Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zbyt duże wolne obroty Renault laguna 18 F3P 1996r

ws54 03 Paź 2010 11:38 6567 12
  • #1 03 Paź 2010 11:38
    ws54
    Poziom 2  

    Witam
    Mam problem z Laguną 18 F3P 1996 a mianowicie silnik ma zbyt duże wolne obroty czyli zamiast 1000 ma od 1200 do 1800 krokowy wymieniany i nic nie pomaga

    1 12
  • #2 03 Paź 2010 18:07
    MARIUSZ R
    Poziom 28  

    Krokowy to nie wszystko .Pozostaje do sprawdzenia czujnik temperatury płynu i czujnik temperatury powietrza zasysanego.Oczywiście pod warunkiem że układ dolotowy jest sprawny i nie łapie lewego powietrza.

    0
  • #3 13 Paź 2010 08:47
    Stany19
    Poziom 9  

    Wczoraj jadąc nagle przy puszczeniu gazu zorientowałem się , że w mojej Lagunie (1996, 2litry, benzyna) wolne obroty wzrosły do 2000.
    Zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Po włączeniu dalej wolne obroty silnika były nie jak zawsze niecały 1000 , ale 2000. Za pół godziny gdy wróciłem do samochodu i włączyłem silnik obroty silnika były jak zawsze około 1000.
    Interesuje mnie bardzo co mogło być przyczyną tego, że wolne obroty silnika tak nagle wzrosły, a potem za pół godziny wróciły do normy.

    0
  • #4 13 Paź 2010 09:00
    kortyleski
    Poziom 41  

    Przestygł i uszczelnił sobie lewe powietrze... O ile się czujniki nie pogubiły. łatwo sprawdzić.

    2
  • #5 13 Paź 2010 10:28
    Stany19
    Poziom 9  

    kortyleski napisał:
    Przestygł i uszczelnił sobie lewe powietrze... O ile się czujniki nie pogubiły. łatwo sprawdzić.


    Dzięki.
    A jak to mogę łatwo sprawdzić ?
    O które to czujniki chodzi, czujnik ciśnienia powietrza ?
    Chyba muszę mieć jakieś parametry techniczne tych czujników ?

    0
  • #6 13 Paź 2010 15:04
    darady
    Poziom 13  

    Witam przesyłam tabelę rezystancji czujnika powietrza i cieczy wieć zwykłym omomierzem sprawdzisz te czujniki. ale szukałbym jeszcze czegoś z tym lewym powietrzem, możesz też wyczyścić przepustnice(ten cały nastawnik)


    0*C 4600 do 6600 ohm
    10*C 4000 ohm
    20*C 2200 do 2800 ohm
    30*C 1300 ohm
    40*C 1000 do 1200 ohm
    50*C 1000 ohm
    60*C 800 ohm
    80*C 270 do 380 ohm
    110*C 180 do 200 ohm

    0
  • #7 13 Paź 2010 20:20
    Stany19
    Poziom 9  

    darady napisał:
    Witam przesyłam tabelę rezystancji czujnika powietrza i cieczy wieć zwykłym omomierzem sprawdzisz te czujniki. ale szukałbym jeszcze czegoś z tym lewym powietrzem, możesz też wyczyścić przepustnice(ten cały nastawnik)


    0*C 4600 do 6600 ohm
    10*C 4000 ohm
    20*C 2200 do 2800 ohm
    30*C 1300 ohm
    40*C 1000 do 1200 ohm
    50*C 1000 ohm
    60*C 800 ohm
    80*C 270 do 380 ohm
    110*C 180 do 200 ohm


    Dzięki , sprawdzę omomierzem.
    Stawiam raczej na lewe powietrze, zresztą od ok. miesiąca zauważyłem , że przy starcie silnika od czasu do czasu czuć na benzynę. Wcześniej tego nie było.
    Sprawdziłem układ zasilania benzyny od pompy paliwowej w baku do silnika, nie znalazłem żadnego nieszczelnego miejsca.
    A więc gdzieś ten zapach musi się wydobywać w okolicy silnika.
    Może ktoś wie ile taki nowy wtryskiwacz kosztuje ?
    Wymienił bym po prostu na nowy i nie macał bym się z uszczelnianiem starego.

    0
  • #8 13 Paź 2010 20:55
    adrian1201
    Poziom 29  

    Lewizne łatwo znaleź plakiem

    0
  • #9 14 Paź 2010 10:56
    Stany19
    Poziom 9  

    adrian1201 napisał:
    Lewizne łatwo znaleź plakiem

    Był byś tak miły i wytłumaczył byś co to znaczy " plakiem " ???

    0
  • #10 14 Paź 2010 11:02
    carrot
    Moderator Samochody

    Takim do czyszczenia kokpitu, psikasz w miejsca połączeń i jak obroty się zmieniają, to masz nieszczelność

    0
  • #11 14 Paź 2010 13:05
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tylko nie w miejsce połączeń deski rozdzielczej ale kanału dolotowego silnika.

    0
  • #12 23 Paź 2010 19:16
    ws54
    Poziom 2  

    a mi pomógł czujnik temp

    1
  • #13 24 Paź 2010 21:43
    ameno25
    Poziom 14  

    Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach.
    Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku krokowym działa ,wszystkie dane porównywałem z danymi z AutoDaty wszystko sie zgadza oprócz Potencjometru przepustnicy według AutoDaty ma by na styku BiC 4000 OHM , styk AiB -opór zmienny w zaleznosci od otwarcia przepustnicy i tutaj ja mam na styku BiC niecale 2000 OHM , z tego co pokzauje schemat obwod od tego potencjometru jest szeregowo połaczony z czujnikiem tem. plynu takze brak 2000 OHM moze wprowadzac ECU w bład , bede wymienial ten potencjometr tylko musze go dostac , btw czy ktos wie gdzie mozna go kupic

    3