Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kingway chopper CDI, brak iskry

jerzi 08 Oct 2010 17:15 10945 8
  • #1
    jerzi
    Level 11  
    Witam!
    Po przeczytaniu wielu postów na tym forum i nie tylko,postanowiłem założyć nowy temat.
    Z cewki nie wychodzi żadne napięcie iskry niema.
    Wymieniam cewkę z sprawnego skutera ,to samo brak iskry.
    Ściągam kable zasilające cewkę, dochodzi napięcie 16V, gdy kręcę rozrusznikiem.
    Według mnie powinien być prąd impulsacyjny a jest ciągły podczas kręcenia.
    Spinam kable z cewką i robię pomiar prądu na tych samych złączach ,,prąd zanika niema nic''.
    Wymieniam moduł to samo.
    Wymieniam cewki wraz z impulsatorem to samo, czyli po ściągnięciu kabli przed cewką jest 16V a po założeniu niema nic.
    Panowie poradźcie coś bo nie mam siły do tego skuterka.
    Za każdą poradę z góry dziękuje.
  • #2
    narkoholik
    Level 30  
    Jest tam kondensator i cewka wzbudzenia w tym modelu ? Sprawdzałeś ?
  • #3
    jerzi
    Level 11  
    Nie nie sprawdzałe, a w którym miejscu znajduje się ten kondensator bo ja go nie zauważyłem.
  • #4
    mulek
    Level 26  
    Wypnij z modułu czarny kabel z białym paskiem, on jest od gaszenia silnika, czasami dostaje zwarcia do masy i nie będzie iskry.
    A i kondensatora tam nie szukaj, nie ma go, wszystko jest w module zapłonowym i to on wszystko załatwia w tym temacie.

    Sprawdź jeszcze jaki masz napięcie przy kręceniu rozrusznikiem na kablu zasilającym CDI (czarny z czerwonym paskiem) powinno być około 40-60 V przemiennego. A i rezystancja impulsatora około 150 Ohm.
  • #5
    jerzi
    Level 11  
    Wypiąłem czarno-biały kabelek z modułu, bez skutku.
    Zmierzyłem prąd zmienny wychodzący z cewki jest 35V.
    Zmierzyłem opór impulsatora, jest 125 Ohm.
    Opór jest niski, ale dodam że przekładałem cały zestaw cewki + impulsator z drugiego sprawnego motorka i też był ten sam problem, czyli przed cewką przy rozpiętych kablach jest 16V prądu stałego a 35V zmiennego i wyczuwalny impuls jak delikatnie kopie. Po spięciu kabli z cewką nie ma nic.
    Dodam także że moduł jest nowy ale czy dobry.
    Jaki ma wychodzić prąd z modułu na cewkę.
  • Helpful post
    #6
    mulek
    Level 26  
    No to wychodzi moduł zapłonowy. Spróbuj podstawić sprawny na 100 procent. Cewkę zapłonową wymieniałeś zdaje się? A i koniecznie posprawdzaj kable omomierzem.
  • #7
    jerzi
    Level 11  
    Dzięki za podpowiedzi,postaram się prześledzić dokładnie kable, choć sprawdzałem ich wielokrotnie.Z modułem będzie problem bo musiał bym kupić następny, bo przy tym motorku z którego zamieniałem części jest czteropinowy.
    Jak znajde przyczyne to napisze gdzie tkwił problem.
    Za sugestie jeszcze raz dziękuje.
  • #8
    Zibikos36
    Level 10  
    koniecznie wymień moduł na oryginał{wnioskuje ,że cewkę sprawdzałeś i jest oki},jeżeli to nie pomoże może być to wina całego modułu zapłonowego na allegro za grosze do kupienia . Moze też masuje jakiś przewód ew zimny lut często spotykane w chinolach.-
    Dostępne są komplety zapłonowe do tuningu wkładałem do kilku skuterów polecam iskra jest wyrażna ,lepiej chodzi i nie ma problemu z odpalaniem -co często było w czoperkach kingwaya.
  • #9
    jerzi
    Level 11  
    Dziękuje wszystkim za pomoc w naprawie skutera.
    Po wymianie modułu na nowy, czyli następny nowy problem iskry został rozwiązany.
    Z modułu teraz wychodzi około 70V prąd zmienny,gdy był zepsuty wychodziło 35V czyli tyle ile z cewki dochodziło do modułu.
    Post uważam za zamknięty wszystkim jeszcze raz serdecznie dziękuje.