Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa c 1.3 cdti słabo pali kiedy jest zimno

peterguma 07 Oct 2010 20:02 8262 14
  • #1
    peterguma
    Level 10  
    Mam Corse 1.3 cdti było lato (temp powyżej 15 C) paliła na raz. Zrobiło się zimniej nie chce palić. Łapie na chwilę (ok 2 sek) i gaśnie. Odpalanie trwa od 2 do 5 miniut.
    Świece grzeją do 2 sekund.

    Koledzy proszę o pomoc.

    Ps Filt paliwa zmieniłem, co dalej szukać?
  • Helpful post
    #2
    wloc
    Level 34  
    Świece grzeją ale na kontrolce a co jest z nimi w silniku czy sa sprawne i czy dochodzi napięcie do nich
  • #3
    peterguma
    Level 10  
    Świece jutro sprawdzę czy działają na "krótko".
    Czy nie za krótko świeci się kontrolka 2 sek?
    Jeśli świece będą ok to gdzie dalej szukać?
    ps nie wiem kiedy był znieniany rozrząd (ma przejechane 112tyś km) i czy łańcuch może mieć coś do odpalania?
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Kontrolka świec zaświeca się na dość krótko, dopiero poniżej 5*C świeci się dłużej. Skoro piszesz, że silnik się uruchamia i po kilku sekundach gaśnie - nie sądzę abyś miał problem ze świecami.

    Łańcuch rozrządu jest raczej bezobsługowy, choć np. w moim aucie był wymieniany na gwarancji przy przebiegu 90 tys. km, jako powód wymiany było podane, że hałasował.

    Mam podobny silnik i podobny problem - przy uruchamianiu silnika, czasem trzeba długo kręcić i wtedy po uruchomieniu dymi na biało i nierówno pracuje. W moim przypadku jedną z przyczyn było kiepskie paliwo, a drugą prawdopodobnie zapowietrzanie się układu paliwowego (problem się nasila jeśli zostawię auto tak, że przód stoi wyżej niż tył, np. na stromym podjeździe).

    Ten silnik w Corsie C 1.3CDTI to 1.3 Multijet z Fiata Punto IIFL o mocy 70KM (w późniejszych modelach miał 75 lub 90KM).
  • #5
    zajx
    Level 11  
    Ten silnik to jest porazka proponuje wypiac kostke od komputera i popsikac kontakt sprejem.
  • #6
    peterguma
    Level 10  
    Sprecyzowanie podczas odpalania załapywał na 2-3 sekundy i odrazu gasł.
    Tak więc sprawdziłem świece i 1 była całkowicie spalona.
    Wymieniłem na nową i jak temperatura spadnie napiszę czy pomogło.
    Dziękuje za podpowiedz dla Kolegi tzok (jak będzie coś nie tak zniemie stację paliw z BP na inna-tylko jaką?).

    Dodano po 5 [minuty]:

    ps informacja dla tzok na zapowietrzanie ukałdu paliwa proponuje: wymianę filtra paliwa (miałem podobnie jak mało jeździłem to długo czekałem aż pompka napompuje ciśnienie, po wymianie filtra trwa dużo krócej. Stary filrt był prawie 4 razy cięży niż nowy)
  • #7
    peterguma
    Level 10  
    Witam.

    Koledzy prosze o podpowiedź gdzie założyć zaworek kierunkowy do tego auta. Pompka paliwa pompuje około 2 miniut i wyłancza się.
    Gdzie szukać miejsca zapowietrzania? (pod kanapą jest sucho, przewody zasialające i filtr też jest suchy - tzn brak wycieków paliwa).
    Jak założę zaworek na powrocie do pompy to jakie dawać ciśnienie otwarcia?
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    peterguma wrote:
    informacja dla tzok na zapowietrzanie ukałdu paliwa proponuje: wymianę filtra paliwa (miałem podobnie jak mało jeździłem to długo czekałem aż pompka napompuje ciśnienie, po wymianie filtra trwa dużo krócej. Stary filrt był prawie 4 razy cięży niż nowy)
    Sprawdziłem świece i przeczyściłem ich styki (był na nic nalot), poruszałem i podociskałem szybkozłączki przy filtrze i pompie CR. Teraz jest lepiej, czasem trochę nierówno chodzi po uruchomieniu ale uruchamia się od razu.

    P.S.
    Tankuję na TESCO, czasem na Shellu. Mam wrażenie, że na paliwie z Shella trochę lepiej przyspiesza ale też więcej pali.
  • #9
    peterguma
    Level 10  
    Jaka może być przyczyna szybkiego cofania paliwa do baku.
    Jak za szybko zakręce rozrusznikiem, pompka znów pompuje ponad 40 seund. Świce do tej pory chyba ostygną i zimową porą będzie kiepsko.
    ps. przewody paliwowe (w pompce na złonczkach i przy silniku) są suche i nie widać wycieków.
  • #10
    tzok
    Moderator of Cars
    O ile mi wiadomo to elektryczna pompka załącza się po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika) zawsze na taki sam okres czasu i nie ma to związku z ciśnieniem w układzie.
  • #11
    peterguma
    Level 10  
    Tak, zgadza się pompa jest elektryczna. Jak gasną świece i kręce (np po nocy) nie odpala. Po odczekaniu aż napompuje do wymaganego ciśnienia, odpala na raz. Po krótkiej przejażdce lub po nieudanym opaleniu paliwo się szybko cofa i pompka znowu długo pracuje. Podobno ciśnienie powinno się utrzymywać około doby.
  • #12
    peterguma
    Level 10  
    Cofanie paliwa z układu CR spowodowane jest przez nieszczelność części (u mnie czjnika CR, pocił się). Po wymianie jest odrazu OK. Jeśli to nie pomoże trzeba sprawdzić przewody zasilające i powrotne czy nie ma efektu pocenia się. W ostateczności zostaje hamskie założenie zaworka kierunkowego z ciśnieniem otwarcia 0,5.
    Temat uważam za zamknięty.
  • #13
    peterguma
    Level 10  
    Koledzy pomocy. Moja Corsinka coraz gorzej odpala. Jak zostawiłem pod górkę to z 10 minut próbowania z odpalaniem. W międzyczasie załapawywała jakby na 2 lub 3 gary i nie reagowała na gaz. Na równym terenie jest podobnie nie odpala na tzw na raz czy na dotyk.
    Potrzebuje porady co zrobić aby Corsinka paliła na dotyk?
    Ps w miedzyczasie wymiana akumulatora na mocniejszy pomogła, na jakiś czas. Po zatankowaniu gorszego paliwka zaczeły się ww. problemy.
  • #14
    peterguma
    Level 10  
    Co do słabego odpalania trochę czasu zajęło mi to ale ostatecznie: wymieniłem wtryski i założyłem regenerowaną pompę CR i wszytko unormowało się. Teraz nie ma różnicy w jakości paliwa - bo i tak one są do ... nieważne z której stacji. Odpalanie jest na dotyk niezależnie od temperatury na zewnątrz.
  • #15
    gieniek
    Level 12  
    Kiedyś jeździłem Combo z tym silnikiem, i w półrocznym Combo był problem z odpalaniem po nocy. okazało się że paliwo się cofało z układu. Coś na zasadzie że zawory zwrotne nie trzymały.