Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 2 1.9 D, gaśnie, szarpie, błędy silnika

04 Paź 2010 09:56 14570 29
  • Użytkownik usunął konto  
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 23  
    languard napisał:
    Na 4 biegu szarpie


    Kiedy dokładnie szarpie? Przy jeździe na równych obrotach czy przy dodawaniu gazu? Też mam takie autko i będę się starał pomóc. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    P1601 - kontrola trakcji odłączona(?)
    P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku
    P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Osprzęt kablowy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    miałem ten sam problem i jak u ciebie wszyscy łamali sobie głowy. Proponuję zacząćod filtra powietrza, jeśli nie to sprawdzić kostkeod kompa czy nie ma luzów na końcówkach albo czy jakiś kabel nie jest gdzieć naderwany w izolacji. Ja bym obstawiał to ale różnie może być jak się tego nie widzi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Można - tylko po co, gdyby był tak zabrudzony, że uniemożliwiałby pracę silnika, byłoby to widać. Jeśli ma już kilka miesięcy co szkodzi go wymienić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Jedź do serwisu specjalizującego się we FIATach a nie do jakiegoś "elektronika samochodowego sterowników i komputerów". Mogę Ci polecić dwa serwisy w okolicy Bielska (nie masz daleko - codziennie dojeżdżam do pracy do Sosnowca).
  • Poziom 9  
    mogę ci podac speca w częstochowie, on jeden mi znalazł usterkę inni rozkładali ręce bo nie chciało się pogrzebać bo następny klient czeka, jak ktos lubi co robi to zrobi. Nie wiem jak masz daleko ale warto z gosciem pogadać
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    languard napisał:
    A czemu akurat rozrząd? Z góry dziękuje za wyjaśnienia ;)


    A sprawdzałeś?
    Skąd od razu przypuszczenia, że problem jest po stronie elektroniki?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    languard napisał:
    A jak mam sprawdzić rozrząd?
    Żadnych błędów od strony czujnika wałka rozrządu nie było. Nic nie stuka nic nie piszczy.


    A to co jest:
    P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku
    P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/

    Co ma piszczeć? Jak ci "zastuka", to będziesz miał silnik do remontu. Jedź chłopie do serwisu albo porządnego mechanika, niech ci sprawdzą ustawienie rozrządu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam,
    Wyjaśniło się co było powodem szarpania i gaśnięcia?
    Bo to chyba jakasa typowa usterka... Mam dokładnie to samo..
    Szarpie na 4 na niskich obrotach to pierwsza usterka, a druga to gaśnięcie... Czasami w czasie jazdy zaświeca sie czerwona kontrolka silnika i gaśnia, a czasami podczas odpalania, odpali i po 2-3 s gasnie, charakterystyczne jest tez to, że przed zgaśnięciem lekko wzrastaja obroty, taka miniprzegazówka i gaśnie...

    u mnie niestety nie pokazuje błędów... Jak zgaśnie to zaświeca sie kontrolka czerwona silnika(nie wiem czy jest jeszcze inna) ale po przekreceniu kluczyka gaśnie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Podłącz kompa

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Powinno być drugie, dzisiaj, ostrzeżenie. Co w ogóle znaczy ten wpis? Chodziło Ci o zrobienie diagnostyki komputerowej czy podłączenie komputera w domu celem dalszego przeglądania forum?

  • Poziom 12  
    klin na kole zębatym wałka rozrządu nie jest czasem ścięty???
  • Poziom 1  
    Witam
    jestem nowy na forum. Także posiadam punto 1.9 DS miałem takie same problemy jak tu opisane punciak szarpał głównie.ale od początku. zaczęło się od gaśnięcia następnie szarpał przy każdej wartości obrotów silnika. walkę z samochodem rozpocząłem od wymiany filtrów wyczyszczenia erg, likwidacji wycieków oraz kasacji błędów.
    Oto one:
    P-0340 czujnik położenia wałka rozrządu
    P-0257 i P-0252 czujnik położenia wirnika
    P-0011 regulacja początku wtrysku
    P-0510 Sterownik klapy powietrza
    po po tych zabiegach poprawiło się auto chodziło równiej ale nadal szarpało na równych obrotach najbardziej pomiędzy 1900rpm a 2700rpm. na diagnostyce powtórzył się błąd:
    P-0510 Sterownik klapy powietrza( czyli erg nie dajcie się wciągnąć w koszty z wymianą przepływomierza czyli tego kawałka plastiku zaraz za filtrem).
    Po rozmowie z kompetentnym mechanikiem zdecydowałem się wyczyścić układ wydechowy oraz wymienić katalizator. i to zdało świetny efekt samochód jak nowy się spisuje. nie dajcie się naciągnąć na koszty związane z naprawą pompy jak na diagnostyce wychodzi ze wszystko jest ok. mi koszty tego wszystkiego co opisałem z częściami wyszły około 450zł czyli ponad połowę mniej niż naprawa pompy LUKASA.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    ja dzisiaj odczytałem wreszcie błedy FES'em i pokazało:
    P0252 i P0510. Z tego co tutaj wyczytałem wynika, że to
    kartonpik napisał:
    P-0252 czujnik położenia wirnika
    i
    kartonpik napisał:
    P-0510 Sterownik klapy powietrza


    wiec, zastosuje sie do tego co napisał kartonpik i pomajstruje przy wydechu...

    dodam tylko, że przez jakis czas było lepiej do podlaniu do paliwa, STP do czyszczenia wtrysków w dieslu, wiec pewnie wina tego szarpania i gasniecia jest po troche we wszystkim: w pompie, wtryskach, egr, paliwie itp...
  • Użytkownik usunął konto