Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odłączenie alarmu, immobilizer-a "proxima" Opel

adammagda 10 Paź 2010 20:27 8137 12
  • #1 10 Paź 2010 20:27
    adammagda
    Poziom 9  

    Witam jak w temacie chciałbym ominąć odcięcie zapłonu w mojej astrze gdzie jest założony alarm Anko System producent proxima.
    Prawdopodobnie coś tam padło bo odcieło mi zapłon i nie mogę odpalić auta (brak iskry).Przy przekręceniu stacyjki przeskoczy raz iskra i nic więcej podczas kręcenia :( (kopułka, palec, aparat zapłonowy, cewka wymienione)

    Wszystkie wskazówki wskazane nie posiadam schematu ale przydał by się :/

  • Ups
  • #2 11 Paź 2010 16:06
    Hans30
    Poziom 27  

    wątpliwe żeby alarm odcinał ci tylko samą cewkę może czujnik położenia wału ci padł sprawdzałeś ?
    co o alarmu na forum nie mówimy jak mijać zabezpieczenia antykradzieżowe .
    Powiem tylko ,że alarm pewnie gdzieś wisi nad nogami kierowcy pod deską ale ja go nie montowałem więc" głowy nie postawie".
    jak znajdziesz już alarm ściągniesz sobie opis będziesz wszystko wiedział .

  • Ups
  • #3 11 Paź 2010 18:02
    adammagda
    Poziom 9  

    Hans30 napisał:
    wątpliwe żeby alarm odcinał ci tylko samą cewkę może czujnik położenia wału ci padł sprawdzałeś ?
    co o alarmu na forum nie mówimy jak mijać zabezpieczenia antykradzieżowe .
    Powiem tylko ,że alarm pewnie gdzieś wisi nad nogami kierowcy pod deską ale ja go nie montowałem więc" głowy nie postawie".
    jak znajdziesz już alarm ściągniesz sobie opis będziesz wszystko wiedział .


    Tego czujnika położenia wału nie spr. (muszę obadać to bo pierwsze słyszę o takim ), podpowiesz jak to sprawdzić i gdzie się znajduje , rozumiem iż te objawy mogą być tym spowodowanym.

    Wiem że takie pytanie to nie jest właściwe jak ominąć zabezpieczenia , to bardzo przepraszam jak kogoś uraziłem. Wstępne schematy Proximy już ściągnąłem :)

  • #4 11 Paź 2010 18:12
    Hans30
    Poziom 27  

    no to jak masz schemat to możesz dla sprawdzenia profilaktycznie blokadę zmostkować i sprawdzić co się stanie . Nie doczytałem jaki to opel i jaki masz silnik napisz i ci odpowiem na twoje pytanie

  • Ups
  • #5 11 Paź 2010 19:58
    GRafal
    Poziom 20  

    adammagda napisał:
    Hans30 napisał:
    wątpliwe żeby alarm odcinał ci tylko samą cewkę może czujnik położenia wału ci padł sprawdzałeś ?
    co o alarmu na forum nie mówimy jak mijać zabezpieczenia antykradzieżowe .
    Powiem tylko ,że alarm pewnie gdzieś wisi nad nogami kierowcy pod deską ale ja go nie montowałem więc" głowy nie postawie".
    jak znajdziesz już alarm ściągniesz sobie opis będziesz wszystko wiedział .


    Tego czujnika położenia wału nie spr. (muszę obadać to bo pierwsze słyszę o takim ), podpowiesz jak to sprawdzić i gdzie się znajduje , rozumiem iż te objawy mogą być tym spowodowanym.

    Wiem że takie pytanie to nie jest właściwe jak ominąć zabezpieczenia , to bardzo przepraszam jak kogoś uraziłem. Wstępne schematy Proximy już ściągnąłem :)

    Widać ze kolega Hans30 nie doczytał, bo z pierwszego postu jasno wynika, że czujnika położenia wału w tym samochodzie niema...,
    więc lepiej nie wprowadzaj w błąd
    A kolega jak chce odłączyć ten alarm, niech odnajdzie centralkę alarmu i po przewodach dojdzie do miejsca przyłączenia do instalacji i po kolei odłącza, dwa grubsze czarne przewody z centralki będą zapewne połączone z przeciętym przewodem niebiesko/czerwonym, (pompa paliwa) trzeba je przywrócić do stanu z przed montażu (połączyć)

