Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primiera P12 Dlaczegi ich tak mało?

A-Mail 10 Paź 2010 22:38 2761 22
  • #1 10 Paź 2010 22:38
    A-Mail
    Poziom 22  

    Ostatnio oglądając samochody na stroach All sodobał mi sie własnie ten pojazd.Na zdjeciach wygladał zaj.. jefajnie.Pomyślałem sobie ze trzeba bedzie taki samochodziki obejrzec sobie w realu. No i Klops chodząc po ulicach mojego miasta, na parkingach przed CH nie mogłem znaleść tego samochodu, znalazłem go w końcu w komisie.Mieszkam w mieście 100tyś i żeby było taktrudno zobaczyć ten model.Może wiecie dlaczego ten model jest tak rzadko spotykany?Jakie ma wady, że nie ma chetnych na niego?Pozdawiam serdecznie.Andrzej

    0 22
  • #2 10 Paź 2010 23:18
    Tommy82
    Poziom 39  

    Po pierwsze u nas nissanów nie jest w ogóle.
    Po drugie pewnie u ciebie jest ich więcej tylko akurat szczęścia nie miałeś prawo Murphyego. U mnie w okolicy se zdarzają.
    Po trzecie w tym segmencie u nas popularniejsze są inne auta chociażby przez to ze sa powszechniej rozpoznawane przez sąsiadów ;).
    Zauważ ze mazdy 6 tez u nas średnio za to pasatów jest na wiadra. Do tego mamy laguny bmki 3-jki merole.t.

    0
  • #3 11 Paź 2010 00:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 12 Paź 2010 18:17
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Dokładnie.
    "Prawdziwa" Primera skończyła się na modelu P11 (łącznie z wersją P11.144 po lifcie z 2001).
    P12 to już Renault z logo Nissan, z całym "dobrobytem inwentarza" jakie wnosi Renault -> patrz Laguny, Megane itp.

    0
  • #5 12 Paź 2010 18:25
    A-Mail
    Poziom 22  

    No to przyjdzie mi się zadowolić P11 rok starsza a 7 k PLNów w kieszeni zostanie.
    Ale on nie jest taki ładny,

    0
  • #6 12 Paź 2010 18:28
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 12 Paź 2010 19:35
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Generalnie niemiałbym nic do Renówek, ale faktem jest, że do japońców (zwłaszcza tych z drugiej połowy lat 90) im daleko jeśli chodzi o niezawodność.
    Najlepsze Nissany pod tym względem to były stare Sunny (N14), Almery (N15, bo N16 już troszkę gorsza) i Primery (P10/P11).

    Nowe samochody, nawet te najlepsze już takie nie będą, oszczędności ...

    Ale niestety uważam, że Renault zepsuło Nissana, może akurat zbiegło się to z ogólna tendencją oszczędzania przy projektowaniu samochodów ale efekt jest taki, że będąc przez wiele lat użytkownikiem Nissanów (Primera, Sunny) w tym roku przesiadłem się na Fiata. Skoro Nissan to już nie ta jakośc co kiedyś (potwierdzone doświadczaniami znajomych) to po co przepłacać.
    Za to we Fiacie mam jeden z najlepszych z obecnie produkowanych diesli (JTD) a z niezawodnością reszty auta - czas pokaże ;-)

    0
  • #8 13 Paź 2010 00:01
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 13 Paź 2010 07:09
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Twierdzę na podstawie doświadczeń z eksploatacji oraz niezależnych testów (przeprowadzanych m.in przez periodyki kapitałowo związane z markami niemieckimi). Poczytaj sobie testy Fiatów wyposażonych w te silniki, nowego Bravo, Cromy itd.

    Fiatowski silnik JTD stosują także Opel (nazwany tam CDTi), Suzuki (DDIS) i Saab (TiD/TTiD).

    0
  • #10 13 Paź 2010 12:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 13 Paź 2010 12:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 13 Paź 2010 13:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 13 Paź 2010 20:10
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Zatem wracając do Primer, uważasz, że P12 to udana wersja tego modelu Nissana, bardziej niezawodna i mniej kłopotliwa w eksploatacji od P11/P11.144?

