Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie macie zasięgi z anten CB 1/2 fali?

10 Paź 2010 21:12 3947 10
  • Poziom 8  
    Witam.
    Jestem amatorem cb radia.
    Właściwie przed instalacja antenki CB 1/2 fali. Antenka będzie na krótkim maszcie na dachu domu jednopiętrowego w centrum miasta.
    Radio z mocą 4Waty, kabelek rf 10, mikrofon z echem.
    Jakiego mogę spodziewać się zasięgu powiedzmy z mobilami?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W sprzyjających warunkach cały świat.
    Michal
  • Poziom 8  
    Pytałem o moc 4w i w .am. a nie w ssb.
    I Bardziej mi zależy na opiniach mobil kontra bazowa 1/2 fali.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W AM 4W jak najbardziej. Cały świat.
    Na przyziemnej o ile nie jesteś za bardzo zasłonięty a rozmówca nie ma świńskiego ogonka na dachu auta to kilkanaście km na luzie powinieneś robić.
    Michał
  • Poziom 10  
    dawno dawno temu ... jak mi antenę 1/2L wiatr połamał i miałem ~1/4L to i Kanadyjskie/US/Estońskie BBSy Packet Radio miałem na S9 albo i lepiej.

US2A i ESP288 - te pamiętam, bo z nimi miałem przez długi czas linka ... nawet chyba testowałem na 1W SSB albo i mniej.

co do łączności mobil / baza - to warto zapoznać się z programem splat (oblicza zasięg horyzontalny) : http://www.qsl.net/kd2bd/splat.html

P.
  • Poziom 40  
    ch0mik napisał:
    dawno dawno temu ... jak mi antenę 1/2L wiatr połamał i miałem ~1/4L to i Kanadyjskie/US/Estońskie BBSy Packet Radio miałem na S9 albo i lepiej.

US2A i ESP288 - te pamiętam, bo z nimi miałem przez długi czas linka ... nawet chyba testowałem na 1W SSB albo i mniej.

co do łączności mobil / baza - to warto zapoznać się z programem splat (oblicza zasięg horyzontalny) : http://www.qsl.net/kd2bd/splat.html

P.

- za górami za lasami chOmik.
  • Poziom 15  
    Czemu nie? Była propagacja to był zasięg...
  • Poziom 15