Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 323 - brak ładowania

22 Wrz 2004 14:57 4517 17
  • Poziom 26  
    Mam pytanie: jakie powinno być prawidłowe napięcie w instalacji elektrycznej w samochodzie po odpaleniu silnika. Problem jest taki, że po wstawieniu nowego akumulatora (naładowaniu starego) samochód odpala i jeździ przez około miesiąc, po czym akumulator jest wyczerpany i do ładowania. Mierzyłem napięcia na akumulatorze: przed odpaleniem 12,57V po odpaleniu 12,84V, niezależnie od włączonych odbiorników(światła, nawiew itp). Co mogło paść? Czy to jest normalne?
    Dzięki i pozdrawiam.
  • Poziom 40  
    Witam. Napięcie jest za niskie. Uszkodzony masz regulator napięcia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    -albo któraś dioda w alternatorze jest uszkodzona
  • Poziom 26  
    Dzięki za szybką odpowiedź, mam tylko pytanie gdzie znajdę ten regulator i jak go sprawdzić, wyregulować, naprawić?
  • Poziom 2  
    Witam
    Regulator jest z tyłu alternatora. Faktycznie mógł paść regulator, lecz również mogły się skończyć szczotki. Zwróć uwagę czy przed uruchomieniem silnika zaświeca się kontrolka od braku ładowania akumulatora - powinna świecić . Napięcie ładowania po dodaniu gazu (lekkim) powinno wynosić 13,9 - 14,4 V
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Kontrolka od braku ładowania świeci się a po odpaleniu gaśnie od razu. Po dodaniu gazu nie zmienia się napięcie na zaciskach akumulatora - cały czas 12,84V. Niestety z tego co widzę regulator jest wbudowany w alternator (ic regulator built in (opis na alternatorze)). Czy jak go rozbiorę to dam radę go później złożyć w jedną działającą całość?
  • Poziom 2  
    Witam
    Regulator jest z tyłu alternatora. Faktycznie mógł paść regulator, lecz również mogły się skończyć szczotki. Zwróć uwagę czy przed uruchomieniem silnika zaświeca się kontrolka od braku ładowania akumulatora - powinna świecić . Napięcie ładowania po dodaniu gazu (lekkim) powinno wynosić 13,9 - 14,4 V
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Pasek jest naciagniety mocno. Cały problem zaczął się po wizycie w warsztacie samochodowym. Alternator zaciął się (nie można nim było obrócić a pasek ślizgał sie na nim). Po pierwszej naprawie kilka dni było dobrze, ale zaciął się ponownie i zerwał pasek. W zakładzie jeszcze raz go naprawiali i założyli nowy pasek. Miesiąc później padł akumulator (napięcie około 10V i mniej, próby ładowania nieskuteczne) wymiana akumulatora na nowy. Po następnym miesiącu akumulator jest coraz słabszy i objawy opisane powyżej. Ludzie co robić??? Pomocy!!!

    Z góry dzięki za wszystkie porady.
  • Spec od samochodów
    Jeżeli mazda to dieselek, to możliwe, że świece b,długo grzeją.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 26  
    Dane techniczne: Mazda 323 LX 1.3 benzyna rocznik 86. Świece nowe, przewody wysokiego napięcia także.
  • Spec od samochodów
    Reklamować naprawę alternatora.

    Pozdrawiam.
  • Specjalista AGD
    Witam!!! Czytajac twoja historie zaintrygowalo mnie to , ze alternator stanol w miejscu i urwal pasek.Wnioskuje z tego , ze alternator byl rozbierany ale prawdopodobnie zle zostal zlozony tzn.moim zdaniem skrecono jego obudowy nie upewniwszy sie czy twornik obraca sie bez oporow.
  • Poziom 26  
    Jak mogę sprawdzić czy twornik prawidłowo się obraca. Wymontować alternator i próbować nim obracać? Dodatkowym problemem jest to, że alt jest zintegrowany z regulatorem napięcia. Czy po rozłożeniu go na częsci nie będzie problemu z jego ponownym złożeniem?
  • Specjalista AGD
    Nie spotkalem sie jeszcze z takim alternatorem , ktory na stale mialby zamontowany regulator poprostu musi byc sprytnie schowany japoncy lu
    bia sie bawic w takie wynalazki , ale polak potrafi wszystko.Jak poluzujesz pasek klinowy kolo pasowe alternatora musi swobodnie obracac sie w ulozyskowaniu powinno byc slychac tylko lekki szum lozysk i oczywiscie szczotek regulatora jezeli jeszcze takowe sa bo jesli ich nie ma to nie ma mowy o ladowaniu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Sprawdz jeszce raz ładowanie tego alternatora ale bezpośrednio na nim
    (+) na grubym przewodzie, a (-) na tylnej tarczy alternatora. Czy jest takie same?
    Złe poskładanie mechaniczne nie wchodzi w rachubę ponieważ byłby straszny hałas. Samego regulatora nie naprawisz - jest to zalana kosc elektroniczna, można go wymienić
  • Poziom 26  
    niestety nie mam dobrych wieści. Akumulator padł. Nie obraca się rozrusznik. Sprawa zaczyna robić się nieciekawa.