Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cały czas zasilany przekaźnik w Ford Fiesta.

10 Oct 2010 21:48 8178 22
Relpol
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • Relpol
  • Helpful post
    #2
    yogi009
    Level 43  
    Masz tam jakieś przeróbki ? Np. związane z instalacją gazową ? Czytałem wiele razy o takim odcinaniu zasilania pompki paliwa przy zasilaniu gazem (chodzi o to, żeby się pompka nie zacierała), to mi przychodzi do głowy. Choć takie rozwiązanie, że przekaźnik jest włączony w czasie nieużywania auta jest niedopuszczalne.
  • Relpol
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #4
    yogi009
    Level 43  
    Możesz też spróbować pomacać, który z przewodów w skrzynce bezpiecznikowej (wybierz jakiś obwdó w z dużym bezpiecznikiem) dostaje prąd dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce i podłączyć zasilanie tego przekaźnika właśnie tam. A tak swoją drogą, nie jesteś ciekaw, dokąd biegną kabelki wykonawcze od niego ? Ja bym prześledził ich bieg, zawsze można się sporo dowiedzieć o własnym aucie :-)
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #6
    yogi009
    Level 43  
    No to pozostaje macanie po kablach. Pompka paliwa generalnie potrzebuje zasilania tylko w czasie pracy silnika, zresztą przez cały czas się kręci i jest do tego smarowana paliwem. Stąd potrafi się zatrzeć, kiedy entuzjaści gazu nawet nie odpalają na benzynce. No i na te trudne sytuacje wymyślono takie odcięcia zasilania pompki paliwowej.
  • Helpful post
    #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź, czy to nie jest coś dołożone. Sprawdź, czy ten przekaźnik ma oznaczenia forda. Bo ten sposób numeracji jest stosowany u całkiem innego producenta.
    Jeśli na obudowie przekaźnika nie ma żadnego opisu wyprowadzeń, to dobrze by było, jakbyś go otworzył.
    Mi to wygląda na jakiś patent i yogi ma racje - nurkuj za przewodami.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A widziałeś ty kiedyś elektronikę zblokowaną w takim przekaźniku?
    Według oznaczeń, to przekaźnik ten pochodzi z VW. Ma bicie forda na obudowie? I jest efektem jakiegoś kombinowania.
    :yogi - ty wiesz i ja wiem, ze jak się chce to rozwikłać, to należy sprawdzić przewody - czy nie dokładane, dokąd prowadzą i jak jest ten przekaźnik zasilany.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A sprawdzałeś, czy ten przekaźnik nie rozłącza się w momencie zamknięcia drzwi? Wprawdzie w innej marce, ale był taki system, że bez kluczyka w stacyjce, po otwarciu drzwi, aktywowało się określone funkcje auta.
  • Helpful post
    #13
    arek422
    Level 15  
    ten przekaźnik pochodzi z grupy vw ale, jest to zwykły przekaźnik zwierny, więc ktoś go zastąpił zamiast oryginału
  • Helpful post
    #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tylko można się przejechać, bo w fordzie występowały przekaźniki, które miały zamienione wyprowadzenia - cewka z COM była zamieniona. Możliwe, ze ten zielony ze zdjęcia jest właśnie taki.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    yogi009
    Level 43  
    Rzeczywiście to VW, mam garść tego w piwnicy. Co do elektroniki, nie mylmy układów przekaźnikowych z jakimiś bardziej złożonymi kostkami, np. sterownikiem kierunkowskazów, które rzeczywiście posiadają i trochę elektroniki i z reguły układ wykonawczy. Zresztą taką elektronikę można spotkać nawet w przełączniku do podnoszenia szyb (w renówce reagował na przeciążenie prądowe, kiedy szyba napotykała opór).
  • #17
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ten z literą T tak. Ale tam jest jeszcze mniejszy zielony. Sprawdź, jak ma opisane nogi. Czy przypadkiem 30 z 85 (lub86) nie są zamienione.
  • Helpful post
    #18
    olel
    Level 17  
    Witam! może to coś pomoże ;)Cały czas zasilany przekaźnik w Ford Fiesta.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Z całym szacunkiem, ale nie jest to mądre, a już na pewno rzetelne. Bo nie wiesz, co zrobiłeś. Zamaskowałeś efekt bez dociekania do przyczyny. Droga lenistwa i po linii najmniejszego oporu.
    Szczególnie, że masz podaną tabelę z przekaźnikami, schemat elektryki auta też nietrudno znaleźć.
  • Helpful post
    #22
    wopor
    Level 32  
    witam, ten przekażnik ze schematu wynika jest od pompy paliwa , jak jest immo to też rozlącza , skoro jest on zasilany cały czas to masz problem z ciśnieniem paliwa, czyli pompka juz na ostatnim dechu, lub ecu bo z niego dostaje mase, po przekrecenia kluczyka powinien na 2-3sek załączyc a potem rozlączyc poszukaj przyczyny w sterowaniu ECU, powodzenia
  • #23
    User removed account
    User removed account