  • Pomocny post
    #6 11 Paź 2010 22:19
    Hans30
    Poziom 27  

    No tak! racja tak małymi literami napisał,że nie doczytałem że to opel Astra , chociaż jak by odpisał na mój post gdzie pytałem jaki to samochód to bym to wyprostował no to zostaje zmostkować blokadę alarmu i zobaczyć co się stanie . "Skończmy z suchymi kawałkami" . Jak znalazł centralkę bo przecież zna nazwę systemu to chyba ma jakąś instrukcję . Jeśli piloty chodzą i sprawdzał sprawność obwodu blokady Alarmu to chyba wie czy i co odcina? A tak na marginesie co do nie obecności czujnika obrotu wału w oplu Astrze to bym nie był taki pewien ,że go tam nie ma. Po pierwsze adammagda nie napisał jaką ma astrę i jaki silnik . I jeśli wyczytałeś z postu adammagda i byłbyś tak uprzejmy to powiedz mi GRafal jaki ma tu silnik włożony , jaki to model astry I,II może? Z którego roku? tylko proszę nie pisz że ma silnik benzynowy:)
    Po drugie co kolego GRafal powiesz na to?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1173563.html#5893164
    A po trzecie w Proximie wszystkie kable są czarne
    adammagda masz w końcu immobiliser
    Proxima DM-2 immobiliser
    Immobiliser, zasilanie 12V, bardzo małe gabaryty 50x30x20, rozblokowywany kluczem kodowym typ. DALLAS, 2-obwody blokowania
    Czy też masz Autoalarm Proximy Zk
    schemat centralki proszę bardzo :
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3581857#3581857
    teraz już wiesz czego szukać i co zmostkować
    Jak pomogłem wiadomo kliknij " Pomógł"
    tak po krótce o Proximie:
    Model ZS posiada następujące cechy :

    WYJŚCIA
    * sterowanie syreną,
    * dwa wyjścia do sterowania kierunkowskazami,
    * dwa wjścia do sterowania zamkiem centralnym,
    * masa po uzbrojeniu
    WEJŚCIA
    * wejście czujników drzwiowych,
    * wejście czujników dodatkowych wymagających zasilania (złącze).
    DODATKOWE FUNKCJE
    * ciche (tylko kierunkowskazy) lub głośne potwierdzanie wł/wył alarmu,
    * ponowne uzbrojenie alarmu po wyłączeniu,
    * sekundowe sterowanie zamkiem centralnym,
    * możliwość zaprogramowania do 4 pilotów.

    Model ZN posiada cechy modelu ZS oraz dodatkowo:

    * zmienny kod pilota - keeloq,
    * możliwość programowania programatorem radiowym,
    * możliwość pracy czujnika dodatkowego ( np: ultradźwiękowego ) z
    prealarmem ,
    * stan serwisowy ,
    * kasowanie pamięci alarmów,
    * uzbrojenie alarmu po 5 lub 25s od włączenia pilotem ( umożliwia
    domknięcie szyb ).

    Model ZK posiada cechy poprzednich modeli oraz dodatkowo :

    * funkcję blokady przeciwporwaniowej,




    * możliwość zaprogramowania awaryjnego rozbrajania gdy nie można użyć
    pilota ),
    DODATKOWE FUNKCJE
    * pamięć ostatnich 10 alarmów ,
    * kontrola baterii pilota ,
    * ostrzeganie przy współpracy z czujnikiem mikrofalowym ( żaba ),
    * otwieranie szyb pilotem przy współpracy ze sterownikiem szyb PROXIMA ,
    * funkcja PANIC ( naciśnięcie przycisku, gdy alarm jest załączony włącza
    syrenę ),
    * miganie diody LED przy odbiorze sygnału z pilota,
    * sygnalizacja uszkodzenia pamięci EEPROM ( co 8s włącza się syrena ),
    * zabezpieczenie przed zwarciem wyjścia kierunkowskazów i syreny.

    Alarm posiada również złącze wyjścia cyfrowego dla dodatkowego modułu rozszerzającego. Umożliwia on otwieranie bagażnika pilotem , wybór sygnału załączania i wyłączania - ( wymaga syreny typu PROXIMA ), oraz zastąpienie sygnału ostrzegania mikrofali ( żaba ) - cichym sygnałem zmieniającym się po każdym ostrzeżeniu.
    AUTOALARM PROXIMA BP

    Autoalarm PROXIMA BP to nowoczesne programowane urządzenie przeznaczone do montażu w pojazdach fabrycznie wyposażonych w zdalnie sterowany centralny zamek.

    Model BP posiada następujące cechy :
    Wyjścia :

    * sterowanie syreną,
    * dwa wyjścia do sterowania kierunkowskazami,
    * Jednoobwodowa 10A blokada (również przeciwporwaniowa).

    Wejścia wyzwalające alarm: alarm bp

    * wejście czujników drzwiowych,
    * wejście czujników dodatkowych wymagających zasilania (złącze),
    * wyjście kanału cyfrowego (złącze).

    Programowane funkcje alarmu:

    * ciche (tylko kierunkowskazy) lub głośne potwierdzanie wł/wył alarmu,
    * prealarm - pobudzenie czujnika dodatkowego generuje 6 krótkich sygnałów,
    * automatyczna blokada załącza się po ok. 50s po wył zapłonu,
    * blokada przeciwporwaniowa i czas opóźnienia jej zadziałania,
    * jedno lub dwuprzewodowe dołączenie sterowania do istniejącej instalacji zamka centralnego,
    * zamiana poziomów sygnałów sterujących (sterowanie jednoprzewodowe ),
    * możliwość awaryjnego rozbrajania alarmu (bez pilota).

