Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik Webasta diesel. Na zimę.

owner1 19 Paź 2010 15:09 75521 183
  • #91
    adrianslask
    Poziom 11  
    To dobrze super zrobiles ze pwm bo z tego co pamietam to nie idzie ona na 100 procent maxymalnie chyba na 80 ale sprawdze to dokladnie to ci powiem i czestotliwosc zmierze.
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #92
    owner1
    Poziom 15  
    adrianslask napisał:
    To dobrze super zrobiles ze pwm bo z tego co pamietam to nie idzie ona na 100 procent maxymalnie chyba na 80 ale sprawdze to dokladnie to ci powiem i czestotliwosc zmierze.


    Pisząc 100% to mam na myśli w zasadzie napięcie 8V które ją zasila.
    Bo tak naprawde pwm nie daje mi 100% wypełnienia bo przekroczył bym jej znamionowe napięcie.

    Pozdrawiam.
  • #93
    adrianslask
    Poziom 11  
    Sprawdze dokładnie co tam leci w orginale na ten sztyft żarowy i ci powiem bo to ważna żęcz łatwo go uwalic zbyt dużym prądem
  • #94
    firaiii
    Poziom 10  
    Do owner1

    Mam kilka pytań:
    1. Jak rozwiązałeś kontrole napięcia i obciążenia prądowego urządzenia-fabrycznie urządzenia maja zabezpieczenie przed wyładowaniem akumulatora jeżeli urządzenie pozostaje włączone bez uruchomionego silnika jako ogrzewanie (inna zasada jako podgrzewacz
    2. Jaki masz całkowity czas pracy urządzenia jeżeli pozostało bez nadzoru -fabrycznie jest ok 4h
    3 Czy twój sterownik ma tak zwaną ponowna próbę rozruchu jak to mam miejsce w fabrycznych sterownikach po dwóch próbach rejestruje błąd typu brak wykrycia płomienia
    4 Czy do testów użyłeś Webasta ze sztyftem żarowym(kolor przewodu żółty) bez czujnika płomienia(kolor przewodu brązowy)
    5 jak siema twój sterownik do kontroli temp zew. fabrycznie niektóre urządzenia maja zaimplementowane oprogramowanie (Skandynawia ) iż przy spadku do niskich temperatur urządzenie uruchamia się np. przy -5 stopni Celsjusza a wyłącza przed uruchomieniem nadmuchu jest to próg ok 36-42 stopni Celsjusza celem niedopuszczenia przymarznięcia cieczy chłodzącej i zbyt zmarzniętego oleju (zmiana lepkości i gęstości ) nawiasem mówiąc chroni silnik


    Mowa oczywiście o ogrzewaniu wodnym

    i zasadnicza sprawa czy obliczyłeś może cały prąd potrzebny do rozruchu ogrzewania czyli praca pompki obiegowej cieczy, sztyft żarowy i nadmuchy


    pozdrawiam firaiii
  • #95
    owner1
    Poziom 15  
    Witam.

    1. Jak rozwiązałeś kontrole napięcia i obciążenia prądowego urządzenia-fabrycznie urządzenia maja zabezpieczenie przed wyładowaniem akumulatora jeżeli urządzenie pozostaje włączone bez uruchomionego silnika jako ogrzewanie (inna zasada jako podgrzewacz

    Jeszcze nie mam tej funkcji.Ale przewiduję.

    2. Jaki masz całkowity czas pracy urządzenia jeżeli pozostało bez nadzoru -fabrycznie jest ok 4h


    też nie ma takiego zabezpieczenia.
    Prawdę mówiąc to się nie zastanawiałem nad takim rozwiązaniem.
    Myślę że jak uruchomię w przyszłości timer to zrobimy coś takiego.

    3 Czy twój sterownik ma tak zwaną ponowna próbę rozruchu jak to mam miejsce w fabrycznych sterownikach po dwóch próbach rejestruje błąd typu brak wykrycia płomienia

    Tak tylko u mnie po czterech próbach.

    4 Czy do testów użyłeś Webasta ze sztyftem żarowym(kolor przewodu żółty) bez czujnika płomienia(kolor przewodu brązowy)

    Czujnik płomienia jest wbudowany w komorze ale i tak go nie wykorzystuję.

