Witam,
kilka dni temu przytrafiła mi się przykra przygoda z moim Citroenem Berlingo 1.6HDI z 2006 roku. Podczas jazdy na autostradzie (ok. 130-150km/h) odczułem spadek mocy i hałas wydobywający się z okolic przodu auta. Samochód zaczął zwalniać (tak jakbym zdjął nogę z gazu). Początkowo myślałem, że złapałem gumę, jednak po zjeździe na parking okazało się, że spod pokrywy silnika wydobywają się dziwne metaliczne odgłosy - coś jakby stukanie zaworów.
Po zgaszeniu silnika i jego odpaleniu nadal było słychać bardzo głośny hałas bijącego metalu o metal. Po kilkukrotnym przygazowaniu jakby się coś "odblokowało" i hałas zdecydowanie zmalał - jednak wciąż jest słyszalny.
Odgłosu stukania nie słychać gdy trzymam wciśnięty pedał sprzęgła. Podczas puszczenia (od połowy) słychać ten nieprzyjemny stuk.
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami, czy może to być koło dwumasowe - odpowiedzieli, że w Berlingo HDI z 2006 roku nie ma kół dwumasowych (zwykłe koło zamachowe) i w ich opinii uszkodzony jest docisk sprzęgła (konieczna wymiana całego sprzęgła).
Przeglądając Internet natknąłem się na podobne przypadki - jednak tam uszkodzone było łożysko oporowe w skrzyni biegów. W tym wypadku wymiana całej skrzyni biegów.
Czy jesteśmy w stanie wyeliminować mechizm różnicowy? - skoro samochód stoi w miejscu "na luzie" to mechanizm różnicowy stoi nieruchomo...
Moje Berlingo ma przelot 78000km (przynajmniej tyle wskazuje licznik). Kupiłem je rok temu.
Na youtube wstawiłem film, na którym słychać owe dźwięki (timeline poniżej oraz w opisie filmu na youtube).
Timeline:
0:07 - zapłon (sprzęgło załączone)
0:19 - sprzęgło odłączone
0:55 - metaliczny dźwięk? (sprzęgło wyłączone)
1:05 - Kilkukrotne podniesienie obrotów
1:25 - sprzęgło załączone
1:27 - sprzęgło wyłączone + na zmianę wcisnam i puszczam pedał sprzęgła
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam,
mojsamspam
kilka dni temu przytrafiła mi się przykra przygoda z moim Citroenem Berlingo 1.6HDI z 2006 roku. Podczas jazdy na autostradzie (ok. 130-150km/h) odczułem spadek mocy i hałas wydobywający się z okolic przodu auta. Samochód zaczął zwalniać (tak jakbym zdjął nogę z gazu). Początkowo myślałem, że złapałem gumę, jednak po zjeździe na parking okazało się, że spod pokrywy silnika wydobywają się dziwne metaliczne odgłosy - coś jakby stukanie zaworów.
Po zgaszeniu silnika i jego odpaleniu nadal było słychać bardzo głośny hałas bijącego metalu o metal. Po kilkukrotnym przygazowaniu jakby się coś "odblokowało" i hałas zdecydowanie zmalał - jednak wciąż jest słyszalny.
Odgłosu stukania nie słychać gdy trzymam wciśnięty pedał sprzęgła. Podczas puszczenia (od połowy) słychać ten nieprzyjemny stuk.
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami, czy może to być koło dwumasowe - odpowiedzieli, że w Berlingo HDI z 2006 roku nie ma kół dwumasowych (zwykłe koło zamachowe) i w ich opinii uszkodzony jest docisk sprzęgła (konieczna wymiana całego sprzęgła).
Przeglądając Internet natknąłem się na podobne przypadki - jednak tam uszkodzone było łożysko oporowe w skrzyni biegów. W tym wypadku wymiana całej skrzyni biegów.
Czy jesteśmy w stanie wyeliminować mechizm różnicowy? - skoro samochód stoi w miejscu "na luzie" to mechanizm różnicowy stoi nieruchomo...
Moje Berlingo ma przelot 78000km (przynajmniej tyle wskazuje licznik). Kupiłem je rok temu.
Na youtube wstawiłem film, na którym słychać owe dźwięki (timeline poniżej oraz w opisie filmu na youtube).
Timeline:
0:07 - zapłon (sprzęgło załączone)
0:19 - sprzęgło odłączone
0:55 - metaliczny dźwięk? (sprzęgło wyłączone)
1:05 - Kilkukrotne podniesienie obrotów
1:25 - sprzęgło załączone
1:27 - sprzęgło wyłączone + na zmianę wcisnam i puszczam pedał sprzęgła
Jakieś pomysły?
Pozdrawiam,
mojsamspam