Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW SHARAN 1.9 TDI długie nagrzewanie się silnika

11 Paź 2010 11:04 26401 20
  • Poziom 12  
    Witam, VW SHARAN 1.9 TDI 98r, wymieniłem termostat, nowy oryginalny niemiecki, ponieważ na starym silnik był nie dogrzany na komputerze pokazywało 75stopni po wymianie jest lepiej bo wskazówka już dochodzi prawie do połowy wskaźnika czyli coś w granicach 95stopni, ale problem polega ta tym że silnik nagrzewa się tak naprawdę dopiero podczas jazdy i to takiej min 15minut, rano gdy go odpalę a już są chłodne ranki, by wsiąść do ciepłego auta jet to problem, powiedzmy że chodzi ok 15minut na wolnych obrotach i temperatura prawie nie rośnie, a praktycznie ciepłe powietrze nie leci no może letnie bardzo letnie. W poprzednich autach wystarczyło z 10minut takiego grzania by już dmuchało przyjemny ciepełkiem a tu...nie!! Czy gdzieś może być jeszcze problem bo termostat w sumie działa co widać podczas jazdy, ale na wolnych obrotach go rozgrzać to chyba z godzinę bym musiał czekać, czy może tak już to jest w SHARANACH??
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    może nowy termostat też jest uszkodzony
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik obserwowany
    Też bym tak zrobił z tym termostatem. Podgrzać i się okaże. A nie zauważyłeś wzrostu spalania?? Przy grupie diesla przy padniętym termostacie jest znacząca różnica w spalaniu.
    Jeśli termostat jest dobry to musisz się zastanowić nad pompą wody( chyba że zmieniałeś w ciągu ostatnich 2-3 lat).
  • Poziom 20  
    Może i głupie pytanie, ale jesteś pewien że webasto działa prawidłowo ? bo ten model powinien je mieć i automatycznie uruchamiając się w zimne dni przyspieszać nagrzewanie silnika.
  • Poziom 12  
    więc tak, auto pali normalnie bo w sumie po kilkunastu minutowej jeździe nagrzewa się do 97 stopni, tylko na wolnych obrotach trwa to wieki, pompa była wymieniona wraz z rozrządem, coś o dodatkowych świecach grzejących silnik słyszałem ale czy owe mam i czy są sprawne nie wiem, jak je sprawdzić i gdzie powinny być? Webasto mam,ale jeszcze go nie rozpracowałem, muszę sprawdzić czy jest akumulator dodatkowy pod siedzeniem pasażera bo powinien być, nie zmienia to faktu że w np megance żony po odpaleniu rano już po paru minutkach dmucha przyjemne ciepełko a u mnie nie dopiero jak ruszę i przejadę ok 6km, dodam że webasto nie dogrzewa silnika tylko kabinę, jest coś takiego jak dogrzewanie postojowe silnika ale tego raczej nie mam
  • Poziom 29  
    Zbychul napisał o "webasto" często ludzie tak określają każdy rodzaj ogrzewania czy to postojowego czy też innego :) ale możesz mieć układ dogrzewania silnika który uruchamia sie w temperaturze poniżej 5 stopni celcjusza i tylko przy uruchomionym silniku. Jeśli nie masz w kabinie panelu do ogrzewania postojowego a masz zamontowany podgrzewacz to pewnie masz jak to napisał Zbychul automatycznie uruchamiany podgrzewacz silnika :) Tak czy owak warto to sprawdzić :)
  • Poziom 12  
    mam zegar WEBASTO nad lusterkiem więc to chyba webasto, ale ok problem panowie rozwiązany:) okazał się dość błahy, po wymianie rozrządu i pompy wodnej był wymieniony płyn, no i okazało się ze stan płynu jest troszkę mniej niż min. a co ciekawe nagrzewnic w SHARANCH jest dość wysoko, wystarczyło dolać płynu pod stan max. i jest już ok, zanim wskazówka temperatury ruszy juz zaczyna dmuchać ciepło:)
  • Poziom 11  
    No i sens tematu się zmienił, bo wyszło na to, że miałeś problem z zimnym powietrzem z nawiewów, a nie powolnym nagrzewaniem się silnika. Cóż...
