Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MEGANE odświeżanie ilości paliwa w zbiorniku

MLQDY 10 Paź 2010 23:44 1071 0
  • #1 10 Paź 2010 23:44
    MLQDY
    Poziom 15  

    Witam
    Temat juz wałkowany kilka razy, ale nie mogę znależć zrozwiązania, a chciałbym się troche przygotować zanim zacznę walczyć z autem na piechotę,
    Otóz niedługo bede musiał rozwiazać w megance temat zapalania sie kontrolki rezerwy i blednego odczytu paliwa w zbiorniku podczas jazdy na lpg.
    Dzieje się tak ponieważ w tej wersji z kompem pokładowym itd. ilość paliwa nie jest odczytywana bezpośrednio z pływaka a wyliczania na podstawie średniego zużycia, otwarcia czasów wtrysku etc.


    Docelowo objawia sie to tym,ze mimo ze mamy np. pół baku paliwa, jezdzimy tylko na lpg( w tym przypadku jest to sekwencja) to komputer cały czas odlicza km do stacji benzynowej i "myśli", ze ubywa mu paliwa.Docelowo zapala kontrolke rezerwy...

    Teraz do rzeczy:
    Podczas długiej jazdy co jakiś tam czas odświeża dane, na nowe przelicza km, koryguje wszystko, gasi kontrolkę i jest ok, ale sytuacja powtarza sie dalej w nieskonczoność.
    Komputer resetuje te informacje również po każdym tankowaniu paliwa!
    Teraz ja to widze tak,ze po zatankowaniu radykalnie o jakas tam opornosc zmieniły sie dane na pływaku wiec wie,ze musi przeliczyc. Pytanie jednak jest takie, po jakim czasie i na jak dlugo musi dostac te dane...
    Myślałem zeby zrobic urzadzenie, ktore po kazdym odpaleniu auta podawało na chwile impuls na plywak jako ze niby nastapilo tankowanie aby ten przeliczyc i odświezył dane. Pytanie tylkko czy impuls ten musi byc podany juz w momencie kiedy będziemy włączac zapłon, czy dopiero chwile po jego przekreceniu itd, moznaby sie nawet pokusić i wziąsc impuls np z rozrusznika jako,ze zazwyczaj praktycznie odrazy po przekręceniu stacyjki odpalamy auto, wtedy automatycznie dane resetowałyby sie.
    Byłoby to rozwiązanie wystarczające na jedno odpalenie, ale do jazdy na miescie w zupełnosci zadowalające.
    Czy ktoś walczył w problemem lub cos wie na jego temat?
    Megane to PH1 z roku 1996 silnik 2.0 16V f7r 147km
    Tu link do tematu wałkowanego pare lat temu:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic150294.html

    0 0