Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Touran 1.9TDI wymiana simera na wale

08 Oct 2010 09:47 13477 9
  • Level 21  
    Witam, mam mały problem a mianowicie w moim aucie rozsypała się dwumasa i rozwaliło pierścień magnetyczny w simerze który uszczelnia wał i trzeba go wymienić i pytanie jest takie czy ten pierścień musi być jakoś ustawiony względem wału czy to jest nieistotne czy tylko daje impulsy na czujnik z obrotów wału czy jakoś mierzy jego położenie. Silnik w Touranie mam 1.9TDI AVQ.
    Proszę o w miarę szybką odpowiedź bo chcemy go dzisiaj składać.
    Pozdrawiam.
  • Level 31  
    Logicznie myśląc jeżeli nie ma nacięcia ustalającego to pewnie odpowiada tylko za pomiar obrotu tak jak w przypadkach ABS.
  • Level 21  
    właśnie zastanawiamy się ponieważ na pierścieniu jest dziurka i w paczce był tam taki plastyk który łączył ten pierścień z simerem ale może to tylko było na czas transportu bo tak często się zdarza z różnymi częściami później takie blokady się usuwa a logiczne myślenie jak najbardziej wskazane ale czasami zawodzi, wole być pewny ponieważ wiąże się to z ponownym wyciąganiem silnika.
  • Level 31  
    Tylko wydaje mi się że w PD,za czynność określenia położenia wału odpowiada czujnik położenia wałka rozrządu.
  • Moderator of Cars
    Musi być ustawiony względem wału, po to jest ta plastikowa blokada
  • Level 31  
    oj, oj pitol. co za bzdury wygadujesz. musi być synchronizacja ta na wale i wałku. na uszczelniaczu są znaki, wszystko trzeba ustawić na gmp. a jak sprubujesz nie, to zobaczysz cuda.
    ps abs to nie silnik
  • Level 25  
    Witam, mam zdjęty uszczelniacz wału korbowego (bez żadnego ustawiania) i teraz pytanie jak zgrać nowy simering z położeniem wału korbowego ?
  • Level 20  
    Jeżeli masz nowy uszczelniacz to jest zablokowany do montażu. Wał ustaw w GMP pierwszy cylinder. Kup sobie blokade kosztuje śmieszne pieniadze . Jezeli nie ruszaleś paska a był prawidłowo ustawiony rownie dobrze mozesz zablokowac kolo wałka . W necie jest peło zdjeć fotek jak to zrobic poszukaj
  • Level 25  
    Tak zrobiłem, jutro odpalam i zobaczymy, niestety dość problematyczne jest założenie nowego uszczelniacza bez tego magicznego przyrządu... no i oczywiście miska w dół...