Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A6 C5 2.4 Problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu ?

06 Paź 2010 23:34 23183 20
  • Poziom 14  
    Witam

    Szukam od jakiegoś czasu przyczyny kiepskiej pracy silnika w moim Audi A6 C5 2.4 . Odpiąłem wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu prawej głowicy ale efekt żaden, żadnej reakcji ani zmiany podczas jazdy i na postoju. Zdziwienie moje było jeszcze większe gdy zajrzałem VAG-iem do pamięci błędów - brak błędów !

    Nie wiem czy tak samo dzieje się po odpięciu lewego czujnika bo dostęp do wtyczki jest nieco utrudniony ale prawy wydaje się nie istnieć dla ECU. Co może być przyczyną tego, że czujnik ten nie jest diagnozowany i wydaje się nie działać ?
  • Poziom 18  
    witam....wydaje się że ujechane ecu ,albo jakieś zwarcie na wiązce i dostaje odczyt z czegoś innego .................

    pozdro rox...........
  • Poziom 14  
    Jest taka możliwość żeby czujnik ten nie był diagnozowany ?

    Czy vag-iem można sprawdzić działanie tego czujnika ?

    Jak zachowuje się silnik po odłączeniu jednego z dwóch (o ile u mnie są 2) czujników ?
  • Poziom 42  
    W tym modelu diagnoza jest chyba po CAN - ie. Masz dwa czujnika wałków.
  • Admin grupy Samochody
    Jakim wagiem to diagnozujesz?
  • Poziom 14  
    VAG wersja 311-2

    Czy po odłączeniu drugiego czujnika (o ile on i ECU jest sprawny) silnik powinien odpalić bez problemu ?

    Jak sprawdzić czy ECU jest "całe" ?

    Mam możliwość podpiąć inny komputer z silnika 2.4 z tego samego roku ale kod silnika jest inny chyba AGA (u mnie ALF), jest sens próbować ?
  • Poziom 11  
    A mam pytanko odpiąłeś czujnik na ciepłym silniku prawda? odepnij czujnik na zimnym i spróbuj zapalić jak dla mnie nie zapali (chociaż nie wiem jak jest w V-kach ale jakbyś odpiął obydwa to na zimnym na 100% nie zapali) a po chwili kręcenia na pewno rzuci błędem "czujnik położenia WR"

    Aha, ECU masz sprawne i na pewno nie masz zwarcia na wiązce i opisz dokładniej co się dzieje z tym silnikiem?
  • Poziom 28  
    Powinno wywalić błąd jak odepniesz czunik ale zobacz jeszcze co się dzieje w kanale 93, pozycja 3 i 4 to czujniki halla i czy coś się zmienia po odpięciu czujnika.
  • Poziom 14  
    Silnik nierówno pracuje, trzęsie się - podobno przez to, że na jednej głowicy czasy wtrysków są dużo dłuższe niż na drugiej.
    Długo schodzi z obrotów.
    Od czasu do czasu wywali błąd zbyt ubogiej mieszanki (zamontowany gaz). Podciśnienia i odma uszczelniona.
    Podstawiałem inny przepływomierz bo i taka była teoria, żadnej różnicy. Zreszta po odpieciu przeplywomierza tez raczej nie ma roznicy.

    Umieszczam logi dynamiczne grup 1, 2, 3, 5, 20, 21, 90, 92, 93, 95, 120
  • Poziom 28  
    Czujniki halla są ok, ale źle jest ustawiony rozrząd, grupa 93, pozycja 3 i 4 wartości na wolnych obrotach powinne być w granicach 0, tolerancja +- 6, u Ciebie tak nie jest, tak więc rorząd do poprawki, fazy ładnie się przełączają co widać w logu grupy 90 (93 z resztą też).
  • Poziom 14  
    Zrobić jeszcze odczyt kanału 93 na wolnych obrotach czy do stwierdzenia, że rozrząd jest spaprany wystarczą dynamiczne ?

    Jesteś w stanie powiedzieć czy wystarczy zdjąć pasek i ustawić wszystko tak jak ma być czy też trzeba będzie jeszcze regulować na łańcuchach ?

    Co możesz powiedzieć o przepływomierzu po tych logach ?
  • Poziom 28  
    Wygląda na to, że wystarczy dobrze ustawić rozrząd na blokadach, paska nie trzeba ściągać, listwa na koła rorządu i blokada w wał, koła na wałkach rozrządu luzujesz. Co do przepływki, wygląda ok, liniowo idzie w górę. Dla pewności możesz wkleić loga z grupy 93 na wolnych obrotach. Jestem z okolic Hrubieszowa, mogę to ogarnąć gdybyś chciał.
  • Poziom 11  
    Mówisz że czasy wtrysków są dłuższe na jednej głowicy a to by sugerowało że dostaje za dużo powietrza albo lewe, nie wiem czy dobrze wyczytałem zagazowany tak? weź sobie kup tester szczelności (albo lepsza opcja samostart bo jak będzie nieszczelność to zacznie podnosić obroty jak pociągnie samostartu) odpal samochód i psikaj gdzieś w okolicy uszczelki od kolektora, wtryski, również te od gazu(jeśli jest) Ja bym od tego zaczął jeśli wydłuża czasy wtrysków po jednej stronie
  • Poziom 14  
    Wstawiłem statyczne grup 90 i 93

    Dzisiaj sprawdzę jeszcze czy na pewno wszystko dobrze uszczelniłem. W przyszły czwartek jestem umówiony na ustawienie rozrządu.

    Do Hrubieszowa w sumie nie daleko ale w tym tygodniu raczej nie znajdę czasu żeby podjechać.
  • Poziom 28  
    Tak jak pisałem, trzeba dobrze ustawić rozrząd i będzie ok.
  • Poziom 14  
    Rozrząd okazał się w porządku. Różnica wynosiła może pół ząbka.
  • Poziom 12  
    kolego ja mam dokładnie to samo w tym samym silniku i nie wiem nadal co jest, wymieniłem g40 i to samo i zaczyna się dławic na wolnych obrotach i slabo przyspiesza z dołu na przejachalem 40 tys km i było dobrze
  • Poziom 18  
    PH0ENIX napisał:
    Rozrząd okazał się w porządku. Różnica wynosiła może pół ząbka.

    Żartujesz? Uważasz ,że pół ząbka jest ok? Wklej jeszcze raz zobaczymy czy poprawiłeś. A potem dodatkowo wklej grupy 1,2,32,33
  • Poziom 10  
    czy fałszywe powietrze ma wpływ na pracę tego czujnika i jak to interpretuje diagnoskop - czy je pokaże? - raczej tego silnika nie znam .Pytanie informacyjne.
  • Poziom 2  
    Witam
    Panowie udało wam się dojść do setna problemu ?
    Ja mam u siebie podobne objawy. a zbiegło się to z wymianą rozrządu i tu pada moje podejrzenie.