Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampa sufitowa - podłączenie

pograbek1 10 Paź 2010 15:23 8712 11
  • #1 10 Paź 2010 15:23
    pograbek1
    Poziom 2  

Witam.

Założyłem nową lampę sufitową i - o dziwo jak dla mnie - świeci :-). Na elektryce nie znam się jednak kompletnie, dlatego nie wiem czy wszystko jest Ok i pomimo tego, że lampa działa, w przypadku złego podłączenia kabli mogą np. występować jakieś przeciążenia w sieci czy coś w tym rodzaju...

Otóż, z sufitu wychodzą mi w sumie 4 pojedyncze kable - 2 brązowe i 2 niebieskie. Natomiast w lampie do kostki podłączone są 3 kabelki: brązowy, zielony i niebieski (w instrukcji lampy oznaczone odpowiednio jako faza, uziemienie i neutralny).

W kostce podłączyłem kable tego samego koloru z sobą, tj. 2 brązowe z sufitu do brązowego z lampy i 2 niebieskie do niebieskiego, tak że z sufitu nie zwisają mi żadne luźne kable. Natomiast do otworu gdzie był podłączony kabel zielony (uziemienie) nie podłączyłem nic, bo nie mam takiego kabla wśród tych wychodzących z sufitu.

Mam serdeczną prośbą o potwierdzenie, czy dobrze to wszystko podłączyłem.

Z góry dziękuję za pomoc.

1 11
  • #2 10 Paź 2010 15:34
    any56
    Poziom 39  

Jeden z niebieskich powinieneś podłaczyć do zielonego (chyba żółtozielonego).

Moderowany przez retrofood:

Za naruszenie pkt 12 regulaminu forum i udzielanie niebezpiecznych porad udzielam ostrzeżenia nr 3.

0
  • #3 10 Paź 2010 17:04
    slawekx
    Poziom 28  

Tak. Masz rację to że świeci to jeszcze nie pewność że podłączyłeś dobrze.
    Z sufitu mogą wystawać 4 przewody nie koniecznie do jednej tylko lamy.