Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 420 2005r euro 4 duże spalanie

Dariusz G. 07 Paź 2010 00:09 11937 10
  • #1 07 Paź 2010 00:09
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    Witam. Jestem tu świeży i mam taki problem. Kupiliśmy Scanię 420 r HPI euro 4 z przebiegiem 270tys. 2005r mianowicie problem polega na tym,że to auto nie chce zejść ze spalania poniżej 35litrów. Wozimy ładunki raz 24tony raz 12ton. Co mogłoby być przyczyną? (oczywiście filtry itd. wszystko nowe). Słyszałem już od kilku właścicieli tych aut,że po założeniu chipa który podnosi kuce auta te spalają wtedy dużo mniej czy jest w ogóle coś takiego możliwe? Proszę o odp. Pozdrawiam Darek

    1 10
  • #2 07 Paź 2010 08:34
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    sprobujcie przeregulowac zawory

    1
  • #3 07 Paź 2010 08:47
    pitool
    Poziom 30  

    Dariusz G. napisał:
    Słyszałem już od kilku właścicieli tych aut,że po założeniu chipa który podnosi kuce auta te spalają wtedy dużo mniej czy jest w ogóle coś takiego możliwe? Proszę o odp. Pozdrawiam Darek

    Ja mam porównanie dwóch ciągników Daf XF 430 i 480 i ten drugi na trasach górzystych palił troszkę mniej,bo nie było konieczne schodzić tak nisko biegami jak w 430-ce.Wszystko zależy na jakich trasach to auto jeździ,czy jest to ruch lokalny czy tez UE.Jak po kraju to spalanie i tak ma dobre.No i dużo tez zależy od umiejętności kierowcy i jego rzetelności.A co do tak zwanego chipa to nie jestem pewien czy Ekologia nie straci na wartości,choć mogę się mylić bo tam filtr w układzie wylotowym odpowiada za tę czynność więc i tak będzie spełniał swoje zadanie,ale pytanie czy się szybko nie zapcha.

    0
  • #4 07 Paź 2010 21:22
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    W zasadzie no jak kupowaliśmy to auto to ono z serwisu scani było brane z Nadarzyna mieli zrobić przegląd całkowity no nie wiem czy akurat tam zaglądali. Być może, że to może być przyczyną. Co do kierowcy no to jest sprawdzony na 1000% jeździ kuzyn a znowu jaka nogę ma to nie powiem:)

    0
  • #5 14 Paź 2010 20:50
    multihunter
    Poziom 25  

    35 litrów to jeszcze nie tak źle, hoc trochę nie chce mi sie wierzyć że średnia 50k km na rok (trochę mało) można zrobić balans silnika na sdp3 , sprawdzić pompo wtryskiwacze a najlepiej zacząć od zmiany dostawcy paliwa o ile tankujesz w jednej sieci .Remapa edc raczej nie ma wiele wspólnego że spalaniem .
    pzdr

    1
  • #6 15 Paź 2010 20:59
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    auto tak naprawdę to jest z rico. Scania w Nadarzynie twierdziła że ten przebieg jest wiarygodny. W zasadzie szczerze mówiąc taki przebieg to troszkę mały(dotarta):) kierowca zatankował teraz na schelu no to stwierdził że auto dostało inny klank. W spalaniu za dużego spadku nie ma. Jedyne samochody scani co były dobre to 113 bądź 143 auta nie do zajechania. Mamy w firmie jedną 113 380 steramline też takie same ładunki wozi no ale spalanie bajka w granicach 30-33 Pozdr.

    0
  • #7 03 Lis 2010 17:39
    kolodziejak
    Poziom 1  

    Witam kolego odnosnie tej scania wzielismy 2 scanie 2005 r EURO 4 na hpi z serwisu w nadarzynie i w jednej spralanie jest dobre w granicach 31-33 natomiast w 2 spalanie wachalo sie od 35-38 l do momentu kiedy autko nie zostalo wyslane do serwisu na regulacje pompowtryskow po powrocie z serwisu pierwsza trasa spalanie 33 kolka do angli po 24 tony nastepna trasa kolko do szwecji przed wszystkimi swietymi korki ruch itp po polsce prawie 600 km ladunek w jedna strone 18 w druga 20 ton spalanie 33 l , takze pojedzcie do serwisu na regulacje pompowtryskow polecam tylko musi byc dobry serwis my robilismy w Sedziszowie Małopolskim koszt 400 zł netto , powiem tak ze na 3 byl zly zaplon a na wszystkich luzy jak nie wiem takze polecam jak cos info pod numerem tel 664 093 465

    0
  • #9 04 Lis 2010 19:15
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    Witam. Dziękuję za odpowiedź my jak na razie jak już trzeba to serwisujemy w bydgoszczy mamy najbliżej. Jak na razie nie można na chłopaków narzekać. Jeszcze raz dziękuję za odp. Pozdrawiam

    1
  • #10 12 Lis 2010 10:57
    Marcin_F10
    Poziom 9  

    Wypowiem się na temat drugiej części twojego pytania, dot. "chipa"

    Miałem styczność z samochodem nieco starszym, mianowicie volvem fh 340km, samochód był "przeszczepiony" na 420km. Ktoś kto to robił nie miał najmniejszego pojęcia. Po pierwsze za duży przeskok mocy. Po drugie między 340 a 380 są zasadnicze różnice, nie mówiąć już o 420. Mianowicie wielkość turbiny, visco, pompa wody , intercooler itp itd. Efekt taki że po roku samochód zaczął wywalać wszelakie możliwe błędy począwszy od ciśnienia doładowania, przez pedał gazu, wszelakie czujniki po pompowtryski(komplecik). Samochód sprawował się lepiej przez krótki okres, potem dostał zadyszki. Takie sprawy nie bardzo się opłacają. Można je robić tylko jeśli ma się 100% pewność , że silnik wytrzyma przyrost mocy. To , że część z pozoru wygląda "tak samo" nie znaczy, że parametry swoje mają takie same. Przypuszczam, że przeskok na 380 koni wytrzymałby przy umiejętnej jeździe.

    Pewnie myślałeś o "chip" na 480tke.
    Za duży przeskok, nie ryzykowałbym. Oczywiście pojedziesz na hamownie po zrobieniu operacji i będziesz miał wyniki jakie to super.

    0
  • #11 13 Lis 2010 18:31
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    Witam. Tak myślałem, że mogą być problemy później z całą elektroniką. Przynajmniej gość w serwisie też mi tak mówił że moc będzie ale co to daje że ciągle będą wyskakiwać jakieś błędy. Ja jak już to max myślałem z 420 na 440. To jeszcze byłoby do zniesienia dla silnika i całej reszty. Pozdrawiam

    0