  • Poziom 12  
    no nie do końca, bo co prawda teraz już ciepłe powietrze leci szybciej ale silnik zanim osiągnie właściwą temperaturę, sporo czasu musi minąć, a zauważyłem coś nowego, mianowicie, wracam z trasy wskazówka temperatury jest na połowie, silnik pracuje na wolnych obrotach, włączam klime na auto, ustawione 24stopnie w kabinie, załączają się wentylatory na chłodnicy, co akurat jest normalne przy przejściu klimy na AUTO, no i wskazówka temperatury zaczyna opadać, powietrze zaczyna lecieć co raz chłodniejsze z nawiewów. Wygląda na to że wentylatory mocno chłodzą ciecz w chłodnicy a termostat na to nie reaguje, a że silnik pracuje na min. obrotach temperatura spada, więc...?? Wygląda mi na to że termostat nie domyka się do końca, podczas jazdy obroty silnika są większe więc jakoś to się nadąża nagrzewać, zaś na wolnych obrotach gdy wentylatory chłodnicy pracują nie, moim zdaniem termostat jest za to odpowiedzialny i powinien regulować przepustowość na chłodnice wraz ze wzrostem i maleniem temperatury cieczy tak by utrzymywać ją na ok 95stopni...chyba nie obejdzie się bez wyciągania termostatu, dodam tylko że termostat był sprawdzany przed założeniem tzn zagotowany w wodzie otworzył się a po wyjęciu zamykał do końca gdy stygł.
  • Poziom 12  
    Zrobiłem mały test, tzn pojechałem rozgrzać silnik, wróciłem pod dom i nie wyłączałem go, był już tak gorący że załączały się wentylatory chłodnicy. Włączyłem ogrzewanie na max, dmuchawa na max, klimatronic w trybie auto dlatego wentylatory chłodnicy też pracowały, no i wiecie co się zaczęło dziać...?? Wskazówka od temperatury zaczęła dość szybko spadać wydmuchiwane powietrze robiło się co raz chłodniejsze, silnik ciągle pracował, a po ok 10 minutach wskazówka temperatury była prawie jak przy zimnym silniku, schłodziłem płyn chłodniczy ogrzewaniem do minimum, a termostat nie zareagował, chyba?? Bo raczej tylko termostat za to odpowiada, znalazłem jeszcze takie urządzonko na wężu co idzie od chłodnicy, wygląda że przepływa przez nie płyn i jest tam podpięta kostka, gdy ją wyciągałem przestawał działać tylko agregat od klimy, ale to chyba nic nie ma wspólnego ze spadkiem temperatury silnika... :?:
  • Poziom 18  
    bizon799 napisał:
    Zrobiłem mały test, tzn pojechałem rozgrzać silnik, wróciłem pod dom i nie wyłączałem go, był już tak gorący że załączały się wentylatory chłodnicy. Włączyłem ogrzewanie na max, dmuchawa na max, klimatronic w trybie auto dlatego wentylatory chłodnicy też pracowały, no i wiecie co się zaczęło dziać...?? Wskazówka od temperatury zaczęła dość szybko spadać wydmuchiwane powietrze robiło się co raz chłodniejsze, silnik ciągle pracował, a po ok 10 minutach wskazówka temperatury była prawie jak przy zimnym silniku, schłodziłem płyn chłodniczy ogrzewaniem do minimum, a termostat nie zareagował, chyba?? Bo raczej tylko termostat za to odpowiada, znalazłem jeszcze takie urządzonko na wężu co idzie od chłodnicy, wygląda że przepływa przez nie płyn i jest tam podpięta kostka, gdy ją wyciągałem przestawał działać tylko agregat od klimy, ale to chyba nic nie ma wspólnego ze spadkiem temperatury silnika... :?:

    Niestety te auta tak mają,może być termostat sprawny i dogrzewacz też a ogrzewanie włączone na full poradzi sobie z temperaturą silnika(schłodzi go).11 litrów płynu i dwie nagrzewnice i biedne 1,9 które na godzine postoju spali 0,5litra-żaden piec na olej przy tym zużyciu nie zasili zadowalająco .Jedyna rada to po prostu rozpocząć jazdę i silnik wtedy najszybciej się nagrzewa.
  • Poziom 12  
    aż 11litrów?? dziwne bo znajomy mechanik wlał 5l i było prawie min, chyba że przy zmianie pompy wszystko nie zleciało, a czy ta druga nagrzewnica jest z tyłu? tylko wiesz, podobna sytuacja jest gdy działa tylko wentylator chłodnicy, daje klime na AUTO ustawiam 18stopni, dmucha zimnym, a temperatura silnika spada, no chłodzi ją wentylator na chłodnicy, fakt, ale jeśli spadnie po niżej jakiejś temperatury gdzie termostat powinien się zamknąć i nie puszczać płynu na chłodnice powinna utrzymywać się niemal w miejscu, a ona spada... Gdzieś słyszałem że w sharanach mogą być dwa termostaty, trochę mi się nie chce wierzyć ale nigdy nic nie wiadomo, jeśli jest to gdzie??
