Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubiszi Lancer Sterowanie wtryskiwaczy???

09 Paź 2010 19:17 5241 7
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich!!! Nadeszły zimne dni i mój Lancerek zaczął świrować. Konkretnie jest to Mitsubishi Lancer z 1991r z silnikiem 1.5l 12V z instalacją LPG. W lipcu wysiadł mi moduł w aparacie zapłonowym i wtedy naprawiłem go według schematu (załączonego niżej) i w zasadzie działało ale nie podobało mi się jak silnik pracuje na będzynie. I co zauważyłem że jak jest zimny silnik to nie pracuje na wolnych a na wysokich obrotach ciągnie ładnie jedynie wali usterką spalania stukowego, sądzę że winne jest sterowanie wtryskiwaczami (nie w tym momencie jest impuls co trzeba). Na LPG silicznie pracuje idealnie. Sterownik Silnika Wymieniłem (Trafił się za 100zł okazja ) bo kiedyś zmieniałem kondensatory i już maiłem problem z wtryskami ale to historia, na nowym sterowniku to samo (Sterownik sprawny na 100%). Czy mogłem popełnić jakiś błąd czy po prostu się "zamotałem jak ciotka w czechach" Proszę o pod powieź!!!
    Dodaje fotki jak naprawiłem aparat (tranzystor znalazłem w module z fiata uno1.4)
    Mitsubiszi Lancer Sterowanie wtryskiwaczy??? Mitsubiszi Lancer Sterowanie wtryskiwaczy???
  • Poziom 36  
    Spalanie stukowe towarzyszy z reguły zbyt ubogiej mieszance lista w zagazowanym aucie długa:
    -filtr paliwa -czysty?
    -zabrudzone wtryski
    -czujnik temperatury paliwa-właściwa temp.?
    -emulator wtrysków -sprawny?strat prądu nie ma?
    -regulacja powietrza biegu jałowego-pracuje prawidłowo?
  • Poziom 11  
    Dzięki za pod powieź. Filtr paliwa nowy jest ok wtryskiwacze czyste na LPG przełącza się się przy 30 stopniach czujnik temperatury pokazuje ok (mam oryginalny tester i sprawdzone) emulator sprawny (podłączenie baz emulatora bez zmian) regulacja biegu jałowego sprawdzona (na LPG działa i na benzynie ) przepływomież sprawny. Wszystkie te rzeczy jeszcze sprawdzę dodam że na wysokich obrotach paliwa nie brakuje czyli ciśnienie paliwa ok, wtryski "nie leją" naprawdę brak mi już koncepcji. zastanawia mnie jeszcze sama przeróbka w aparacie zapłonowym czy ktoś próbował tak to ominąć i czy to działało bo zauważyłem że problem jet od chwili awarii aparatu (tak na marginesie to aparat wysiadł po trasie 500km prawie pod domem)
  • Poziom 36  
    Na tyle sprawdzonych opcji zostają chyba jeszcze 2:
    parametry tranzystora i ustawienie statycznego punktu zapłonu
  • Poziom 11  
    Czy tranzystor BU914ZP będzie nieodpowiedni cały czas mnie zastanawia to że na LPG sterowanie iskrą jest ok a co do regulacji zapłonu to jeśli go przyspieszę to wydaje się że się poprawia ale w pewnym momencie "iskra " jest źle i wtedy juz jest gorzej. czy w aparacie jest jeszcze coś ???
  • Poziom 11  
    Witam Koledzy zastanawiam sie co kryje się i czy wie ktoś jak ewentualnie naprawić cześć płytki aparatu J955 (na Rys ???). korci mnie tam zajrzeć???
    Czy poza ewentualnym uszkodzeniem jest sens podnieść ten dekielek???

    Mitsubiszi Lancer Sterowanie wtryskiwaczy???
  • Poziom 11  
    Witam przedstawię co udało mi się ustalić
    Wymieniłem aparat zapłonowy cały 100% sprawny i jest zmiana ale jeszcze podczas przyspieszania przy obciążeniu ma niewłaściwą dawkę myślę że może być to przepływomierz. Odnośnie co do przeróbki może i to jest rozwiązanie ale właśnie jest ale Zachęcam do rozmowy