Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nagłaśnianie sceny mikrofonami powierzchniowymi

tymek66 07 Paź 2010 08:48 1706 7
  • #1 07 Paź 2010 08:48
    tymek66
    Poziom 9  

    Czy miał ktoś już takie doświadczenia? konkretnie chodzi o mikrofony takie jak np. AKG C547BL lub podobne. Jak dużą scenę można ogarnąć dwoma takimi mikrofonami umieszczonymi na podłodze? Jak wygląda problem przenoszenia drgań z podłogi? Czy nadają się do nagłośnienia kameralnych form teatralnych, chórów kameralnych, itp? opis mikrofonu można znaleźć w linku:
    Link

    0 7
  • #2 07 Paź 2010 17:55
    krzysiuc
    Poziom 25  

    Jeśli chcesz ogarnąć scenę dla teatru to są 2 rozwiązania: 1. zawieszone u górnej konstrukcji mikrofony pojemnościowe 2. Mikroporty dla każdego z artystów. Moim zdaniem ten mikrofon nawet przy najlepszych podestach będzie zbierał każde tupnięcie. Mikrofony powierzchniowe z tego co wiem sprawdzają się idealnie w kościołach, gdzie odległość od ołtarza do źródła dźwięku (księdza) jest niewielka.

    0
  • #3 08 Paź 2010 09:24
    tymek66
    Poziom 9  

    no tak rozważałem taką ewentualność (mikrofony AKG HM1000 - uchwyt + CK 47 - kapsuła). Problem polega jednak na tym że scenę od widowni oddziela 1,7m szerokości portal, a pierwsza sztankieta znajduje się za portalem, więc przy zastosowaniu takiej techniki omikrofonowania ok 2,5 - 3m sceny pozostało by poza zasięgiem mikrofonów - zastanawiam się nad wykorzystaniem rozwiązania z mikrofonami powierzchniowymi, do ogarnięcia właśnie tej części sceny. Panowie z ESS Audio (dystrybutor AKG) twierdzą że to jak najbardziej mikrofony do takich celów, ale obawiam się czy ich wiedza nie jest czysto teoretyczna, chciałem więc zapytać czy ktoś może miał z nimi do czynienia we własnej praktyce

    0
  • #4 08 Paź 2010 20:47
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Ich wiedza jest teoretyczna miałem ten mikrofon SM90, 91 Bete i e901, nie nadaje się to do kładzenia na podłogę, na mównicę tak, ale nie do chóru. Chór proponuję pojemnościami postawionymi z przodu. Resztę podobnie.

    0
  • #5 08 Paź 2010 20:59
    tymek66
    Poziom 9  

    ups! a tak chciałem uniknąć statywów;)

    0
  • #6 08 Paź 2010 21:40
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Takie mikrofony nadają się znakomicie na stół dla jakiejś konferencji itd gdzie zależy nam żeby nie było tego widać.
    Tak samo jak do występów np zespołów ludowych (montowane na podłodze) gdzie pożądane jest np uchwycenie tupania.

    Jak dobrze pamiętam to podobny mikrofon użyty był na stole w przedstawieniu LENINGRAD (bardzo ciekawym z resztą ;) )

    1
  • #7 09 Paź 2010 04:58
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Na stół tak, ale nie na podłogę.

    0
  • #8 09 Paź 2010 11:18
    tymek66
    Poziom 9  

    No nie chciał bym się "wymądrzać", ale też nie poddam się tak łatwo;) AKG zdaje się reklamuje ten model jako typowy "na podłogę" podkreślając m.in to że obudowa jest typu "Non-crush". Zaimplementowany filtr dolnozaporowy 200 Hz -12dB też wskazuje na próbę rozwiązania problemów z dźwiękami od podłoża. Swoją drogą AKG ma inne mikrofony "na stół" np. C680 BL.

    0