    Dodatkowe funkcje alarmu:

    * pamięć ostatnich 10 alarmów,
    * ostrzeganie przy współpracy z czujnikiem mikrofalowym (żaba),
    * sygnalizacja uszkodzenia pamięci EEPROM (co 8s włącza się syrena),
    * zabezpieczenie przed zwarciem wyjść kierunkowskazów i syreny,
    * możliwość programowania również programatorem - poprzez kanał cyfrowy,
    * stan serwisowy obu blokad i alarmu,
    * kasowanie pamięci alarmów,
    * złącze cyfrowe umożliwiające programowanie i przyłączenie modułu rozszerzającego.

    Moduł rozszerzający umożliwia wybór sygnału załączania i wyłączania - (wymaga syreny typu LASERLINE), oraz pewne funkcje dodatkowe stowarzyszone z wł/wył alarmu (np: włączanie światła sufitowego), oraz zastąpienie sygnału ostrzegania mikrofali (żaba) - cichym sygnałem zmieniającym się po każdym ostrzeżeniu.
    Jeszcze np masz immobiliser transponderowy Proximy PT2 w załączniku instrukcja obsługi i fotka
    Jak będziesz potrzebował szczegółowej instrukcji napisz jaki dokładnie masz model urządzenia i czy jest to alarm czy immobiliser mam całą pełną instrukcję do wszystkich modeli

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Zbędne załączniki usunąłem - są dostępne na stronie producenta. Regulamin - p.10.10.
    Te przydługie opisy też wydają się zbędne - reklama?

  • #7 12 Paź 2010 20:56
    adammagda
    Poziom 9  

    Hans30 napisał:
    jaki ma tu silnik włożony , jaki to model astry I,II może? Z którego roku? tylko proszę nie pisz że ma silnik benzynowy:)


    Astra 1 wersja F z 99r z silnikiem 1,4 b/g

    Powalczę z twoimi wskazówkami, jak byś mógł podesłać na PW to co mod wyciął .

    Bardzo dziękuje opcja "pomógł" wykorzystałem ,należy się ;)

    Podskocze do mechaniora i oblukam jaki model.

  • #8 12 Paź 2010 23:48
    GRafal
    Poziom 20  

    Cytat:
    [Hans30 napisał:]
    A tak na marginesie co do nie obecności czujnika obrotu wału w oplu Astrze to bym nie był taki pewien ,że go tam nie ma. Po pierwsze adammagda nie napisał jaką ma astrę i jaki silnik . I jeśli wyczytałeś z postu adammagda i byłbyś tak uprzejmy to powiedz mi GRafal jaki ma tu silnik włożony , jaki to model astry I,II może? Z którego roku? tylko proszę nie pisz że ma silnik benzynowy:)
    Po drugie co kolego GRafal powiesz na to?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1173563.html#5893164

    Widziałeś samochód który by miał jednocześnie palec rozdzielacza i czujnik położenia wału...?
    Cytat:
    [adammagda napisał:]
    (kopułka, palec, aparat zapłonowy cewka wymienione)

    następnie, znowu nie doczytał...
    Cytat:
    [Hans30 napisał:]
    A po trzecie w Proximie wszystkie kable są czarne


    Cytat:
    [GRafal napisał:]
    dwa grubsze czarne przewody z centralki

    dwa grubsze czarne

  • #9 13 Paź 2010 20:23
    adammagda
    Poziom 9  

    I tu sie zgadza w mojej Astrze nie ma czujnika położenia wału !

  • #10 25 Paź 2010 23:37
    badilek124
    Poziom 9  

    Witam wszystkich forumowiczów :) piszę bo mam problem z ALARMEM prawdopodobnie firmy "NAIDEC" gdyż kupiłem samochód "astra f 1.4 16v " jak zamykałem z pilota do było słychać "pipnięcie" jak to alarm i nie mam pojęcia co się stało ale teraz nic nie słychać jak go zamykam nawet alarm się uzbraja kontrolka miga jak wcześniej ale nie słychać sygnału nie piszczy nic i nie mogę dojść czego to jest wina :( proszę o pomoc .

  • #11 25 Paź 2010 23:53
    Hans30
    Poziom 27  

    Sprawdź syrenkę może się uszkodziła . Zamknij auto pilotem następnie odczekaj minutę otwórz kluczykiem drzwi ( nie pilotem )
    Będą mrugały kierunki ale nie będziesz słyszał syreny no to już wiesz że należy się jej bliżej przyjrzeć

  • #12 26 Paź 2010 11:26
    badilek124
    Poziom 9  

    W tym problem że nie mam alarmu podpiętego pod kierunkowskazy :( a syrenke sprawdałem bo ją odczepiłem i dotykałem do akumulatora przewodami i się odzywała a te kable co idą do syrenki to tak jak by nie miały w ogóle napięcia przy włączonym alarmie.

  • #13 26 Paź 2010 21:07
    badilek124
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedzi :) już się uporałem z tym alarmem :D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME