Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z centralnym zamkiem i pilotem Renault megane

kewiS 03 Oct 2010 16:49 15634 11
  • #1
    kewiS
    Level 13  
    Witam
    Zakupiłem okazyjnie Renault Megane Classic 1,6 16v 1996r od pierwszego właściciela
    a mój problem polega na tym iż za każdym razem muszę wpisywać ręcznie pin do immobilajzera a to strasznie męczące i czasochłonne ( przyciskiem od zamykania)
    Więc rozebrałem oryginalny pilot i zauważyłem pęknięcie na ścieżce więc naprawiłem i pilot wysyła kod ( pilot na podczerwień ) sprawdzałem kamerą
    jednak samochodu to nie rusza
    do samochodu jest zainstalowany jeszcze jeden centralny zamek który nie odbolokowywuje immo jest inny pilot i działa tylko na centralny
    Moje pytanie jest takie czy jeżeli jest założony drugi centralny zamek to czy może odłączono czujnik oryginalny nad przednią szybą i odłączona jest centralka oryginalna ?
    Czy bardziej prawdopodobne jest to ze kluczyk sie rozprogramował ? (4 lata temu padł ale baterie były dobre włożone)
    A mam tylko jeden kluczyk nie chcę jechać do aso bo za nowe kluczyki czeka się 2 tyg i buli 700 zł a u mnie jeszcze ten dodatkowy centralny tez pewnie by skasowali za usunięcie jego
    Proszę o sugestie
    Pozdrawiam
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A próbowałeś przyuczyć pilota po naprawie?
  • #3
    kewiS
    Level 13  
    Witam
    Tak próbowałem ale coś mi nie wychodzi
    czytałem ze potrzebne są 2 kluczyki w tym jeden sprawny :cry:
    próbowałem w ten sposób włączałem zapłon wklepywałem kod
    wyłaczałem zapłon i trzymałem przycisk zamykania aż zankneły i otwożyły się drzwi i swieciła się dioda na desce i naciskałem pilotem oryginalnym w strone zujnika ale nic się nie dzieje dioda gaśnie i dalej nie działa
    Chyba że coś nie tak robię
    pilot sprawdzony
    oraz odkręciłem czujnik przy lusterku i wygłąda jak nwy żadnych zacieków ani brudu
  • #4
    Hans30
    Level 28  
    Myślę że uszkodził ci się układ usc. w pilocie i mimo ,że pilot wysyła impulsy to układ salony generuje kod nie rozpoznawalny dla auta krótko mówiąc nie podniesiesz już tego pilota
  • #5
    kewiS
    Level 13  
    Dziś byłem w warsztacie niedaleko domu koleś sprawdzał pilot i "oko" nad przednią szybą
    wyciągnoł czyścił czymś potem grzał i rozłożył ręce powiedział że on może jedynie wymontować immo w cenie 500-600 zł bo prawdopodobnie to moduł komfortu czy coś takiego
    i tak się zastanawiam bo nowe kluczyki to koszt 700 zł więc mała różnica i zostanie immo
    ale natomiast jak zamówię kluczyki i okaże się ze to ten cały moduł to będzie kicha
    Proszę powiedzcie mi czy jak w ASO podepną komputer to będą wiedzieć czy to moduł czy kluczyk ?

