Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Siemens NIxdorf 17'

22 Wrz 2004 11:12 1074 4
  • Poziom 12  
    Naprawiam monitor Siemens NIxdorf 17'
    Usterka: Po właczeniu monitora(był zimny) po około 5 minutach ekran zwęza się na dole ekranu po jakims czasie wraca spowrotem no i tak do znudzenia. Po obejrzeniu elementów zauważyłem że okropnie grzeje się scalak TDA9302H , który odpowiada za pion. Sprawdziłęm zimne luty wokół niego i wymieniłem elki. Dalej to samo , wiec przykreciłem mu wiekszy radiator i głodziłem go wentylatorem. Zauwazyłem że usterka jest mniejsza ekran nie zweża sie juz tak bardzo. Jestem początkujący i zastanawiam się teraz czy jego wymina usunie problem ?? Prosze o opinie
  • AdexAdex
  • Poziom 26  
    nie jest drogi to możesz spróbować. jak masz oscyloskop to sprawdź czy się coś tam na nim nie wzbudza.będzie widzć zaszumienia a takie zjawy lubią scalak podgrzewać.
    z drugiej strony dośc duża temperatura radiatora w tych pionach to często norma.
    pozdrawiam.
  • AdexAdex
  • Poziom 12  
    Niestety oscyloskopu nie mam. Tez podejrzewam że się wzbudza ale wtedy wymiana scalaka chyba nic nie da. Coś wyczytałem o generatorze h/v TDA9109 ale nie pamietam czy tam takie coś jest (chwilowo nie mam dostepu do monitora) schematu tez szukałem i nie moge znależć model:Siemens Nixdorf MCM171V
  • Poziom 34  
    Cześć.
    Sądzę, że jak Wymieniłeś kondensatory elektrolityczne (szczególnie te na zasilaniu) i Poprawiłeś zimne luty, a nic nie pomogło to chyba będzie scalak do wymiany. Oczywiście ten od pionu. Możesz jeszcze sprawdzić kondensatory rzędu nF w układzie tego scalaka.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12