Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus c-360 3p wymiana wału

06 Paź 2010 22:44 17550 11
  • Poziom 18  
    Witam mam taką prośbę składam ciągnik 3p pęk w nim wał oddałem blok do osiowania< pompę oddałem do regeneracji bo prawdopodobnie to było przyczyną pęknięcia wału potrzebuje kilka wskazówek odnośnie rozrządu pompy wtryskowej luzu na zaworach lub interesuje mnie jakiś link katalog części c-360 3p wiem ze dla niektórych z was to pestka dlatego pytam zanim popełnię jakiś błąd z góry dzięki za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Ale ciśnienie oleju było do końca puki nie pęk wał chodziło mi o pompę paliwową ona była powodem pęknięcia i oddałem ją do regeneracji
  • Poziom 21  
    Mógłby Kolega wyjaśnić jaki związek ma pompa paliwowa z urwaniem się wału korbowego?. Z tego co słyszałem to w tych silnikach nie szlifuje się wału na ostatni podwymiar naprawczy bowiem wtedy jest więcej niż pewne że wał się urwie.
  • Poziom 16  
    ftp.kowal napisał:
    a co do pompy ludzie lubią ustawiać zmniejszać im wolne obroty

    Czego nie powinno się robić w tych silnikach. Jest to silnik wysokoobrotowy, który bardzo nie lubi dużego obciążenia przy małej prędkości obrotowej. Jest to jedna z przyczyn urwania wału w tych silnikach.
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Wysokoobrotowy? W 3P obroty odpowiadające mocy użytkowej to 2250 a w S-4003 2200. 50 obrotów różnicy robi z niego silnik szybkoobrotowy?
    To co powiedzieć o silniku IFY który moc łapie przy 2600 albo silniku disla w osobowym aucie który kręci np. prawie 5000? Super hiper szybkoobrotowy?
    3P nie ma silnika szybkoobrotowego i faktem jest że zbyt wolne obroty mają zły wpływ na wał.
  • Poziom 18  
    wał był po 1 szlifie chodził 20 latek bez szwanku a co do pęknięcia pęk bo zaczął nie równo chodzić ciężko palić i wydaje mi się ze od pumy ciężko palił
  • Poziom 16  
    seweryn7701 napisał:
    Wysokoobrotowy? W 3P obroty odpowiadające mocy użytkowej to 2250 a w S-4003 2200. 50 obrotów różnicy robi z niego silnik szybkoobrotowy?

    No fakt. Zwracam honr. No bo na wsi wszyscy mówią o nich szybkoobrotowe.
    slawek87 napisał:
    wał był po 1 szlifie chodził 20 latek bez szwanku a co do pęknięcia pęk bo zaczął nie równo chodzić ciężko palić i wydaje mi się ze od pumy ciężko palił

    Silniki te montowane były w naszych sześćdziesiątkach od początku stnu wojennego 81 rok. 20 lat jeździłeś na wale po pierwszym szlifie a tylko 9 lat na nominalnym (pod warunkiem że kuiłeś ciągnik w 1981 roku). Ile motogodzin masz na liczniku? Ile miał 20 lat temu? Co to jest ta ''puma'', od której to silnik ciężko pali.
  • Poziom 18  
    sorki chodziło mi o pompę paliwa a 20 latek to w przybliżeniu a jeśli by ktoś mógł podesłać jakiś link z z katalogiem części jak ustawić rozrząd i kolejność przykręcenia śrub w głowicy
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal.
    wał - koło pośrednie.
    Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie.
    Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm.
    Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka klucz dynamometrycny to podstawa.
    Momenty dokręcania te co miałem ''pod ręką'':
    łożyska główne-153
    nakrętki korbowodów kadmowane - 61
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' zwykłe - 95
    koło zamachowe - 108
    wszystko w Nm