Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI

egons 05 Paź 2010 15:00 20469 12
  • #1 05 Paź 2010 15:00
    egons
    Poziom 15  

    Witam.
    Jak w temacie. Wszystkie opcje jakie wyczytałem w tu na forum i na innych stronach co umiałem to sprawdziłem a mianowicie zdjąłem wąż z turbiny i sprawdziłem czy zasysa przykładając rękę do niej to ssie jak bardzo mocny odkurzacz, wypiąłem przepływomierz to nic nie pomogło a wręcz jeszcze gorzej bo samochód już prawie nie jechał sprawdziłem wąż od filtra powietrza do turbiny czy nie jest uszkodzony wizualnie nie był uszkodzony.
    Zrobiłem przy okazji zdjęcia i proszę o pomoc i nazewnictwo poszczególnych elementów.
    Trzecie zdjęcie to wąż-rura od intercoolera która przechodzi koło miski olejowej jest cały czas mokra i wiem już na pewno, że to nie z miski bo miałem ją jakiś czas owiniętą szmatą miska była w miarę sucha a szmata cała nasiąknięta olejem, skąd ten olej? Proszę napisać co do czego służy z tych elementów na zdjęciach.

    Z góry dziękuję za porady.


    Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI
    Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI Brak mocy Renault Laguna kombi 1998r 1.9 DTI

    3 12
  • #2 05 Paź 2010 20:02
    mistrzunio
    Poziom 9  

    Spadek mocy czyli co? opisz dokładniej co się dzieje z autem, od jakiego czasu i czy to stało się nagle czy problem narastał stopniowo?...

    0
  • #3 05 Paź 2010 21:07
    egons
    Poziom 15  

    Faktycznie tych informacji mogło zabraknąć. Auto mam od ponad dwóch lat to mój pierwszy diesel więć na początku jeździło mi się normalnie aż kiedyś przewiozłem kolegę który stwierdził że za słabo "idzie" więc zacząłem się orientować co i jak i wtedy pomogło czyszczenie EGR potem dłuższy czas był spokój aż kiedyś zaczęła zapalać się kontrolka z piorunem w większości przypadków po odpaleniu i auto na biegu jałowym wchodziło (zaraz po odpaleniu) na wyższe obroty niż zwykle jak juz pisałem zdarzało się więc tak naprawdę z tym tematem nic nie robiłem bo nie było w tym żadnych prawidłowości ani cykliczności tłumaczyłem sobie to inną jakością paliwa bo tankuje tam gdzie mam bliżej. od paru miesięcy jeździ tym autem żona więc mam mało spostrzeżeń po za tym że od czasu do czasu kontrolka.
    Obecnie już o jakiegoś miesiąca kontrolka nie zapalała się z tego co mi wiadomo ale ja miałem okazję pojechać laguną w trasę w dwie strony około 250 km no i sprawa wygląda tak że na trasie aż strach coś wyprzedzić po prostu auto straciło moc (doładowanie) jak już wejdzie na wysokie obroty 3500 to i tak jedzie jak żółw.
    Wcześnie jak na jedynce czy dwójce się wcisnęło gaz to było czuć jak rwie i zostawiało po sobie chmurkę jak każdy diesel któremu wciśnie się gaz do dechy a teraz gaz do dechy i nic nie idzie no i chmurki też nie puści.
    Nie wiem na ile obrazowo to opisałem ale wszystkie wskazówki zapytanie mile widziane.

    To mój wcześniejszy problem:
    Link

    0
  • #4 05 Paź 2010 23:36
    bartuświelki
    Poziom 12  

    poco wrzuciłeś zdjęcie ze zdjętym przewodem podciśnieniowym kolektora i egr, wymieniałeś przetwornik ciśnienia ( łączyłeś rurki przy przetworniku ) wszędzie tam gdzie zbiera się olej przy rurach dolotowych tam jest nieszczelność choć może być taka niewielka że nie wpływa na osiągi

    1
  • #5 06 Paź 2010 06:36
    egons
    Poziom 15  

    Zdejmowałem bo sprawdzałem czy nie są gdzieć uszkodzone poprostu jak robiłem fotki to te akurat nie były podłączone.
    Czy li to jest normalne że w tym układzie jest olej? To jest olej z silnika?