    5 jak siema twój sterownik do kontroli temp zew. fabrycznie niektóre urządzenia maja zaimplementowane oprogramowanie (Skandynawia ) iż przy spadku do niskich temperatur urządzenie uruchamia się np. przy -5 stopni Celsjusza a wyłącza przed uruchomieniem nadmuchu jest to próg ok 36-42 stopni Celsjusza celem niedopuszczenia przymarznięcia cieczy chłodzącej i zbyt zmarzniętego oleju (zmiana lepkości i gęstości ) nawiasem mówiąc chroni silnik

    Nie mam nic takiego.
    I raczej chyba nie będzie.

    i zasadnicza sprawa czy obliczyłeś może cały prąd potrzebny do rozruchu ogrzewania czyli praca pompki obiegowej cieczy, sztyft żarowy i nadmuchy

    Jeszcze nie mierzyłem bo chciałem najpierw uruchomić dmuchawę nawiewy w aucie i dopiero zrobić pomiar.

    Pozdrawiam.
  • #96
    owner1
    Poziom 15  
    Dziś poprawka softu.

    Zwiększyłem czas grzania świecy po zapłonie do 8s
    oraz poprawka błędu związanego z temperaturami ujemnymi.

    Muszę teraz na taką poczekać by sprawdzić poprawność działania.

    No i trzeba koniecznie zrobić kontrole napięcia bo raz na mieście to myślałem że będę już pchał .
    A tak na marginesie to jak sądzicie, do jakiego napięcia powinno chodzić webasto?

    Ale powiem panowie że używam go codziennie i widzę że zaczyna mieć to ręce i nogi :)

    Pozdrawiam.
  • #97
    jarekter
    Poziom 11  
    A tak na marginesie to jak sądzicie, do jakiego napięcia powinno chodzić webasto?
    11V
    Ale powiem panowie że używam go codziennie i widzę że zaczyna mieć to ręce i nogi Smile

    kiedy będzie :) bo mnie już nosi
  • #98
    owner1
    Poziom 15  
    A chcesz zbudować sam czy czekasz aż płytki porobię?

    Są jeszcze niuanse małe do poprawki które zostawiam na sam koniec (w zasadzie kosmetyka ) ale trzeba to dokończyć.

    Męczy mnie jeszcze jedna sprawa, mianowicie do kontroli temperatury spalin użyłem czujnika DS18B20 a jak wiadomo on ma zakres pomiaru od -50 do 127 oC więc jest to troche partyzantka.
    Na razie działa ale to trzeba poprawić, choć by dla tego że kontrola płomienia działa na zasadzie wykrycia spadku temp. spalin o 2oC , więc jak temp spalin osiągnie 200oC to spadek temperatury zauważy dopiero poniżej tych 127oC, a do tego momentu może już upłynąć dużo czasu.

    Pozdr.
  • #99
    piotruch
    Poziom 17  
    owner1 napisał:

    A tak na marginesie to jak sądzicie, do jakiego napięcia powinno chodzić webasto?


    Mam Webasto od Audi, minimalne napięcie ustawia się w adaptacji "ręcznie" na stałą wartość lub można ustawić "automatyczne" ustawianie. Wtedy napięcie minimalne jest zależne od temperatury. Jaka jest zależność musiałbym sprawdzić vag-iem.

    Myślę, że bezpiecznie można wyłączać piec przy ok 11V. Oczywiście to też kwestia kondycji auta ;-)

    Z dokumentacji Webasto:
    Code:
    A low voltage level of 10.5 ± 0.3 V (measured at the wiring 
    
    harness input) over a period of 20 seconds will cause an
    error lockout with a run-down of 120 seconds.
    A high voltage level of 15.5 ± 0.5 V (measured at the
    heater) over a period of more than 6 seconds will also
    cause an error lockout with a run-down of 120 seconds.
  • #100
    jarekter
    Poziom 11  
    A chcesz zbudować sam czy czekasz aż płytki porobię?
    sam :)
    daj schemat:) i wsadzik
    widziałem na płytkach uniwersalnych robiłeś
    a jak moja prośba o pin na którym jak pokaże się +12V uruchomi webasto:D
  • #101
    owner1
    Poziom 15  
    jarekter napisał:
    A chcesz zbudować sam czy czekasz aż płytki porobię?
    sam :)
    daj schemat:) i wsadzik
    widziałem na płytkach uniwersalnych robiłeś
    a jak moja prośba o pin na którym jak pokaże się +12V uruchomi webasto:D


    Ok .
    Zrobię ci to z pinem.

