Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.6 GSI nierówna praca na PB

10 Paź 2010 09:58 3759 10
  • Poziom 11  
    Witam. Posiadam poldka 1.6 na wielopunkcie i odkąd go mam czyli 2 lata chodzi nierówno na benzynie tzn telepie go, a z tyłu słychać jakby wypadały zapłony. Jakiś miesiąc temu wziąłem się za niego i tak: wymieniłem bak paliwa, sprawdziłem pompę paliwa (daje 3.0 bar), wymieniłem filtr paliwa i doszedłem do wtrysków. Podmieniłem chyba z 5 kompletnych listew wtryskowych i na jednych chodził lepiej a na drugich gorzej. W końcu trafiłem na taką, że jest niby jest w 100% sprawna. Po zamontowaniu nie chodził na niej dobrze, ale po przejechaniu parudziesięciu km na benzynie zaczął chodzić w miarę równo ale nie idealnie - coś tam jeszcze kulał na biegu jałowym. I teraz tak rano chodzi zawsze równo na benzynie, ładnie odpala, przełączam na gaz, zrobię trasę / miasto, przełączam na benzynę i chodzi nie równo jak cholera. Czy to na pewno może być wina wtrysków? Może jakiś czujnik podaje złe wartości do sterownika? Czujnik temp. podmieniłem i jest to samo, kontrolka awarii sie nie zapala. Zamontowaną mam instalacje gazową i na niej chodzi równiutko. Emulator wtrysków jest na przekaźniku. Sonda lambda jest nowa (zero poprawy po wymianie), przewody WN i świece są dobre - z resztą odkąd go mam wymieniałem już świece i przewody 3 razy, a na benzynie nadal nie chodził tak jak trzeba.
    Proszę o podpowiedź jakie czujniki mogą być za to odpowiedzialne? Może czujnik prędkości? Choć jak się toczy samochód to ma podwyższone obroty, a jak się zatrzyma to spadają. Kompa resetowałem i w pętli zamkniętej i otwartej i chodzi tak samo. Czy może to być wina samego komputera?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc. Może ktoś ma jakiś konkretny pomysł.
  • Poziom 31  
    "Dobre świece", powinny być właściwe, kiedyś po wymianie miałem to samo na nowych ale źle dobranych odpowiednikach NGK(ważne).
  • Poziom 22  
    Może trzeba byłoby odczytać błędy sterownika.
  • Poziom 11  
    Świece takie jak zaleca producent Iskra FE85PS, przerwa 0.8mm. Napisałem, że "dobre" ponieważ wymieniane były 5kkm temu, na gazie chodzi dobrze, a niesprawność układu zapłonowego odezwała by się najpierw na LPG. Świece wymieniałem 3 razy za mojej kadencji a na benzynie nie chodził.

    Sterownik błędów nie łapie, check engine nie zaświeca się ani na PB ani na LPG. Kody błędów sprawdzałem i jest tylko kod 12 - brak impulsów położenia wału - silnik wyłączony.

    Dzięki za zainteresowanie się tematem. Pozdrawiam i czekam na dalsze pomysły :)
  • Poziom 14  
    Witam,

    Czy masz zrobione odcięcie pompki paliwa po przełączeniu na gaz ? Jeśli tak to odłącz to na chwilę i sprawdź efekt.

    Pozdrawiam
    vper
  • Poziom 11  
    Odcięcie pompki zrobiłem sobie jakieś pół roku temu jak w baku było bardzo mało paliwa, to żeby jej nie katować na sucho to zrobiłem odcinke na przekaźniku, ale aktualnie jest 3/4 baku paliwa więc odcięcie zlikwidowalem. Doszedłem do tego że po resecie kompa chodzi równo a jak tylko przełącze na gaz i chwilę po jeżdżę to zaczyna chodzić źle. Obstawiam że ustawienia w sterowniku się rozbiegają i na 99% jest to zła emulacja sondy lambda (ustawiona mam 0.8 na 0.8 prostokątna). Podobno trzeba ustawić jakąś z własnymi wartościami ale to metoda prób i błędów.
  • Poziom 14  
    Witaj,

    Odłącz układ odcięcia pompy który zamontowałeś. Wróć do układu takiego, że jak jeździsz na gazie, to pompa paliwa pracuje. Zrób reset kompa. Pojeździ tak dzień, dwa i napisz o efektach.

    Pozdrawiam,
    vper
  • Poziom 11  
    Napisałem że odcięcie paliwa zdemontowałem i od kąd mam benzynę w zbiorniku to pompa działa normalnie na gazie. A nierówna praca była powodem złej emulacji sondy. Wyłączyłem emulacje i teraz sterownik gazu odczytuje wartości z sondy, reguluje skład mieszanki i te same wartości wysyła do sterownika silnika i chodzi dobrze. Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Wyglada mi na to ze nie masz zainstalowanego emulatora sondy.
    Sprawdz czy nie masz bledow silnika .
    Bez emulatora sondy sterownik przy pracy na gazie zmienia mape wtryskow po otrzymaniu sygnalu z sondy i wywla bledy kiedy nie moze skorygowac tak szybko mieszanki jak na paliwie i kiedy po przejazdzce na LPG przelaczasz na paliwo jedziesz juz na zmienionej mapie wtryskow i zaplonow dlatego tak jedzie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sorka nie widzialem wczesniej co napisles o sondzie ale dziwi mnie jednak ze pracuje ci lepiej na LPG po zdjeciu emulacji sondy przeciez bez tego jest gorzej, ale moze sie myle :)
  • Poziom 10  
    mam podobny problem i jaką miałes przyczyne i jak to zrobiłeś
  • Poziom 25  
    Witam, mam bardzo podobny problem jak w temacie. Na gazie samochód chodzi jak pszczółka, na benzynie telepie nim i przy wkręcaniu się w obroty na biegu jałowym, słychać ewidentne nierównomierne narastający terkot silnika, czego nie ma na LPG. Wtryski podmieniłem, pompa paliwa chodzi cały czas nawet po przełączeniu na LPG. Na czym polega wyłączenie emulacji sondy ?