Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 r. 1997 - nie działa wskaźnik paliwa

10 Paź 2010 14:31 6094 14
  • Poziom 10  
    Witam,

    Wskaźnik paliwa zachowuje się jakby nie była włączona "stacyjka". Jest to skutek zwarcia przypadkowego na wtyczce przy wskaźniku paliwa. Inne wskaźniki działają.
  • PCBway
  • Poziom 39  
    Nie mogłeś nic uszkodzic, ponieważ tak działa ten wskażnik, że kolejne kontaktrony, zwierają rezsystory na linijce i do zwarcia praktycznie włącznie, o ile pamietam.
    Zatem sprawdż kable i sam wskażnik. na desce, oraz obecność masy na zbiorniku.
  • PCBway
  • Poziom 10  
    Poprzednio wskaznik p. pokazywał tylko jak był pełny zbiornik p. po przejechaniu 200 km. wskazówka spadała na zero.
    Chciałem spr. okablowanie-zamiast czujnika podłączyłem próbnik a przy wskżniku do złącza podłączyłem napięcie. Jak dobrze pamiętam był to szary przewód. Niechcąc dotknołem przewód sąsiedni. Odgłos był taki jak spalonego bespiecznika.Od tej pory wskaznik paliwa zachowóje się jak na wyłączonej stacyjce. PROSZĘ O POMOC.
  • Poziom 39  
    A widzisz, teraz wiemy że upaliłes coś w wskazniku, lub ścieżke przez głupotę-te wskazniki są sterowane poziomem masy.
    Poprzednio był problem na linijce kontaktronowej- walnięta scieżka, rezystor lub zgnity kontaktron (woda w paliwie).
    Sprawdż obecność napięcia 24V na wskażniku.
    Linijkę idzie zreanimowac, trzeba rozebrać smoka.
  • Poziom 10  
    Może mógłbyś podesłać jakiś schemat podłączenia tego wskaznika bo wskaznik ma cztery zaciski łączone z płytką, żeby się dostać do wskaznika to sporo rozbierania,a jak się doniego dostanę to może bym sprawdził coś więcej. Smok jest z pływakiem poruszającym się pionowo z niczym nie połączony elektrycznie-niewiem jak to działa.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czy napewno zbiornik musi mieć masę, bo do czujnik paliwa są podłączone dwa przewody.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Powinno pomóc.
    Volvo FH12 r. 1997 - nie działa wskaźnik paliwa
  • Poziom 39  
    Na smoku jest rura alu, a w niej jest listwa z drabinką rezystorów i kontaktronów, które załącza sekwencyjnie magnes ruchomy (pływający).
    Plus z wskażnika jest stopniowo zwierany do masy, co przekłada sie na ilość na wskażniku.
    Piny to trzeba trochę sie rozpatrzeć:
    Będzie pewno +, masa, wyjście do smoka, podświetlenie.
    Jak rozbierzesz deskę to cały wskażnik będzie prawie na wierchu i opatrz, co tam sie zwęgliło, czy upaliło.
    Zawsze możesz kupić używkę.
    Podstawa to obecnośc + 24V po kluczyku i masa.
  • Poziom 10  
    Dzięki za schemat.Jak by ktoś miał jeszcze jkieś podpowiedzi będę wdzięczny. Może KENZ coś podpowie.

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Przrpraszam, miałem na myśli kenezzz-podobało mi się wyjaśnienie któregoś z tematu przez kenezzz.
  • Poziom 39  
    Nie łudź się że powie ci coś innego, Moim zdaniem i tak czeka cię wymiana wskażnika, o ile on walnął, bo ty go nie uzdrowisz.
    Polecam ci jednak odwiedzić elektryka.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Dziękuję Wszystkim za rady. Nie mam chwilowo czasu się tym zająć, ale niebawem wrócę do tematu.
  • Poziom 10  
    Odświeżam temat. Wskażnik udało mi się naprawić, była przepalona ścieżka na
    płytce. Kupiłem nowy smok (zamiennik) i po podłączeniu do instalacji sam.(bez zanurzania smoka w paliwie), wskażnik paliwa wskazuje pełny zb. gdy pływak jest w
    połowie smoka, a gdy pływak jest na samym dole, to wsk. wskazuje 2/3 zbiornika.
    W związku z tym, mam pytanie: czy jak zanurzę smok w paliwie wskazania mogą
    ulec zmianie?, czy parametry czujnika paliwa są złe ?.
    Parametry kupionego czujnika przy moich pomiarach wynoszą : peł. zbio.- 9,0 Ω,
    pusty zb.- 73,0 Ω.
    Proszę o pomoc w temacie lub podpowiedż.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Witam ja bym obstawiał że parametry czujnika paliwa są złe, jak to zamiennik jak piszesz wiec bardzo możliwe, skoro pokazuje pełny zbiornik gdy pływak jest w połowie wiec moim zdaniem złe parametry wewnętrznej drabinki rezystorów.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie. Byłem w sklepie z częściami i sprawdziłem jeszcze jeden zamiennik
    innego producęnta i okazało się, że ten drugi ma taką samą rezystencję jak ten pierwszy. Doszedłem do wniosku, że w czasie zwarcia jakiś opornik na płytce drukowanej stracił właściwy opór. Ponieważ słaby jestem z elektroniki, mam pytanie, czy wstawiając odpowiedni opornik w szereg w obwodzie czujnika pal. mógłby wskażnik prawidłowo działać. Proszę o podpowdż. Z góry dziękuję.
  • Poziom 10  
    Witam. Wg. porady k. Jannaszek, udało mi się naprawić czujnik paliwa. Na drabince rezystorów był "suchy lut", co powodowało przerwę w obwodzie. Po naprawie czujnika,
    rezystancja przy pełnym zbiorniku- 33Ω, przy pustym-248Ω. Po naprawie, wskażnik prawidłowo wskazuje ilość paliwa w zbiorniku. Temat zamykam. Dziękuję za pomoc.
  • Poziom 1  
    Witam!
    A mógłby Kolega napisać jak rozebrać smoka na "drobniejsze", aby dostać sie do płytki?
    Podobny problem :(
    Pozdrawiam i z góry dziękuje!