    0
  • #14 13 Paź 2010 20:37
    A-Mail
    Poziom 22  

    Panowie zamykam dyskusjię która zeszła na "boczne tory" decyzja podjęta mimo dużo brzudszej sylwetki wybór padnie na P11 no kilka PLNów w kieszeni zostanie, dziękuję za wszystkie rzeczowe wypowiedzi.
    PS
    nie wiem dlaczego ale nie mam prtzycisku "pomógł" :(

    0
  • #15 13 Paź 2010 21:04
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Tak na koniec: uważam, że dokonałeś dobrego wyboru.
    Więcej nt Primer dowiesz się na Forum Nissanklubu.

    0
  • #16 13 Paź 2010 22:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 13 Paź 2010 23:30
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Wiele lat byłem użytkownikiem Primer i na tym głównie opieram swoja wiedzę w tym temacie. Na forum Nissanklubu jest wiele przydatnych informacji zwłaszcza przy wyborze auta.
    A i wielu przemądrzałych "fachowców" sporo by się tam nauczyło.
    BTW. Ostatnio uczyłem mechanika jak wymienić olej w skrzyni Fata Stilo JTD 16v, bo biedak spuścił stary i nie wiedział którędy nalać nowy (nie znalazł wlewu). Uśmiałem się jak norka. A taki pewny siebie był. Coś mam ostatnio farta do takich przemądrzałych "speców", okazuje się, że nie tylko w "realu".

    0
  • #18 14 Paź 2010 00:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 14 Paź 2010 00:09
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Nie mogłem, bo obecnie nie dysponuję podnośnikiem ani kanałem.
    Gdyby było inaczej sam bym większość rzeczy robił, bo czasem żal mi tych chłopców, którzy uważają się za "fachowców" i doskonałych mechaników. No ale maja narzędzia, choć czasem brak im wiedzy, doświadczenia a przede wszystkim skromności.

    I nie mów mi, że nie ma, jak to określiłeś "złych mechaników". Na szczęście zdarzają się prawdziwi mechanicy - z wykształcenia, doświadczenia i powiedziałbym POWOŁANIA. Ale na takiego trafić to trzeba mieć szczęście.

    P.S.
    Zdarza mi się dorabiać serwisując tzw. elektronikę ale nigdy nie próbuję pokazać swojej wyższości czy lekceważenia rozmówcy, nawet gdy klient bredzi. Co najwyżej się uśmiechnę i powiem "no proszę, to bardzo interesujące co Pan mówi" :)

    Dystans do życia i siebie samego to podstawa.

    0
  • #20 14 Paź 2010 00:19
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 14 Paź 2010 07:42
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    A może kolega Maciekqbn "zdradzić" co to za "renomowany" warsztat czy może serwis był gdzie pozwolono wejść podczas usługi właścicielowi na hale i pod podnośnik? Czy może to był kanał? :D Coś tak myśle że nie był to mechanik a pracownik punktu sprzedaży i wymiany oleju! Pozdrawiam!

    0
  • #22 14 Paź 2010 08:08
    Maciekqbn
    Poziom 15  

    Wiele jest takich warsztatów (przynajmniej w Trójmieście, może gdzie indziej tego się nie praktykuje, nie wiem). Przed skorzystaniem z usług pytam, czy można wejść na halę, jeśli nie, to jadę gdzie indziej. Zbyt łatwo trafić na osobę niekompetentną.

    P.S. To był podnośnik, jeśli to ma dla Ciebie jakieś znaczenie. a warsztat sprawdzony tylko przyjęli jakiegoś "młodego-gniewnego", który wszystkie rozumy pozjadał (mój stały mechanik akurat był na urlopie) - i po raz kolejny potwierdziło się, że jeśli ktoś nie chce by my patrzeć na ręce to po prostu nie czuje się pewny w swym fachu.

    Również pozdrawiam.

    P.S.

    Dla ścisłości - powinno być w czasie przeszłym - "pytałem" o możliwość wejścia na halę, teraz korzystam z usług 2 warsztatów, gdzie jest to oczywiste, gdy poznało się obsługę. Nie są to co prawda ASO ale porządne warsztaty, wielokrotnie większe od przysłowiowego garażu.

    0
  • #23 14 Paź 2010 08:22
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Czyli kolego zadając takie pytanie to jeżdzisz zlecać naprawe w warsztatach "ala stodoła"! Pozdrawiam!

    0