    Czy to już wszystkie porady?

    1
  • #6 07 Paź 2010 20:07
    volsky
    Poziom 12  

    Szczerze to nie doczytalem wszystkiego co napisales bo mi sie nie chcialo. Kazda diagnostyka powinna opierac sie na odczycie defektow i parametrow i na tej podstawie najczesciej mozna juz cos wskazac. W tym przypadku wszyscy bawimy sie we wrozenie. Wiec napisze to co mi przychodzi do glowy. Elektrozawor regulacji doladowania (tutaj pomocna obserwacja cisnienia doladowania - ew. podmiana na sprawny), przeplywomierz (obserwacja na kompie masy powietrza - jesli brak mozliwosci to podmiana na sprawny), zawor EGR (posiada parametr otwarcie procentowe - spr. czy nie jest zanieczyszczony), zatkany uklad wydechowy. To jest to wystepuje najczesciej ale trudno tak bez auta i kompa.

    -1
  • #7 09 Paź 2010 01:03
    egons
    Poziom 15  

    "Elektrozawor regulacji doladowania "
    Gdzie on jest? Czy jest na moich zdjęciach?

    0
  • #8 09 Paź 2010 07:21
    volsky
    Poziom 12  

    Tak, na zdjeciu zaczynajacym sie od cyfr 96_******.jpg

    0
  • #9 09 Paź 2010 14:39
    egons
    Poziom 15  

    Elektrozawor regulacji doladowania (tutaj pomocna obserwacja cisnienia doladowania - ew. podmiana na sprawny)
    volsky kolego jak zaobserwować prawidłowe ciśnienie doładowania?

    0
  • #10 10 Paź 2010 20:24
    volsky
    Poziom 12  

    Podłączyc komputer i zobaczyc ile wskazuje w kompie czujnik cisnienia.

    0
  • #11 23 Lis 2010 10:57
    egons
    Poziom 15  

    Problem rozwiązany wyczyszczony kolektor i układ intercoolera tak powiedział mechanik i skasował 300zl, i samochód ożył -wrócił do dawnej formy.
    Temat można zamknąć.

    0
  • #12 23 Sie 2011 09:32
    marpat
    Poziom 2  

    Może i ja opowiem o swojej lalce. Jakiś czas temu zauważyłem spadek mocy, komputer- diagnoza: uszkodzony przepływomierz. Kupiłem nowy (365zł), niestety następnego dnia padł (znowu brak mocy) a przejechałem niecałe 200km. Nowy oddałem na nreklamcję, w aucie zamontowałem stary, uszkodzony (08.08.11). Wczoraj (22.08.11) na starym, niedziałającym wcześniej przepływomierzu, lalka zaczęła ciągnąć jak oszalała. Wracając z pracy był muł, ale kedy przed wieczorem wybraliśmy się z żoną na zakupy zwariowała. Może ktoś z Was wie o co chodzi? turbina spoko, filtry, oleje co 10 tys.km., wydech czysty- nie zatkany), egr ok. Mnie skończyły się pomysły.:idea: Co dziwnego zauważyłem- kiedy jest zamulona zdarza się, żę podczas jazdy na "2", np. przejerzdżając przez skrzyżowanie potrafi "pociągnąś" do przodu, na chwilę zamuli (objaw jak hamowanie silnikiem) a później jedzie równo. Może ktoś pomoże

    1
  • #13 21 Gru 2012 08:55
    jargol6967
    Poziom 7  

    kolego prawdopodobnie masz zle wyregulowana pompe wtryskowa. podjedz do jakiegos pozadnego dieslowca i Ci prawde powie. moze wystarczy ja tylko przestawic(przyspieszyc/opoznic)

    4