Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf 3 94r. 1.6 b problem ze sterowaniem pompki paliwa

Siekier81 02 Paź 2010 22:32 2774 15
  • #1 02 Paź 2010 22:32
    Siekier81
    Poziom 17  

    witam.potrzebuję podpowiedzi od znawców tematu.Problem polega na tym że nie zawsze załącza mi w golfie przekaźnik 167 od pompki paliwa.sprawdziłem sterowanie przekaźnika i plus po zapłonie jest za każdym razem lecz nie ma masy ze sterownika.raz na jakiś czas masa się pokaże ale w większości po przekręceniu zapłonu mam na stykach 86 i 85 ok 3V i pompa nie pracuje.podejrzewam uszkodzenie sterownika silnika.nie wiem czy da się go naprawić czy od razu jechać na szrot po drugi.może ktoś przerabiał ten temat?

  • #2 03 Paź 2010 11:10
    pawlo2210
    Użytkownik obserwowany

    Moja rada ,kup drugi.

  • #3 03 Paź 2010 18:12
    Siekier81
    Poziom 17  

    dziwi mnie jedno.z rana jak auto postoi to pompka się załączy na chwilę ale przy próbie odpalenia już kaplica nie zapali.po ponownym załączeniu zapłonu już cisza.czy to jest typowa usterka sterownika silnika?

  • #4 04 Paź 2010 21:22
    Siekier81
    Poziom 17  

    koledzy jeszcze jedno pytanko odnośnie tego auta.podpiąłem go pod vag-a i wyskakuje cały czas błąd 281 -czujnik prędkości pojazdu,brak sygnału.odnośnie pompki paliwa nie ma żadnego błędu a ogólnie auto chodzi na podpiętej pompce na krótko.wszysko byłoby ok tylko auto gaśnie podczas jazdy.odpalam ponownie i jadę dalej do następnego zgaśnięcia.dziwi mnie dlaczego pokazuje błąd czujnika prędkości pojazdu a prędkościomierz na zegarach działa prawidłowo.może ktoś mnie uświadomi o co tu chodzi.

  • #5 05 Paź 2010 06:08
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pewnie gdy nie chce palić brakuje i iskry - czujnik halla.

  • #6 05 Paź 2010 07:21
    Siekier81
    Poziom 17  

    iskra jest bo jak dam lewą masę na przekaźnik pompki paliwa i wtedy chodzi po zapłonie na okrągło to auto pali a jak odłączę tą masę i przekażnikiem steruje moduł to auto już nie pali.a co z tym czujnikiem prędkości pojazdu?

  • #7 05 Paź 2010 08:36
    pawlo2210
    Użytkownik obserwowany

    Z tego co się orjentuje czujnik jest w liczniku a zobacz przy skrzynce bezpieczników są takie pojedyńcze kable z z wtyczkami , może kturyś się wypioł

  • #8 05 Paź 2010 09:08
    707067
    Usunięty  
  • #9 05 Paź 2010 23:38
    Siekier81
    Poziom 17  

    do odpalania nic,ale może być przyczyną tego że auto gaśnie podczas jazdy.zauważyłem dziś że nie było przekaźnika o nr.109 w polu nr 3 deski bezpiecznikowej. włożyłem taki jak powinien być i coś się chyba polepszyło bo auto już nie gaśnie podczas jazdy ale w dalszym ciągu pompka paliwa jest podpięta na krótko. jak podłączę zasterowanie przekaźnika pompki pod moduł silnika (masowy)to załączy ją na chwilę ale po załączeniu rozrusznika już nie chodzi.i tu nasuwa mi się pytanie.jaki sygnał jest dla modułu informacją do dalszego załączenia pompki przy uruchamianiu auta.

  • #10 06 Paź 2010 08:19
    707067
    Usunięty  
  • #11 10 Paź 2010 20:26
    Siekier81
    Poziom 17  

    witam po dłuższej przerwie, ale problem dalej nie rozwiązany.podrzuciłem drugi sterownik silnika i bez zmian.przekaźnik pompki jak się nie załączał tak się nie załącza.jak zdejmę przewód dojścia paliwa i upuszczę tym samym ciśnienie z układu paliwowego to pompka załączy się na chwilę ale podczas uruchamiania już nie chodzi.po ponownej próbie uruchamiania już się nie odezwie i auto nie pali.jak przekaźnik zmostkuję na krótko że pompka chodzi non stop po zapłonie auto pali.o co tu biega bo już zaczynam głupieć.czy ta pompka wytwarza za małe ciśnienie,czy może regulator ciśnienia paliwa leży?

  • #12 31 Gru 2010 14:47
    Siekier81
    Poziom 17  

    witam po małej przerwie muszę wrócić do tematu.zmierzyłem ciśnienie paliwa i po odpaleniu na wolnych obrotach mam ok 1 bara.nie wiem czy nie powinienem mierzyć ciśnienia po zmostkowaniu przekaźnika pompki i na zgaszonym silniku?

  • #14 31 Gru 2010 16:58
    Siekier81
    Poziom 17  

    a co konkretnie masz na myśli odnośnie instalacji elektrycznej.w błędach ponawia się cały czas potencjometr silnika krokowego i przetwornik sygnału prędkości pojazdu.

  • #15 31 Gru 2010 17:34
    ociz
    Moderator Samochody

    Przewody masz gdzieś po prostu uszkodzone, masa między silnikiem a budą itp. Błędy to można na razie olać jakie by nie były bo nic sensownego nie podpowiedzą, zwłaszcza błędnie przetłumaczone.

  • #16 01 Sty 2011 13:45
    rfx11
    Poziom 12  

    ociz napisał:
    Przewody masz gdzieś po prostu uszkodzone, masa między silnikiem a budą itp. Błędy to można na razie olać jakie by nie były bo nic sensownego nie podpowiedzą, zwłaszcza błędnie przetłumaczone.


    Też jestem tego zdania - sprawdź i popraw podłączenie masy do silnika i do karoserii, nie zaszkodzi przyjrzeć się bliżej klemom. Jeśli czujniki nie mają właściwej masy to komputer może pokazywać ich błędy. Co do czujnika prędkości to nie jestem pewien jak jest w tym silniku ale raczej jest nie w zegarach ale znajduje się on w skrzyni biegów.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME