Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MERCEDES VITO 2.2 cdi zerwana świeca żarowa

kikac 10 Oct 2010 18:46 24918 39
  • #1
    kikac
    Level 10  
    Witam , mam taki problem mechanik którem zleciłem wymianę świec żarowych przy wykręcaniu jednej świecy ukręcił ją w taki sposób że wykręcić można tę cześć którę wkłada się klucz a ten kapturek został w głowicy i wystaje taki pręt grzewczy. czy jest jakiś sprawdzony patent na wyjęcie pozostałej części z głowicy bez ściągania głowicy ? zamówiłem na alledrogo ściągacz do świec żarowych poczekam jak przyjdzie i może coś z nim popróbuje. czy macie jakieś pomysły na wyjęcie tego ?
  • #3
    kikac
    Level 10  
    od tamtej pory zrezygnowałem z usług mechaników, mam znajomego co ma warsztat i u niego korzystam z sprzętu i sam naprawiam , oczywiście z pomocę elektroda.pl
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Patent świetny.....

    Ciekaw jestem tylko ile opiłków zostało na cylindrze...
  • #6
    ftp.kowal
    Level 36  
    Ja robię to troszkę inaczej niż jak na filmiku najpierw po wyrwaniu części rdzenia elektrody wbijam klucz trzpieniowy spline M6 i próbuje wykręcić zazwyczaj wykręca się. Zabawa zaczyna się jak klucz wyrobi już sobie w świecy wtedy wiercenie.
  • #7
    pcat
    Level 11  
    Klip , fajnie się ogląda - jak sprawnie i bez problemu wyciąga mechanik zerwaną świecę żarową - Dostęp do świec żarowych miał jak na dłoni :?: Nie w każdym silniku tak dostępnie .
    A , niewielu mechaników taką rolę odtworzy jak na klipie :D Zazwyczaj to wymontowanie głowicy , odesłanie do znawcy który wymontuje zerwaną świece(sposoby mają różne) , następnie równanie głowicy i ponowny już montaż i oczywiście wymiana uszczelek na nowe. Ten scenariusz najczęściej chyba w życiu stosowany.
    A , i znaczny to koszt :cry: - taki nie planowany. Ciekaw jestem jak uzgodnisz z mechanikiem koszt ok 1000zł do 1500 zł - taki scenariusz wyjdzie przy mniej korzystnym scenariuszu naprawy.
  • #8
    MSWOLA
    Level 19  
    A który rozsądny mechanik świece wykręca zwykłym kluczem. :D Ty bardziej takie długie. Ja jeszcze żadnej nie urwałem chociaż kilka w kolejce stało.
    Klucz pneumatyczny i jakiś dobrze penetrujący wspomagacz. Delikatnie i po trochu w lewo i w prawo, wykręca się każda.

    Na filmie szybko i sprawnie to idzie, a w rzeczywistości :?:

    Tak całkiem na marginesie kolego MODERATORZE robokop temat powinien być zamknięty dokładnie jak ten https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1759532.html
    Porada w wykonaniu chcącego zaoszczędzić parę groszy laika doprowadzić może do całkowitego zniszczenia silnika, ot taka sobie dziurka w tłoku zrobiona przez zatarty opiłkami zawór (zawory).
  • #10
    MSWOLA
    Level 19  
    Masz rację że zostaną wydmuchnięte i tylko delikatnie połaskoczą turbinę, ale tylko część z nich. Te drobniejsze jednak nieco wcześniej w momencie suwu sprężania znajdą sobie szczelinki między pierścieniami. Spustoszenia które mogą dokonać przecież silnikowi nie zaszkodzą. Jedynie mogą porysować cylinder i lub zapiec-zaciąć pierścienie.
    Źle złożona pompa doprowadzi jedynie w najgorszym wypadku do jej uszkodzenia, ale w porównaniu z remontem lub wymianą silnika CDI to pikuś.
    Jeśli ktoś zdecyduje się (odważy) na taki zabieg to radzę skonstruować odkurzacz (z ropownicy lub pistoletu do piaskowania) i wyciągnąć co się da. Następnie kręcić rozrusznikiem z wykręconą świecą i wyjętym wtryskiwaczem.
  • #11
    Pablo.
    Level 2  
    Ciekawi mnie jak ma się ta operacja na filmie do silnika 1.9/2.4 jtd grupy Fiata ?
    Tutaj dostęp jest super, a tam niestety trochę gorzej.
  • #12
    toku74
    Level 31  
    na filmiku koleś zakłada adapter z szybkozłączem do sprężarki zamiast wtryskiwacza. jak dla mnie trochę za póżno, bo powinien na samym początku. jeżli przed zaczęciem pracy ustawi się silnik w gmp cylindra który jest naprawiany /w trybie pracy oczywiście/ i poda się po ciśnieniem powietrze do cylindra na cały okres naprawy to wątpię, aby jakiekolwiek opiłki wpadły do środka. oczywiście, że coś może się zdarzyć, ale zazwyczaj ciśnienie wytwarzane przez sprężarkę w tym przypadku pokona siłę grawitacji opadania opiłków.
    inną sprawą jest to że jak już coś wpadnie to w większości na pewno zostanie potem wydmuchnięte, jednak nie daj boże jak podczas przelotu przez zaw wydechowy zahaczy się o krawędź gniazda, zawór do dobije i jest muka. głowica do zdjęcia, bo przez pierdułkę nie domyka zaworu.
  • #13
    ftp.kowal
    Level 36  
    W momencie gdy założyłby na samym początku ten adapter jest szansa ze końcówka świecy zostanie wypchnięta przez powietrze, a tak jest jednocześnie blokadą dla opiłków.
  • #14
    wopor
    Level 32  
    witam, polecam taka strone www.klann-online.de jest pare filmów i narzedzi do takich róznych przpadłości , powodzenia
  • #15
    adek0402
    Level 11  
    Muszę dodać,że kolesiowi na filmiku fajnie wyszedł wtryskiwacz.Mam taki sam sprzęt do wyjmowania wtrysków, jeżeli wtrysk jest zapieczony to tym sprzętem na samochodzie to możemy sobie tylko pomachać.
  • #16
    pcat
    Level 11  
    kikac wrote:

