Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito 2,3TD,zapowietrzone ogrzewanie dodatkowe

robert147-k 04 Paź 2010 20:06 2353 4
  • #1 04 Paź 2010 20:06
    robert147-k
    Poziom 14  

    Mam problem z zasilaniem paliwa do ogrzewacza dodatkowego D5ws. Pompka paliwa nie podawała paliwa, więc myślałem, że jest uszkodzona. Zdjąłem przewód paliwowy przed pompką i okazało się, że przewód jest pusty -można dmuchać powietrze do zbiornika bez efektu bąbelkowania. Czy uszkodzony jest przewód paliwowy na drodze do zbiornika, czy musi być określona ilość paliwa, aby hydronic działał (rezerwa się nie pali, więc jest około 10l)? Czy jest jakiś wizjer z góry, aby dojść do pływaka zbiornika, czy trzeba zbiornik wyciągnąć?

  • #2 04 Paź 2010 20:33
    manta
    Moderator Samochody

    Odpowietrzysz na pracującym silniku, pobieranie paliwa jest umieszczone na powrocie, możesz też dolać do połowy zbiornika, wtedy powinno samo zaciągnąć.

  • #3 04 Paź 2010 20:43
    robert147-k
    Poziom 14  

    czyli wystarczy go zapalić i próbować uruchamiać ogrzewacz, czy trzeba w jakiś sposób mu pomóc?

  • #4 05 Paź 2010 00:22
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    manta napisał:
    Odpowietrzysz na pracującym silniku, pobieranie paliwa jest umieszczone na powrocie, możesz też dolać do połowy zbiornika, wtedy powinno samo zaciągnąć.

    Nic nie odpowietrzy. Webasto ma swój osobny króciec na zespole czujnika paliwa. Króciec ma tak dobraną długość, że sięga znacznie powyżej dna - żeby Webasto nieopatrznie nie wypiło całego paliwa ze zbiornika. Tak więc nieświecenie lampki rezerwy nie zawsze musi być gwarantem, że rurka ssąca ogrzewacza jest zanurzona w paliwie. Tym bardziej, że piszesz:
    robert147-k napisał:
    można dmuchać powietrze do zbiornika bez efektu bąbelkowania.



    robert147-k napisał:
    Czy uszkodzony jest przewód paliwowy na drodze do zbiornika,

    Gdzieś to powietrze (jak dmuchasz w przewód) musi uchodzić; przecież można przyłożyć ucho do wlewu i posłuchać?

    robert147-k napisał:
    czyli wystarczy go zapalić i próbować uruchamiać ogrzewacz, czy trzeba w jakiś sposób mu pomóc?

    Raczej nie wystarczy. Wielokrotnym, bezskutecznym odpalaniem ogrzewacza doprowadzisz do zablokowania jego sterownika. Potem trzeba odblokowywać urządzeniem serwisowym. Jeżeli przez lato ogrzewanie nie było co miesiąc uruchamiane jak zaleca instrukcja - to zamontowana w układzie pompka tłoczkowa o bardzo małej wydajności będzie mieć spory problem z zassaniem paliwa ze zbiornika. W takim przypadku pomagam sobie strzykawką: wtryśnięcie kilkunastu mililitrów paliwa do przewodu ssącego znakomicie przyspiesza rozruch urządzenia.

  • #5 05 Paź 2010 07:23
    robert147-k
    Poziom 14  

    Samemu trochę trudno dmuchać i jednocześnie słuchać przy w lewie, ale zostaje mi dolać paliwa i zalać przewód paliwowy (będę musiał kogoś poprosić o posłuchanie wlewu). To jednak jest osobny króciec, a nie podłączony do powrotu paliwa? Jaka jest minimalna ilość paliwa w zbiorniku, przy której możemy korzystać z ogrzewacza?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME