Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.6 TDCI uruchomienie silnika, licznik

prus 07 Oct 2010 22:33 30474 25
  • #1
    prus
    Level 12  
    Witam !
    Mam ogromny problem z Fordem Focusem z 2005roku…..
    Mianowicie auto stało zamknięte i nie ruszane – nie otwierane około 2 tygodni, teraz gdy chciałem go odpalić nie działa mi licznik-cały(brak kontrolek, podświetlenia, jakiegokolwiek ruch wszystkich wskaźników itp..) czyli wszystko co jest w liczniku nie działa. Oprócz tego nie rozrusznik również nie pracuje, ale gdy przekręcam stacyjkę słyszę że sterowniki się załączają a na liczniku totalne nic… i silnik nawet nie zakreci…. Reszta na desce działa: radio, światła, podświetlenie deski (oprócz licznika) szyby itp..
    Po podpięciu kompa wyszły mi błędy:
    P193B THROTTLE / PEDAL SIGNAL
    P1936 CLUTCH SWITCH / SENSOR SIGNAL
    P1935 BRAKE SWITCH / SENSOR SIGNAL
    P1622 IMOBILIZER ID DOES NOT MATCH
    U0073 CONTROL MODULE COMUNICATION BUS OFF
    U0416 INVALID DATA RECEIVED FROM VDM
    Oraz
    P0113 itake air temperature circuit high imput
    P1000 OBD-II monitor testing incomplete
    P0100 Mass air flow circuit malfunction
    PODEJRZEWAM IŻ 3 OSTATNIE BLEDY SA POWIĄZANE Z ODŁĄCZONYM PRZEPŁYWOMIERZEM, NIESTETY SKOD SIE WZIELY TE WCZESNIEJSZE I CAŁY PROBLEM NIE MAM POJĘCIA I PROSZĘ O POMOC W JEGO ROZWIĄZANIU. Od czego zacząć najlepiej co sprawdzić ??
    Mieliście cos takiego , jak to podejść????
    Z góry ogromne dzięki za pomoc, wskazówki !

    Dodano po 8 [minuty]:

    dodam iż auto jest z 2005 roku
  • Helpful post
    #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    prus
    Level 12  
    Dzięki ;) Zaraz lecę sprawdzić.

    Aku sprawdzałem wczoraj - miernik wykazał napięcie 11,89V
    Bezpieczniki w komorze silnika - OK w kabinie jeszcze nie patrzyłem.
    Alarmu raczej nie posiada - nic takiego w nim nie widzę ...
    Szczegóły napiszę około południa.
    Dodam iż ze sterownikiem Instuments oraz z centra modułem komfortu nie mogłem się połączyć...
  • #4
    prus
    Level 12  
    dzisiaj sprawdzałem i :
    bezpieczniki wszystkie ok ( komora silnika i kabina)
    akumulator naładowany ( ładowałem )
    Przy odłączonym aku kilka razy powyciągałem wtyczki przy bezpiecznikach
    masy idące bezpośrednio z aku (do silnika i karoserii ) - wyczyściłem
    I niestety dalej jest to samo....
    brak "oznak Zycia licznika" i stacyjki
    Aczkolwiek stacyjka chyba "dziala" ponieważ po przekręceniu na pozycje 2 wentylator nagrzewnicy dziala, podświetlenie przełączników elektrycznych szyb.
    A na liczniku nic, rozrusznik też nie kręci... wszystkie zegary "leżą" a nawet gorzej, obrotomierz ma wskazówkę całkowicie pionowo skierowaną do dołu....
    Nie wiem co mogło być przyczyną oraz co jest do wymiany i od co dalej robić w poszukiwaniach...?????
    Po kilkakrotnych odłączeniach aku pokazał mi sie stan podświetlony stan licznika ( przebieg) na około 5 sekund i nic poza nim, lecz dalej wskazówki "leżały" po przekręceniu stacyjki również zero poprawy....
    pisałeś coś o stacyjce iż może być powodem jakieś propozycje??
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    11,89 V napięcie akumulatora w stanie spoczynku , to za mało , podmień akumulator.
  • #6
    prus
    Level 12  
    Też tak myślałem więc aku do ładowania i przełożyłem z octavi 1.9 (miał napiecie 12,6) w celu sprawdzenia. okazało się po samym założeniu klem bez dokręcania że wszystko działa - sterowniki troszkę niepokojąco dawały odgłosy tzn jak stary dysk twardy od komputera.... przy tych odgłosach wskazówki skakały-drgały około 1cm poniżej swoich właściwych pozycji, ale wszystko się unormowało. Dokręciłem klemy i sprawdziłem czy rozrusznik kręci - kręci ( próba ok 2 sekund) - nie chciałem go odpalać tylko sprawdzić czy działa, po sprawdzeniu czy nie ma kluczy w komorze silnika chciałem go uruchomić i .... i znowu to samo licznik nie działa, wszystko powróciło do stanu wcześniejszego z małą zmianą wskazówka obrotomierza wcześniej stała pionowo ku dole teraz jest około 1 cm poniżej zera tak jak i szybkościomierz .
    Ps.
    Akumulator był wyciągnięty na noc.
    czyli problem- usterka dalej nie jest dla mnie rozwiązana....
  • #7
    predom
    Level 26  
    Może być stacyjka lub jakiś przekaźnik. Próbowałeś palić na popychanie? Może to kwestia za niskiego napięcia.
  • #8
    seat21
    Level 28  
    rozłącz jeszcz raz akumulator i dopiero spróbuj uruchomić w focusie immo siedzi chyba w liczniku odczytaj też błędy ze sterowników
  • #9
    prus
    Level 12  
    Z tym paleniem na pych to raczej nie najlepszy pomysł, szczególnie ze ropniaczek...
    Próbowałem teraz ponownie odłączyć aku lecz bez efektu.
    ponownie odłączyłem aku wyciągnąłem wtyczki idące do bezpieczników (tylko te z duża ilością przewodów - bo wczoraj też to robiłem) podłączyłem aku i dalej efektu nie ma...
    Teraz odłączyłem aku i spróbuje za godzinę ponownie ;)
    błędy jakie odczytuje z TCM:
    P1000 OBD-II MONITOR TESTING INCOMPLETE
    P193B THROTTLE / PEDAL SIGNAL
    P1936 CLUTCH SWITCH / SENSOR SIGNAL
    P1935 BRAKE SWITCH / SENSOR SIGNAL
    U0073 CONTROL MODULE COMUNICATION BUS OFF
    U0416 INVALID DATA RECEIVED FROM VDM
    P1622 IMOBILIZER ID DOES NOT MATCH

    po skasowaniu pozostają:

    P193B THROTTLE / PEDAL SIGNAL
    P1000 OBD-II MONITOR TESTING INCOMPLETE
    P1936 CLUTCH SWITCH / SENSOR SIGNAL
    P1935 BRAKE SWITCH / SENSOR SIGNAL

    niestety po zakonczeniu komunikacji ze sterownikiem TCM i ponownym połączeniu pokazuje:
    P1000
    P193B
    P1936
    P1935
    P1622
    bez błędów "U"
    Lecz gdy wyciągnę kluczyk i ponownie sprawdzam będy dalej to samo:
    P1000
    P193B
    P1936
    P1935
    U0073
    U0416
    P1622

    o co tu chodzi...
  • #10
    seat21
    Level 28  
    Niestety wygląda że bez ids się nie obędzie jeszcze jedno pytanie na liczniku wogóle brak kontrolek po zapłonie
  • #11
    prus
    Level 12  
    tak kompletny brak kontrolek jak również nie ma podświetlenia, nie pokazuje przebiegu - totalnie nic nie wykazuje tak jagby był odłączony i wyciągnięty z auta....
  • #12
    seat21
    Level 28  
    wygląda na uszkodzony licznik .Kwestia jak mocno był rozładowany akumulator .Pozostaje albo diagnoza ids czy jest komunikacja z immo albo podmiana i sprawdzenie czy kontrolki się zapalą i licznik ożyje samochód prawdopodobnie i tak nie zapali ale to zabawa na potem ewentualnie zdemontuj licznik i sprawdż kostę i gniazdo czy nic nie widać podejrzanego Pozdrawiam
  • #13
    prus
    Level 12  
    zapewne jak wyciągnę licznik to będę musiał przypisać imo po włożeniu licznika. auto po wymianie turbiny i wszystkich filtrów miało problemy z odpaleniem i był aku rozładowany dość mocno ale to jakies 3tyg. temu po ponownym odpowietrzeniu układu paliwa odpalił bez problemu i chodził na wolnych obrotach do uzyskania prawidłowej temperatury czyli około 20min i został odstawiony do garażu do tej pory nawet nie otwierany i dopiero przedwczoraj go otworzyłem i chciałem odpalić a tu cyrki z licznikiem.. wczoraj sprawdzałem napięcie aku i miał 11,89V dziś podmieniłem aku ( 12,60V) wchodze do auta ok - licznik działa, rozruch pracuje( ale nie odpalałem) po chwili chciałem go odpalić i d... licznik znowu padł i totalnie nic nie pokazywał... Można by powiedzieć że aku nie był doładowany a nie rozładowany od ostatniego jego odpalenia.
  • #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A zrobiłeś taką podstawową rzecz, jak DOKŁADNE oględziny samochodu?
    Pisałeś, że auto stało nie dotykane przez dwa tygodnie. Gdzie? W garażu? Na parkingu? Jest okres jesienny i różne zwierzaki szukają sobie przytulnych schronień. Sprawdź, czy jakaś łasica, czy inny gryzoń nie podgryzł ci samochodu.
    Przecież oprócz rozładowanego akumulatora, w nieruszanym aucie (chyba, że ktoś się do niego dobierał), które nie uległo zalaniu, czy jakimś "zabiegom" nie powinno się nic podejrzanego dziać (mogą wystąpić problemy z paleniem).
  • #15
    seat21
    Level 28  
    sprobuj go jeszcze raz rozłączyć na dłużej i sprawdż wtedy czy odpali
  • #16
    prus
    Level 12  
    po ponownym odłączeniu aku na dłuższy czas około 2ch godzin licznik zaczął normalnie funkcjonować, auto uruchomiłem i chodził sobie na wolnych obrotach podłączyłem kompa i wyszły błędy:
    U0155 Lost comunication with the instrument panel cluster control module
    P193B THROTTLE / PEDAL SIGNAL
    P1000 OBD-II MONITOR TESTING INCOMPLETE
    P1936 CLUTCH SWITCH / SENSOR SIGNAL
    P1935 BRAKE SWITCH / SENSOR SIGNAL
    wykasowałem
    skomunikowałem się również ze sterownikiem od licznika puki działa(wcześniej nie mógł sie połączyć) i też napotkałem na błąd:
    U1900 CAN Comunikationns Bus Fault - Receive Error wykasowałem.
    sprawdziłem jeszcze raz błedy na PCM i znowu te same, sprawdzam na liczniku (instruments) również ten sam (U1900)
    I co gorsze auto dalej na chodzie, a licznik nagle przestał działać wszystko zgasło po chwili zapaliły sie wszystkie kontrolki( silnik wciąż pracował) i zgasły i tak chyba z dwa razy i zaczoł normalnie działać przez jakieś 5min. i nagle wszystko zniknęło silnik wciąż był uruchomiony po jakiejś minucie czekania co się dalej będzie działo z licznikiem (bez efektu "umarł") zgasiłem auto.
    ponownownie rozłączyłem klemy zwarłem do siebie na 10s podłączyłem poczekałem z 30min i licznik znowu działa normalnie odpaliłem auto, pochodził z 5min i znów licznik przestał działać....
    Podejrzewam że gdyby stracił komunikację z imo to zgasłby silnik razem z autem jednak silnik wciąż był uruchomiony??
    licznika jeszcze nie wyciągałem ale chyba bedzie taka konieczność chyba że są jakieś inne przypuszczenia, sugestie z Waszej strony?????
  • #17
    seat21
    Level 28  
    immo nie zgasi silnika czy w momencie gdy licznik gaśnie jest z nim komunikacja sprawdż złącze licznika
  • #19
    prus
    Level 12  
    tak radio jest fabryczne i działa tzn teraz trzeba wpisać kod ale działa normalnie ;)
    a na uruchomionym silniku gdy licznik zgaśnie nie mam komunikacji ;(
  • #21
    jurekk55
    Level 36  
    Obejrzyj złącze modulatora ABS i okablowanie tuż przy nim
  • #22
    prus
    Level 12  
    ok jutro popołudniu przyjrzę się instalacji (głównie w komorze silnika) pod względem gryzoni i dam wam znać ;)
  • #23
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Kolego, włóż dobry akumulator o napięciu spoczynkowym 12,8 - 12,9V. Jeżeli odpali, sprawdź napięcie ładowania, Focus ma najczęściej stosunkowo wysokie, 14,4 do 14,6V.
    Jeżeli napięcie ładowania jest w tym zakresie, a mimo to występują opisane objawy, to wyjąłbym tablicę zegarów (trochę upierdliwe) i sprawdził, czy na płytce drukowanej od tyłu na lutach nie ma charakterystycznych wykwitów, dających mikropołączenia z sąsiednimi lutami i ścieżkami. Zmywa się to spirytusem i czystą ligniną. Także styki wtyku wielopinowego.
  • #24
    prus
    Level 12  
    Dziś patrzyłem ponownie na instalację pod względem gryzoni w komorze silnika... i nic nie widać niepokojącego.
    Jedynie nie rozbierałem "puszki" świeżego powietrza doprowadzanego do filtra powietrza, znajdującej się pod lewym przednim nadkolem - zauważyłem że idzie do niej spora wiązka przewodów w peszlu, i moje pytanie co tam się znajduje pod względem elektroniki??? jutro chyba spróbuję w miarę możliwości czasowych zobaczyć na licznik.
  • #25
    prus
    Level 12  
    Witam ponownie!

    Napięcia ładowania nie sprawdzałem bo objawy występują przed uruchomieniem silnika, nawet na przekładanym - sprawnym akumulatorze.
    Po odłączeniu kostki od ABSów objawy bez zmian, tak samo po odłączeniu wspomagania kierowniczego.
    Gdy wypne gł. wtyczkę przy bezpiecznikach w komorze silnika i ponownie podłącze aku nawet po kilku min licznik działa przez krótki okres, lecz jest juz jakaś poprawa bo nie musze czekać conajmniej godzinę przy odłączonych klemach by licznik zaczął działać... licznika nie wyciągałem bo nie mam z czego przełożyć co by było najlepsze do jego sprawdzenia ;)
    Sladów gryzoni nie widać- macie jeszcze jakieś pomysły???
  • #26
    prus
    Level 12  
    Bym zapomniał o napisaniu co było przyczyną i zamknięciu tematu ;)
    okazało się że na liczniku powstały zimne luty. Licznik został podgrzany i jest OK ;)
    BARDZO WAM DZIĘKUJE ZA WYPOWIEDZI I POMOC!!!!!