    cyt..........
    Witam , mam taki problem mechanik którem zleciłem wymianę świec żarowych przy wykręcaniu jednej świecy ukręcił ją w taki sposób że wykręcić można tę cześć którę wkłada się klucz a ten kapturek został w głowicy i wystaje taki pręt grzewczy. czy jest jakiś sprawdzony patent na wyjęcie pozostałej części z głowicy bez ściągania głowicy ? zamówiłem na alledrogo ściągacz do świec żarowych poczekam jak przyjdzie i może coś z nim popróbuje. czy macie jakieś pomysły na wyjęcie tego ?


    Wiesz , najlepiej będzie wykonać tradycyjną naprawę - bez patentów na wyciągnięcie tej zerwanej świecy jak z klipu youtube - czasem się zdarza.
    Wprawdzie koszt jest nie planowany i wyniesie sporo ::cry:
    -wymontowanie i zamontowanie 400zł-500zł(tu możesz negocjować)
    -naprawa głowicy ok 300-350zł
    -uszczelka ----> głowicy , zaworów , kolektora ssącego , kolektora wydechowego , rury wydechowej.... 300-350zł
    -4 nowe świece 30-50zł/szt 120-200zł
    -przy okazji płyn chłodniczy ok 40zł
    to , tak najważniejsze wymieniłem - bez patentów na tanią naprawę tej przykrej sytuacji jaka trafiła się przy wykręcaniu świecy.Jest to najdroższa wymiana świec żarowych w takim przypadku.
    :|
  • #17
    trans-serwis
    Level 39  
    Kol. pcat pytanie do ciebie. Czy wymontujesz i zamontujesz głowicę w mercedesie Vito 2,2 cdi za 400 zł czy po prostu tak sobie piszesz z nudów.
  • #18
    romoo
    User under supervision
    Ale robiąć wymianę świec trzeba poinformować pacjenta że te modele tak mają. Bo potem może się zdziwić.........
  • #19
    pcat
    Level 11  
    trans-serwis wrote:
    Kol. pcat pytanie do ciebie. Czy wymontujesz i zamontujesz głowicę w mercedesie Vito 2,2 cdi za 400 zł czy po prostu tak sobie piszesz z nudów.

    Akurat przepisałem z faktury cenę - naprawa+zamontowania głowicy silnik 2.0TDI
    A, ty ile wyceniasz demontaż i montaż ? :D
  • #20
    trans-serwis
    Level 39  
    Silnik 2.0 Tdi prawdobodobnie z VW różni się i to znacznie w demontażu i montażu od Mercedesa 2,2 CDI.
  • #21
    hollow
    Level 20  
    Wymontować i zamontować głowicę za 400PLN, ale to jest tylko koszt wymontowania i zamontowania ktoś to tak rozpisał żeby nie pisać że naprawa głowicy 1500 tylko się rozpisał, równie dobrze mógł napisać że wykręcenie jednej śrubki 5PLN.
  • #22
    kikac
    Level 10  
    [quote="pcat"]
    kikac wrote:

    cyt..........
    Witam , mam taki problem mechanik którem zleciłem wymianę świec żarowych przy wykręcaniu jednej świecy ukręcił ją w taki sposób że wykręcić można tę cześć którę wkłada się klucz a ten kapturek został w głowicy i wystaje taki pręt grzewczy. czy jest jakiś sprawdzony patent na wyjęcie pozostałej części z głowicy bez ściągania głowicy ? zamówiłem na alledrogo ściągacz do świec żarowych poczekam jak przyjdzie i może coś z nim popróbuje. czy macie jakieś pomysły na wyjęcie tego ?