    Dodam tylko że żadne kontrolki awarii mi się nie świecą

    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
  • #6
    Hans30
    Level 28  
    Jak by miał trochę rozumu zamiast brać się " za grzanie" modułów w samochodzie to by to naprawił lub odłączył immo . No i jeszcze ta cena 600złotych . Muszę stwierdzić że jest trochę nie poważny ten mechanik albo żarty mu się trzymają .
    Teraz jak był w Aucie tak pomysłowy mechanik mechanik to żebyś się w asso nie zdziwił jak usłyszysz cene końcową 700 wyjdą piloty a ile będzie kosztować jeśli wymienią któryś z modułów np odbiornik podczerwieni lub uch?
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiem że to mało profesjonalne, ale poprzedni właściciel mojej megi też miał problem z immo, a obszedł go w dość prosty sposób, mianowicie podłączył stały plus do przewodu stacyjki który jest odpowiedzialny za "plus akcsoria" (pierwsza pozycja stacyjki) czyli radio nawiew i takie tam, i wtedy immo było stale zasilane tak więc nigdy nie było sytuacji aby blokada zapłonu się aktywowała. Minusem było tylko to że trzeba było pamiętać aby wyłączyć nawiew, radio no i zegarek ciągle się świecił, a jaki to miało wpływ na akumulator tego nie wiem.
  • #8
    jabrob
    Level 13  
    WItam ,immo w megance wylacza sie w 5 min ,bardzo prostym sposobem ,wyjasnilem to rok temu ,poczytaj inne moje posty .pozdrawiam
  • #9
    kewiS
    Level 13  
    Tak tylko ja bym chciał mieć sprawny immo
    Szukałem w mojej okolicy (Katowice) majstra od tego typu usterek ale każdy rozkłada ręce i mówi usunąć immo 500-600 zł
    W ASO natomiast zaczynają od podpięcia komputera 90 zł i dopiero potem myślą co i jak ,czyli bym wyłożył za naprawę 100 % wartości auta, a to mija się z celem
    Chciałbym aby został immo, czyli naprawić do kwoty 600 zł bądz jeżeli się da to podmienić od innej megane
  • #10
    kewiS
    Level 13  
    jabrob wrote:
    WItam ,immo w megance wylacza sie w 5 min ,bardzo prostym sposobem ,wyjasnilem to rok temu ,poczytaj inne moje posty .pozdrawiam


    Dziś próbowałem tej metody i nie świeciła się kontrolka immo wogule ale świeciła się kontrolka awarii i nie dało się odpalić :|
  • #11
    jabrob
    Level 13  
    czesc keviS po pierwsze po co ci immo?byc moze zle cos zrobiles wiec napisze jeszcze raz ,wklepujesz kod ,zapalasz silnik i na wlaczonym silniku wyjmij bezpiecznik Alim uc.. i wloz go z powrotem i nie gas silnika przez ok 15 min najlepiej jedz gdzies, a mrugajaca kontrolka od awarii zaplonu gasnie powyzej 1500 obr/min ale juz nie trzeba wklepywac kodu ,tylko siadasz do auta i uruchamiasz z kluczyka ,ja tak robilem juz kilka razy z moja renia i wszystko jest OK ps.po odjeciu klemy immo sie uaktywnia wiec trzeba powtorzyc wszystko od nowa ,pozdro.

    Dodano po 12 [minuty]:

    sproboj tez przyuczyc pilota ,robi sie to tak:wklepujesz kod ,wyjmij kluczyk ze stacyjki ,nacisnij przycisk centralnego zamka na konsoli i jednoczesnie skieruj pilota w kierunku odbiornika nad lusterkiem naciskajac go 3-5 razy,ja tak przyuczylem moje piloty, ale wczesniej jezdzilem na tym wczesniejszym sposobem i auto stalo na ulicy w centrum miasta ,czesto z otwarta szyba w nocy i nic , moje nowe sony ma juz trzy lata i nadal mi gra , a wiec po co Ci immo pozdro rob
  • #12
    kewiS
    Level 13  
    jabrob wrote:
    czesc keviS po pierwsze po co ci immo?

    Odszukałem watek na którym pisałeś o wyjęciu bezpiecznika alimm coś tam i tak zrobiłem po 1 niemam wtedy swiatła w srodku po 2 odłączony jest centralny po 3 poniżej 1500 obrotów zaświeca się ciągle kontrolka komputera :cry:
    Więc auto sprzedaje i szukam innego ze sprawnym immo:D
    temat zamykam