  • Poziom 20  
    Termostat jest pomiędzy silnikiem a chłodnicą i w związku z tym jeśli faktycznie ciepło jest odbierane przez nagrzewnice to termostat nic nie pomoże, bo nie jest w obiegu nagrzewnica(e)-silnik.
  • Poziom 12  
    no właśnie, skoro jest między silnikiem a chłodnicą to gdy wentylator chłodnicy pracuje nie powinien wychłodzić silnika bo powinien odciąć obieg płynu na chłodnice, a mimo wszystko temperatura spada, czytaj zbychul dokładnie co pisze:D
  • Poziom 20  
    Czytam bardzo dokładnie, nie tylko Twoje posty ale też i innych. Jeśli zerkniesz na cztery posty wyżej to domyślisz się o czym piszę.
  • Poziom 12  
    Termostat masz przy pompie wody, na obrazku nr 5.
    VW SHARAN 1.9 TDI długie nagrzewanie się silnika
    Termostat zaczyna sie otwierać przy 85 st. Maksymalne otwarcie przy 105 st. A minimalny czas otwarcia to 7 min, wiec z zamykaniem musi być podobnie.
    Po drugie pracujące wiatraki schładzają tez komorę silnika.
    Po to te samochody wyposażone są w urządzenia ebespacher aby dogrzewać płyn chłodniczy a co za tym idzie silnik, wiec kiedy jest niesprawny ciężko dogrzać samochód. Wiem coś o tym bo w tamta zimę jeździłem bez, i nie było wesoło. Niektórzy jeszcze izolują pianka przewody idące do tylnej nagrzewnicy, są aluminiowe i szybko oddają ciepło. Podobno bardzo pomaga.
    A jeśli chodzi o wymianę płynu to nigdy nie spuścisz wszystkiego, ale 5 litrów to trochę mało zeszło. Najlepiej rozpiąć dodatkowo przewody przy dogrzewaczu.
  • Poziom 12  
    W końcu ktoś konkretny, kolego nie mam pojęcia czy u mnie jest te urządzenie ebespacher gdzie powinno się znajdować i jak sprawdzić czy jest sprawne? Słyszałem coś o dodatkowych grzałkach silnika ale nie wiem czy to chodzi o to, tak czy siak nie wiem gdzie tego szukać i jak sprawdzić?
  • Poziom 12  
    VW SHARAN 1.9 TDI długie nagrzewanie się silnika
    Nie słyszałem żeby sharan posiadał grzałki silnikowe ale mogę sie mylić. Zeby sprawdzić piecyk zmostkuj czujnik temp.nr 5 odpal na zimnym silniku i po chwili powinno być słychac "huczenie" spod progu nr 2. Jeśli nic sie nie dzieje to trzeba po kolei sprawdzić bezpiecznik, przekaźnik ,pompkę paliwa, pompe obiegową (jeśli jest). Gdy wszystko powyższe jest sprawne musisz z diagnozować samo urządzenie eberspacher najlepiej zegarem modułowym który wyświetli i skasuje wszystkie błedy. Najczęściej w urządząku pada świeca ale reguły nie ma. Diagnostyka przez Vag jest możliwa bodajże w samochodach po 2000r.
  • Poziom 12  
    Dobra sprawdzę to w piątek, mam pompkę obiegową jest obok piecyka ale jest padnięta na 100% wyjąłem szczotki a wirnik ani drgnie dawno nie pracowała i trochę jest skorodowana, teraz pytanie czy bez tej pompki po zmostkowaniu czujnika piecyk powinien odpalić na pracującym zimnym silniku, w sumie obieg będzie z pompy silnika, zaś jeśli ta elektryczna obiegowa w tej sytuacji nie jest potrzebna a piec nie ruszy to nie sprawna świeca pieca lub pompka paliwa, a gdzie jej szukać jakby co? bezpieczniki wszystkie sprawdzałem są ok, jest parę wolnych tam miejsc ale i nie ma w gniazdach tych blaszek więc chyba powinny być puste. Jakby odpalił w tej sytuacji jak piszesz to by było już coś, rozumiem też że po zmostkowaniu czujnika reszta powinna odbyć się automatycznie?
  • Poziom 12  
    Pompkę paliwa nr 1 na rysunku znajdziesz na przewodach paliwa zaraz koło baku. Jeśli pompa obiegowa jest podpięta pod sterownik eberspacher to będzie wykrywał przerwę lub zwarcie i nie odpali. Możliwe też że sterownik zablokował się na stałe i będzie trzeba podpiąć pod zegar modułowy.