Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Objawy uszkodzonej cewki w Fiacie Punto.

maciekchn 09 Oct 2010 12:36 19475 7
  • #1
    maciekchn
    Level 21  
    Witam.
    Jakie mogą być objawy uszkodzonej cewki?
    U mnie sprawa wygląda tak, że auto miało problemy z ruszeniem na LPG strasznie szarpało. Na PB ruszało lecz praca silnika nie jest taka jak powinna.
    Silnik pracuje w miarę równo lecz, gdy wcisnę pedał gazu robi pr pr pr do 2.5tys obrotów.
    Później dopiero gazuje. Kable wymienione, świece też.

    Aha i 2 problem to dziś zmieniałem płyn w chłodnicy poluzowałem termostat woda uciekła. Później z dolnego węża chłodnicy zalałem nowym płynem zimowym. Poczekałem aż się załączy wentylator, stopniowo dolewając i gnąc węże.
    Parownik pokrył się szronem.
    Czy to zapowietrzony układ i odpowietrzy się z czasem jazdy?
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy?

    Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
  • #3
    maciekchn
    Level 21  
    Punto 1 z silnikiem 1,1 z 97roku instalacja lovtec.Nie wiem czy ubywa bo dopiero zmieniłem.Wczesnej miałem wodę des. czasem dolewałem ale b.sporadyczne.
  • #4
    tzok
    Moderator of Cars
    Jesteś w stanie stwierdzić czy jest iskra na wszystkich cylindrach - tylko nie zdejmuj fajki ze świecy na pracującym silniku ani nie uruchamiaj silnika z odpiętą jedną świecą, jeśli nie masz przyrządu do sprawdzania iskry (taka specjalna świeca z "okienkiem") możesz przepinać po jednym kablu zapłonowym do dodatkowej świecy dotykającej gwintem masy silnika, jest to jednak dość zgrubna metoda.

    Masz w tej instalacji emulator lambda? Jak jest ustawiona emulacja sondy?

    Jesteś pewien, że nie pracuje jednocześnie na benzynie i gazie? Zakręć zawór na butli LPG i spróbuj się przejechać tylko na benzynie.
  • #5
    maciekchn
    Level 21  
    Iskra musi byc bo odpala na dotyk.Auto jeździ można jechać lecz nie przyspiesza jak powinien czasem strzeli jak gazuje...Jadać autem czuje jak bym miał 300kg ładunku + jak jadę słychać pr pr pr pr Na analizatorze wyszło ze jest dużo węglowodoru (lub cos takiego)
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    Wysokie stężenie HC jak najbardziej świadczy o niesprawności układu zapłonowego lub zbyt bogatej mieszance paliwowo-powietrznej.
    Auto bez problemu zapali na 3 cylindrach i będzie jechać, w przypadku tego silnika nawet nie zauważysz różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach.

    Jak słychać prrrr to możesz mieć jeszcze zawory do regulacji.

    Zakręć gaz i pojeździj trochę na samej benzynie, a najlepiej wykasuj adaptacje sterownika na diagnostyce. Sprawdź cewki zapłonowe (pasują z malucha ELX) i kompresję silnika.
  • #7
    maciekchn
    Level 21  
    Kupie cewkę może to ona...Znajomy miał podobnie ze nie chciał jeździć na PB okazało sie filtr paliwa :)


    Zakręć gaz i pojeździj trochę na samej benzynie, a najlepiej wykasuj adaptacje sterownika na diagnostyce. Sprawdź cewki zapłonowe (pasują z malucha ELX) i kompresję silnika.

    Gaz zakręciłem pojeździłem i różnicy żadnej nie było...Ciśnienie sprawdzę za 1tydz jak będę u znajomego.
  • #8
    maciekchn
    Level 21  
    Problem z autem rozwiązany ostatecznie nie potrafię powiedzieć co było powodem awarii bo wymieniłem 3 rzeczy od razu (cewkę przepustnice rozrząd)