    W załączeniu schemat w eaglu.
    Schemat robiony na szybko, są tam tylko główne rozwiązania.
    Dlatego też moga pojawić się tam błędy.

    Dzielnik podłączony do przetwornika PA7 jest jeszcze nie obsługiwany programowo.
    Ma to być miernik napięcia.

    Jak będę miał trochę czasu to dopracuje go by wyglądał estetycznie.

    Daję też sofcik do wbicia w hex oraz eeprom dla kolegi , ze sterowaniem z pinu PD.0
    Podanie tam zera powoduje uruchomienie webasta, natomiast jedynki wyłącza webasto.

    Trzeba tylko to dać np. przez opto i masz to co chciałeś.
  • #102
    jarekter
    Poziom 11  
    Dlatego też moga pojawić się tam błędy.
    wolałbym bez :)
    podziękował serdecznie kolego :)
  • #104
    jarekter
    Poziom 11  
    Sprawdzę dziś jeszcze wszystko dokładnie.
    To dam znać czy wszystko gra.

    ok :)
    a jakiej grubości dałeś kabelki do wentylatora(13W) i świecy :P
    a wyświetlacz aby był 20x2 wystarczy bo chce niebieski:D
    a czujnik temperatury płynu chłodzącego to gdzie zamontowałeś? może być ten co na termostacie siedzi? na schemacie nie widzę czujnika temperatury spalin i wodnego
  • #105
    owner1
    Poziom 15  
    jarekter napisał:
    Sprawdzę dziś jeszcze wszystko dokładnie.
    To dam znać czy wszystko gra.

    ok :)
    a jakiej grubości dałeś kabelki do wentylatora(13W) i świecy :P
    a wyświetlacz aby był 20x2 wystarczy bo chce niebieski:D
    a czujnik temperatury płynu chłodzącego to gdzie zamontowałeś? może być ten co na termostacie siedzi? na schemacie nie widzę czujnika temperatury spalin i wodnego


    Czujniki są podłączone do pinu PC0, jest to magistrala 1-Wire więc wystarczą trzy przewody plus , minus oraz sygnał.

    Przewody dałem 1,5mm (chyba,sprawdze to jeszcze)
    Wyświetlacz 16x2 .
    Czujnik płynu jest zamontowany w piecu tam gdzie był oryginalny, a spalin na rurze wydechowej , jakieś 2cm od pieca.


    Pozdrawiam.
  • #106
    jarekter
    Poziom 11  
    Czujnik płynu jest zamontowany w piecu tam gdzie był oryginalny
    ja nie mam w piecu...
    Czujniki są podłączone do pinu PC0, jest to magistrala 1-Wire więc wystarczą trzy przewody plus , minus oraz sygnał.
    2 czujniki na jednym pinie?
  • #107
    owner1
    Poziom 15  
    jarekter napisał:
    Czujnik płynu jest zamontowany w piecu tam gdzie był oryginalny
    ja nie mam w piecu...
    Czujniki są podłączone do pinu PC0, jest to magistrala 1-Wire więc wystarczą trzy przewody plus , minus oraz sygnał.
    2 czujniki na jednym pinie?


    Tak dwa czujniki na jednym pinie.Równolegle.

    Dorysuję je do schematu to wrzucę na forum

    Pozdro
  • #108
    owner1
    Poziom 15  
    Witam
    W eaglu nie mogłem znaleźć czujnika ds więc poprawiłem złącze i dodałem opisy do schematu.
    Jest teraz bardziej czytelny.

    Myślę też intensywnie nad zmniejszeniem ilości przewodów idących do pulpitu sterowania.
    Zastanawiam się nad wykorzystaniem rs232 do przesyłu danych, ale wiąże się to z dodaniem procesora do płytki pulpitu, co zwiększy koszty.

    Pomyślę jeszcze nad tym.

    Pozdrawiam.
  • #109
    jarekter
    Poziom 11  
    owner1 a co z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego bo ja go nie mam w piecu :?:
  • #110
    owner1
    Poziom 15  
    jarekter napisał:
    owner1 a co z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego bo ja go nie mam w piecu :?:


    Hmm. To musisz go dać w piecu , bo on mierzy temperaturę wody w piecu.

