis najprostrzy vag z alle za 50zl wystarczy tylko po to by podejrzec przebiegi napiec na lambda, przy okazji pokasujesz zapisane bledy ktorych odlaczenie akumulatora nie skasuje.
    Napisz jak bedziesz mial konkrety.

    0
  • #21 08 Paź 2010 11:59
    dett
    Poziom 20  

    caveman2009 napisał:

    Jezeli przekalkulujesz to oplacalnosc montazu instalacji zwlaszcza w polsce zaczyna sie przy autach konsumujacych 15l/100 i jezeli ktos sie bardzo upiera zeby takie miec, bo jak pewnie dobrze wiesz 3.0d w bmw, vag jak i mercedesie szczyci sie mocami ponad 220konikow(279 w bi-turbo) i apetytem na paliwo az 6,5l na trasie, faktycznie jest o czym dyskutowac bo jezeli taki silniczek o srednim apetycie 15l/100 na trasie wezmie min 12lLPG + benzyna na odpalanie + koszty montazu+ koszty servisu to naprawde jest na czym oko zawiesic, zreszta nie mnie kalkulowac za innych ale chyba latwo policzyc...


    Masz rację łatwo policzyć, masz tu wyliczenie, pod uwagę wziąłem Audi A6 Multitronic Silnik 3,0 TFSI 279KM i 3,0 TDI 232KM średnie spalania wpisane do wyliczenia są wzięte ze strony Audi, i nie gadaj mi głupot że TFSI nie da się na gaz przerobić, bo się będę długo śmiał, są instalacje do tego i mają już dość znaczne przebiegi.

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    caveman2009 napisał:

    Gdyby wtryski byly tak karygodnie "po wiatr" hahah sorry nie moge przestac sie smiac:) wywiercone auto nie pracowaloby dobrze od samego poczatku.


    A znasz pojęcia takie jak gęstość i temperatura powietrza, jeżeli jeszcze auto chodziło jak było ciepło a jak się zmieniły warunki to może przestać, zresztą nawet nie masz pojęcia jakie sztuki nieraz ludzie odstawiają i samochody jeszcze jeżdżą, wiem, bo sporo przyjeżdża do mnie na poprawki po innych.

    caveman2009 napisał:

    No tak, po tym to nie pozostalo nic innego jak lezec i kwiczec, chlopie BRC instnieje na rynku od 70tych lat! A pierwsze sekwencje od tego producenta wychodzily juz w drugiej polowie lat 90tych.


    Co to jest BRC to wiem pewnie dużo lepiej od Ciebie, nie zmienia to faktu, że nie muszę znać na pamięć wszystkich instalacji jakie są na rynku i nie będę pisał zmień ten i ten parametr to będzie lepiej, jeszcze głupi nie jestem, bo taka zmiana nieraz może więcej kosztować niż to warte.

    0
  • #22 08 Paź 2010 19:56
    caveman2009
    Poziom 13  

    dett napisał:
    caveman2009 napisał:

    Jezeli przekalkulujesz to oplacalnosc montazu instalacji zwlaszcza w polsce zaczyna sie przy autach konsumujacych 15l/100 i jezeli ktos sie bardzo upiera zeby takie miec, bo jak pewnie dobrze wiesz 3.0d w bmw, vag jak i mercedesie szczyci sie mocami ponad 220konikow(279 w bi-turbo) i apetytem na paliwo az 6,5l na trasie, faktycznie jest o czym dyskutowac bo jezeli taki silniczek o srednim apetycie 15l/100 na trasie wezmie min 12lLPG + benzyna na odpalanie + koszty montazu+ koszty servisu to naprawde jest na czym oko zawiesic, zreszta nie mnie kalkulowac za innych ale chyba latwo policzyc...


    Masz rację łatwo policzyć, masz tu wyliczenie, pod uwagę wziąłem Audi A6 Multitronic Silnik 3,0 TFSI 279KM i 3,0 TDI 232KM średnie spalania wpisane do wyliczenia są wzięte ze strony Audi, i nie gadaj mi głupot że TFSI nie da się na gaz przerobić, bo się będę długo śmiał, są instalacje do tego i mają już dość znaczne przebiegi.

    VW Polo III, LPG Sekwencja, usytuowanie listwy wtryskowej

    caveman2009 napisał:

    Gdyby wtryski byly tak karygodnie "po wiatr" hahah sorry nie moge przestac sie smiac:) wywiercone auto nie pracowaloby dobrze od samego poczatku.


    A znasz pojęcia takie jak gęstość i temperatura powietrza, jeżeli jeszcze auto chodziło jak było ciepło a jak się zmieniły warunki to może przestać, zresztą nawet nie masz pojęcia jakie sztuki nieraz ludzie odstawiają i samochody jeszcze jeżdżą, wiem, bo sporo przyjeżdża do mnie na poprawki po innych.

    caveman2009 napisał:

    No tak, po tym to nie pozostalo nic innego jak lezec i kwiczec, chlopie BRC instnieje na rynku od 70tych lat! A pierwsze sekwencje od tego producenta wychodzily juz w drugiej polowie lat 90tych.


    Co to jest BRC to wiem pewnie dużo lepiej od Ciebie, nie zmienia to faktu, że nie muszę znać na pamięć wszystkich instalacji jakie są na rynku i nie będę pisał zmień ten i ten parametr to będzie lepiej, jeszcze głupi nie jestem, bo taka zmiana nieraz może więcej kosztować niż to warte.


    Dzieki bardzo za utwierdzenie mnie w pewnych faktach, usmialem sie co niemiara. Chlopak od Polo wie co ma robic. Wiec zakoncze te dyskusje z toba dett, chwalisz sie i zalisz, wychwalasz swoje umiejetnosci i lpg pod niebiosa, niech ci chlopie swieci, dam ci tylko jedna rade nie porownuj tego ci sie dzieje na zachod od Polskiej granicy do Polski. W Polsce jest bieda a w porownaniu do zachodu ludzie zarabiaja grosze, wiec podaruj sobie teksty na polskim forum odnosnie swiata niedoscignionego dla Polakow( a przynajmniej dla wiekszosci). A o instalacji do gdi ktora faktycznie spala wiecej benzyny jak gazu nie wspominajac, bo to moze sie oplacac Niemcowi ktory codziennie pokonuje krotki 150km dystanas do pracy ale i zarabia min 4000Euro netto/mies. i moze koszt tej instalacji mu sie zwroci po przejechanych 200tys km, gdzie auto pewnie w przypadku benzyny bedzie juz dawno sprzedane albo w przypadku ostatnich produktow grupy VAG dawno sie popsuje.
    Stan chlopie na ziemi, bo albo jestes bardzo mlodziutki i szybko zycie na zachodzie udezylo ci do glowy albo zapomniales juz jak sie zyje w Polsce, a dla wiekszosci to udreka a nie zycie, bo zal mowic ale w tym polskim padole nic nie zmienia sie na lepsze a co 10ta rodzina ma problem z wyzyciem do nastepnej wyplaty.
    Mysle ze w temacie nie mam juz nic do dodania, dopoki kolega od Polo nie przedstawi konkretow. Powodzenia kolego dett i nich ci swieci pogdybal bym jeszcze ale mam ciekawsze rzeczy do robienia...

    0
  • #23 09 Paź 2010 08:39
    707067
    Użytkownik usunął konto