Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczne pompy wspomagania bez rozbudowanego sterowania

11 Paź 2010 12:06 4577 2
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    Po wymianie silnika w Peugeot 806 na silnik, który nigdy nie był montowany w tym aucie tj. na silnik XUD11ATE (P8A) lub XUD11ATEY (PHZ) (montowany m.in. w Peugeot 605, Citroen Xantia i XM) jest problem z prawidłowym prowadzeniem paska wieloklinowego i z tego powodu pasek ślizga się na kole alternatora. Oryginalnie powinno być drugie koło prowadzące z napinaczem, ale żaden z mechaników nie jest w stanie stwierdzić jakie i jak powinno ono być zamontowane.
    Pomyślałem, że może w zamian mechanicznej pompy wspomagania zamontuję pompę elektryczną.
    W związku z tym mam pytanie: które z pomp stosowanych w samochodach da się podłączyć bez dodatkowego sterowania CAN lub innych sygnałów ?
    Szukam takich modeli pomp, które mogę wpiąć w prosty układ zasilania tj. zasilanie + ewentualnie sterowanie załączeniem pompy sygnałem po stacyjce, bez dodatkowych pomiarów prędkości itd.
    Spośród takich pomp, muszę dopiero wybrać jakąś, która będzie mi pasowała gabarytowo.
    Najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie dodatkowej rolki i pozostawienie pompy mechanicznej, ale problem jest z tym kołem bo niewiadomo jakie ma być i jak zamontowane.
    Może ktoś z szanownego grona orientuje się jaki powienien być oryginalnie napinacz i jak ma być zamontowany w tym zestawie ?
    Na zdjęciu dokładnie ponad alternatorem znajduje się pompa wspomagania, zaś dodatkow, brakująca rolka powinna znaleźć się na lewo od alternatora.
    Na dole po prawej (tam gdzie data) znajduje się pompa klimatyzacji.

    Tak to wygląda:
    Elektryczne pompy wspomagania bez rozbudowanego sterowania

    Tak jest obecnie:
    Elektryczne pompy wspomagania bez rozbudowanego sterowania
    Nadmieniam, że nie da się poprowadzić paska od koła głównego do koła pompy wspomagania bez pośrednictwa rolki, ponieważ przeszkadza obudowa rozrządu.

    A tak powinno być:
    Elektryczne pompy wspomagania bez rozbudowanego sterowania
  • Poziom 33  
    Tak wygląda dla twojego obecnego silnika



    Elektryczne pompy wspomagania bez rozbudowanego sterowania
  • Specjalista - systemy grzewcze
    yaaro napisał:
    Tak wygląda dla twojego obecnego silnika
    Elektryczne pompy wspomagania bez rozbudowanego sterowania


    Dokładnie chodzi o ten drugi układ.
    Problem w tym, że niewiadomo jakie mają być rolki G i T i w jaki sposób mają być one zamontowane. Być może ta wersja silnika nie ma możliwości zamontowania tej drugiej rolki G.
    Tu jest cały problem.
    Gdybym znalazł odpowiednie rolki to układ by pozostał właśnie taki.
    Przy obecnym układzie jestem zmuszony wymienić pompę wspomagania na elektryczną.