    Ale nie chcę mi się wierzyć że go nie tam nie ma.

    Co masz za Webasto?

    Zdjąłeś oryginalny sterownik?

    Daj może jakąś fotkę.


    Pozdrawiam.
  • #111
    jarekter
    Poziom 11  
    Hmm. To musisz go dać w piecu , bo on mierzy temperaturę wody w piecu.
    dam go na wyjściu z pieca
    Co masz za Webasto?
    WEBASTO THERMO TOP C/Z - D
    Zdjąłeś oryginalny sterownik?
    tak
    https://obrazki.elektroda.pl/51_1256375371.jpg dakladnie taki sam tylko zgnity;/

    a ds1822 to czujnik temperatury spalin czy cieczy :?:
    jaki czujnik temperatury cieczy zastosować :?:
  • #112
    owner1
    Poziom 15  
    jarekter napisał:
    Hmm. To musisz go dać w piecu , bo on mierzy temperaturę wody w piecu.
    dam go na wyjściu z pieca
    Co masz za Webasto?
    WEBASTO THERMO TOP C/Z - D
    Zdjąłeś oryginalny sterownik?
    tak
    https://obrazki.elektroda.pl/51_1256375371.jpg dakladnie taki sam tylko zgnity;/

    a ds1822 to czujnik temperatury spalin czy cieczy :?:
    jaki czujnik temperatury cieczy zastosować :?:


    DS jest na wodzie i spalinach.

    Tylko czujnik spalin jest przykręcony do zewnętrznej rury wydechu.
    Nie ma kontaktu ze spalinami.

    pozdro
  • #113
    jarekter
    Poziom 11  
    owner1 to skąd ten sterownik wie jak jest na jednym obwodzie które to spaliny a które temperatura wody :D :?: a jakaś instrukcja klikania tymi przyciskami :D czy na jana klikać :D
  • #114
    owner1
    Poziom 15  
    jarekter napisał:
    owner1 to skąd ten sterownik wie jak jest na jednym obwodzie które to spaliny a które temperatura wody :D :?: a jakaś instrukcja klikania tymi przyciskami :D czy na jana klikać :D


    Każdy czujnik ma swój unikalny adres który szczytuje oprogramowanie , i dzięki temu je rozróżnia .

    A przyciski to dwa są od ustawiania temperatury a w mojej wersji drugie dwa start stop. ale u ciebie nie będą działać bo masz sterowanie z pina.
  • #115
    jarekter
    Poziom 11  
    a w mojej wersji drugie dwa start stop. ale u ciebie nie będą działać bo masz sterowanie z pina.
    a nie mogę mieć tego i tego :?:
  • #117
    gajowy01
    Poziom 13  
    owner1 napisał:
    ...
    Każdy czujnik ma swój unikalny adres który szczytuje oprogramowanie , i dzięki temu je rozróżnia .

    Rozróżniać będzie, ale który jest który to chyba trzeba mu powiedzieć na wstępie.
  • #118
    jarekter
    Poziom 11  
    Panowie nie opłaca się robić samemu sterownika duże koszty lepiej nich kolega zrobi kilka sprzeda;/
    u mnie w mieście za sam mikroprocesor chcą 110zl na za tydz. ;/
    do mojego można kawałek ze schematu wywalić:D
    sterownie pompa wymuszonego biegu (wody) u mnie jest podpięta pod klimatronic i przy webascie jej nie ma:D
    jak będę używał jako webasto to klimatonic ja obudzi a jako dogrzewacz to tez ja klimatronic obudzi jak będzie ustawiona tem. o 1*C więcej niż zew. i silnika będzie ganiać:D
  • #119
    owner1
    Poziom 15  
    gajowy01 napisał:
    owner1 napisał:
    ...
    Każdy czujnik ma swój unikalny adres który szczytuje oprogramowanie , i dzięki temu je rozróżnia .

    Rozróżniać będzie, ale który jest który to chyba trzeba mu powiedzieć na wstępie.


    Pokapujesz się który jest który bo temperatura wody jest wyświetlana na LCD.

    Pozdro
  • #120
    adrianslask
    Poziom 11  
    Kolego mógłbyś powiedziec jaka dokładnie atmege użyłes czy 32l może byc