Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

klawiatura ASUS EeePC 901 XP - zmiana klawiszy funkcyjnych

05 Paź 2010 23:02 10181 19
  • Poziom 10  
    Witam, mam bardzo dziwny problem z moja klawiatura w Asus EeePC 901 (winXP). Pare dni temu nagle zmieniły mi się funkcje klawiszy f1-f12 tzn. tylda jako f1, f1 jako f2. A dodatkowo nie mogę wprowadzać polskich liter. z zewnetrznej klawiatury usb polskie znaki dzialaja. Nie wiem co to może być. Przywracałem system i nic to nie dało. Proszę pomóżcie!
  • Poziom 43  
    Jeśli na zewnętrznej działa, to masz zapewne problem z wbudowaną.
    Masz gwarancję?
  • Poziom 10  
    Uklad klawiatury w win odpada bo nawet przed zaladowaniem win w momencie jak wchodzi sie do biosa to mam wcisnac F2 a wchodzi do biosa przez F1. Przed chwila wgralem mu biosa ale niestety mam najnowszy, ale nic to nie zmienilo.
    Hmm gwarancje niby mam ale oryginalna klawiature wymienilem bo nie styka G, H, B wiec juz chyba nie mam (nie uznaja) ale na tej oryginalnej tez tak jest.
    Probowalem wyjmowac na noc baterie, wciskac ten reset od spodu lapka, formatowac dysk, instalowac w2000, instalowac z plyty recovery i dalej to samo. A wysylac poza gwarancja do serwisu to raczej mi sie nie oplaca bo cos czuje ze mnie skasuja jak za zborze. Dlatego szukam pomocy tu.
    Podpowiadajcie cos, moze uda sie jakis sposob.
  • Poziom 10  
    roman109 napisał:
    Uszkodzony KBC.


    a co to? da sie to w miare tanio naprawic?
  • Poziom 10  
    ooo to jutro przy dobrym swietle pozagladam na to gniazdo moze tam wpadl jakis paproch i nie styka albo faktycznie lut na gniezdzie. Dzieki za podpowiedz.
  • Poziom 21  
    misiupan napisał:
    prędzej zimny lut lub niestykające gniazdo klawiatury na płycie.


    Nie sądze aby zimny lut , niestykające gniazdo mogło zmienic funkcje klawiszy.
  • Poziom 10  
    Witam,

    Od paru dni mam podobny problem.
    Kilka klawiszy nie działa lub działa inaczej: np. zamiast P mam *, te koło P nie działają, ale jak włączę NumLock to działają. F2 nie działa - nie mogę wejść do BIOSU.
    Klawiatura USB działa normalnie.
    Kilka miesięcy temu zalałem klawiaturę piwem :!:, ale po wysuszeniu wszystko działało normalnie.
    Jakieś pomysły, co sprawdzić?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Odświeżam temat.

    Mam identyczny problem Nie działa klawisz F2 ( nie można wejść do biosu) zamiast P jest *.

    Jakieś pomysły ??

    Dodam jeszcze, że klawiatura podłączoną pod usb można wszystko robić bez problemów. F2 działa i wszystkie inne klawisz również.
  • Poziom 2  
    Miałem ten sam problem z EeePC 1005P. Tzn, "*" zamiast "p". Po prostu włączyłem NumLock na klawiaturze USB, a nie wiedzieć czemu ten na klawiaturze eeepc nie mógł go wyłączyć. Podłącz więc ponownie KB-USB i sprawdź, czy u Ciebie również pomogło. (stary temat, ale info będzie dla potomnych ;P )
  • Poziom 10  
    Witam,

    U mnie był padnięty klawisz Ctrl (permanentnie wciśnięty), co było opóźnionym skutkiem zalania piwem.
    Próbowałem myć i czyścić klawiaturę, rozebrałem całą, rozłożyłem nawet folię, ale Ctrl był ciągle wciśnięty. Unieszkodliwiłem go przerywając ścieżkę na folii. Przez jakiś czas nie miałem Controla, a przy demontażu i montażu klawiszy kilka uszkodziłem. Tak więc ostatecznie piszę te słowa z nowiutkiej klawiatury i to ekstrawaganckiej, bo białej w czarnym eee ;-)

    Podsumowując, przy laptopach bezpieczniej pić piwo w małych kuflach (a częściej), ponieważ w razie zalania jest mniej do wylania. Ja niestety piłem w dużym.
    W razie zalania należy klawiaturę zdemontować od razu i zamoczyć we wodzie z dodatkiem detergentu, wypłukać i dopiero suszyć. Ja tego nie zrobiłem niestety.
  • Poziom 9  
    I co, komus sie udalo zlikwidowac ten problem?
    Mam identycznie.
    Czy ktos chcialby sprobowac mi to naprawic w Krk?
  • Poziom 10  
    podłączam się pod temat, udało się komuś rozwiązać ten problem ?
  • Poziom 37  
    Próbował ktoś wyciągnąć klawiaturę i ponownie wpiąć tasiemkę?
  • Poziom 10  
    Tak, próbowałem i bez skutku
  • Poziom 12  
    mkpl napisał:
    Próbował ktoś wyciągnąć klawiaturę i ponownie wpiąć tasiemkę?


    tak i z rozebraniem jej na części pierwsze po zalaniu 3 razy kawą, wyczyszczenie i złożenie jest banalnie proste, tylko trzeba zwracać uwagę na zapinki są trzy rodzaje (wielkości) łatwo jest się pomylić co skutkuje potem niemożliwością założenia wszystkich klawiszy. Klawiatura za każdym razem działa poprawnie. Zwrócić uwagę na zapinki są bardzo delikatne podczas rozpinania i łatwo jest je uszkodzić.

    pozdro :D

    Zwracać uwagę przy zakupie nowych klawiatur czy mają takie same oznaczenia, ponieważ potem nie działa kilka znaków i zamiana kilka liter, przez to mnie zmusiło do naprawiania zalanej klawiatury i jak na razie chodzi już ponad pół roku po trzeciej naprawie i jest wszystko ok. Zapinki z tych klawiatur nie pasują do oryginalnych są inne.

    pozdro :D
  • Poziom 11  
    red46 napisał:
    Witam, mam bardzo dziwny problem z moja klawiatura w Asus EeePC 901 (winXP). Pare dni temu nagle zmieniły mi się funkcje klawiszy f1-f12 tzn. tylda jako f1, f1 jako f2. A dodatkowo nie mogę wprowadzać polskich liter. z zewnetrznej klawiatury usb polskie znaki dzialaja. Nie wiem co to może być. Przywracałem system i nic to nie dało. Proszę pomóżcie!


    Tak się dzieje także jeśli odłączysz klawiaturę, wyjmiesz baterię, i włożysz ją później bez podłączonej klawiatury.
    Naprawia to wyjęcie baterii, odczekanie około minuty, podłączenie taśmy klawiatury i dopiero włożenie baterii.
    Przynajmniej w moim eeePC901.
    Możliwe że jest to związane ze ścieżką-zworką, która jest na taśmie klawiatury przy złączu.