Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zbyt duże wolne obroty Renault laguna 18 F3P 1996r

ws54 03 Oct 2010 11:38 7338 12
  • #1
    ws54
    Level 2  
    Witam
    Mam problem z Laguną 18 F3P 1996 a mianowicie silnik ma zbyt duże wolne obroty czyli zamiast 1000 ma od 1200 do 1800 krokowy wymieniany i nic nie pomaga
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    MARIUSZ R
    Level 28  
    Krokowy to nie wszystko .Pozostaje do sprawdzenia czujnik temperatury płynu i czujnik temperatury powietrza zasysanego.Oczywiście pod warunkiem że układ dolotowy jest sprawny i nie łapie lewego powietrza.
  • #3
    Stany19
    Level 9  
    Wczoraj jadąc nagle przy puszczeniu gazu zorientowałem się , że w mojej Lagunie (1996, 2litry, benzyna) wolne obroty wzrosły do 2000.
    Zatrzymałem się i wyłączyłem silnik. Po włączeniu dalej wolne obroty silnika były nie jak zawsze niecały 1000 , ale 2000. Za pół godziny gdy wróciłem do samochodu i włączyłem silnik obroty silnika były jak zawsze około 1000.
    Interesuje mnie bardzo co mogło być przyczyną tego, że wolne obroty silnika tak nagle wzrosły, a potem za pół godziny wróciły do normy.
  • #4
    kortyleski
    Level 42  
    Przestygł i uszczelnił sobie lewe powietrze... O ile się czujniki nie pogubiły. łatwo sprawdzić.
  • #5
    Stany19
    Level 9  
    kortyleski wrote:
    Przestygł i uszczelnił sobie lewe powietrze... O ile się czujniki nie pogubiły. łatwo sprawdzić.


    Dzięki.
    A jak to mogę łatwo sprawdzić ?
    O które to czujniki chodzi, czujnik ciśnienia powietrza ?
    Chyba muszę mieć jakieś parametry techniczne tych czujników ?
  • #6
    darady
    Level 14  
    Witam przesyłam tabelę rezystancji czujnika powietrza i cieczy wieć zwykłym omomierzem sprawdzisz te czujniki. ale szukałbym jeszcze czegoś z tym lewym powietrzem, możesz też wyczyścić przepustnice(ten cały nastawnik)


    0*C 4600 do 6600 ohm
    10*C 4000 ohm
    20*C 2200 do 2800 ohm
    30*C 1300 ohm
    40*C 1000 do 1200 ohm
    50*C 1000 ohm
    60*C 800 ohm
    80*C 270 do 380 ohm
    110*C 180 do 200 ohm
  • #7
    Stany19
    Level 9  
    darady wrote:
    Witam przesyłam tabelę rezystancji czujnika powietrza i cieczy wieć zwykłym omomierzem sprawdzisz te czujniki. ale szukałbym jeszcze czegoś z tym lewym powietrzem, możesz też wyczyścić przepustnice(ten cały nastawnik)


    0*C 4600 do 6600 ohm
    10*C 4000 ohm
    20*C 2200 do 2800 ohm
    30*C 1300 ohm
    40*C 1000 do 1200 ohm
    50*C 1000 ohm
    60*C 800 ohm
    80*C 270 do 380 ohm
    110*C 180 do 200 ohm


    Dzięki , sprawdzę omomierzem.
    Stawiam raczej na lewe powietrze, zresztą od ok. miesiąca zauważyłem , że przy starcie silnika od czasu do czasu czuć na benzynę. Wcześniej tego nie było.
    Sprawdziłem układ zasilania benzyny od pompy paliwowej w baku do silnika, nie znalazłem żadnego nieszczelnego miejsca.
    A więc gdzieś ten zapach musi się wydobywać w okolicy silnika.
    Może ktoś wie ile taki nowy wtryskiwacz kosztuje ?
    Wymienił bym po prostu na nowy i nie macał bym się z uszczelnianiem starego.
  • #8
    adrian1201
    Level 29  
    Lewizne łatwo znaleź plakiem
  • #9
    Stany19
    Level 9  
    adrian1201 wrote:
    Lewizne łatwo znaleź plakiem

    Był byś tak miły i wytłumaczył byś co to znaczy " plakiem " ???
  • #10
    carrot
    Moderator of Cars
    Takim do czyszczenia kokpitu, psikasz w miejsca połączeń i jak obroty się zmieniają, to masz nieszczelność
  • #11
    emeryt2
    Level 42  
    Tylko nie w miejsce połączeń deski rozdzielczej ale kanału dolotowego silnika.
  • #13
    ameno25
    Level 14  
    Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach.
    Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku krokowym działa ,wszystkie dane porównywałem z danymi z AutoDaty wszystko sie zgadza oprócz Potencjometru przepustnicy według AutoDaty ma by na styku BiC 4000 OHM , styk AiB -opór zmienny w zaleznosci od otwarcia przepustnicy i tutaj ja mam na styku BiC niecale 2000 OHM , z tego co pokzauje schemat obwod od tego potencjometru jest szeregowo połaczony z czujnikiem tem. plynu takze brak 2000 OHM moze wprowadzac ECU w bład , bede wymienial ten potencjometr tylko musze go dostac , btw czy ktos wie gdzie mozna go kupic