    Wiesz , najlepiej będzie wykonać tradycyjną naprawę - bez patentów na wyciągnięcie tej zerwanej świecy jak z klipu youtube - czasem się zdarza.
    Wprawdzie koszt jest nie planowany i wyniesie sporo ::cry:
    -wymontowanie i zamontowanie 400zł-500zł(tu możesz negocjować)
    -naprawa głowicy ok 300-350zł
    -uszczelka ----> głowicy , zaworów , kolektora ssącego , kolektora wydechowego , rury wydechowej.... 300-350zł
    -4 nowe świece 30-50zł/szt 120-200zł
    -przy okazji płyn chłodniczy ok 40zł
    to , tak najważniejsze wymieniłem - bez patentów na tanią naprawę tej przykrej sytuacji jaka trafiła się przy wykręcaniu świecy.Jest to najdroższa wymiana świec żarowych w takim przypadku.
    :|[/quote

    będę starał się uniknąć zdjęcia głowicy , wychodzę z założenia że to co jest oryginalnie złożone tak powinno zostać. zrobię adapter zamiast wtrysku pod kompresor i będę próbował się do niej zabrać. mam nadzieję że się uda.
  • #23
    romanhoks
    Level 16  
    Ja pracuję w serwisie ale nie w kraju.Zawsze na mocno rozgrzanym silniku i klucz udarowy i nie prawo lewo tylko strzał i wychodzi.Nie zdarzyło mi się ukręcić świecy.Trochę tego zrobiłem.
  • #24
    kikac
    Level 10  
    no niestety ja trafiłem na taki warszat że przy odkręcaniu ukręcił świecę a na koniec wmówił mi że jest obślizgnięta nakrętka na świecy i on tego nie odkręci :)
  • #25
    ..jj..
    Level 10  
    Są dostępne specjalne zestawy do usunięcia takich świec żarowych. W przypadku tego modelu dają 100% pewność na poprawne wykonanie takiej naprawy bez ryzyka uszkodzenia głowicy. Czas naprawy oscyluje koło 1 godz.
  • #26
    romanhoks
    Level 16  
    A niestety to winne paliwo.Ja pracuje dobrych kilka lat i nie spodkałem się z awarią pompowtrysku lub wtryskiwacza nie wspominając o pompie wtryskowej starej generacji . Silniki mają czasami i po 200 000km.Czasami się zdarzy pompa wysokiego ciśnienia ale to rzadkość.Co do świec to wychodzą wszystkie.Paliwo ma kolor prawie jak woda.
  • #27
    Rajmund141
    Level 2  
    Potwierdzam są takie urządzenia sam na nich pracuję w 99% ładnie wszystko wychodzi(świeca może być spęczona lub mieć małą dziurkę to ten 1%) nie ma obaw z opiłkami właściwie nie ma szans żeby się dostały do komory spalania chyba że robi to laik radziłbym uważać z tanimi podóbkami tych urządzeń jak frez urwie się w środku to życzę powodzenia
  • #28
    trans-serwis
    Level 39  
    Rajmund141 w innym poście piszesz, że korzystałeś z takiej usługi w okolicach Lublina a teraz piszesz, że pracujesz na takim urządzeniu. Zdecyduj się. To 400 zł o których mówisz w tamtym poście to za usługę, bo chyba nie za urządzenie.
  • #29
    amm212
    Level 17  
    Stawka zaczyna się od 400 zł za sztukę przy dobrych rokowaniach. Jak ktoś napisał wcześniej że wyjęcie świecy może trwać godzine to gratujuje optymizmu . Osobiście znam przypadek 15 (piętnasto) godzinnej żmudnej pracy. Nie żadko opłaca sie wyjąć silnik żeby cokolwiek zrobić . Sam zastanawiam się nad kompletem takich narzędzi . Ale ten warty uwagi kosztuje ok 4000 zł na jeden rodzaj świecy a wypadało by mieć 3 ... Poruszony temat opiłków przy całej opreacji to banał można je wybrać magnesem wyssać czy cokolwiek innego bo nie są to wióry jak z tokarki tylko pyłek który niczemu nie zaszkodzi. Włożenie adaptera za wtryskiwacz ? powodzenia jeżeli wyjecie wtrysku nie okaże sie wiekszym problemem jak urwana świeca.
  • #30
    szkieletor
    Level 13  
    Pozwole sobie wtracic sie do tego tematu.Nie ma problemu jak sie ukreci,problem zaczyna sie jak do wyjecia zabiera sie ktos kto nie ma o tym pojecia ale cos widzial i cos slyszal.Takie operacje koncza sie zwaleniem glowicy i kosztami.Takie porady jak spawanie,wbijanie jakiegos klucza aby wykrecic nie zawsze przynosza efekt zwlaszcza w tym modeu.A jezeli chodzi o czas trwania takiej operacji to dla zajmujacej sie tym osoby kilkanascie minut.