Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo fl6 220KM 2001r nie ma mocy

czaro1985 11 Paź 2010 17:00 6525 11
  • #1 11 Paź 2010 17:00
    czaro1985
    Poziom 9  

    Witam.
    Posiadam Volvo FL6 DMC 12ton, 2001r, 220KM.
    Samochód zachowuje się jakby miał 100 KM (nie przesadzam!), jeździłem już po serwisach i nikt nie może mi pomóc, tylko każdy pieniądze kasuje.
    Włożyłem już w naprawy około 7000zł i to nic nie dało.
    Naprawiałem wszystkie możliwe czujniki, regenerowałem turbinę i pompę wtryskową, wtryskiwacze, kupiłem nowy oryginalny przepływomierz powietrza, olej i wszystkie filtry wymieniane co 30tys.
    Samochód jest taki zamulony odkąd go kupiłem 2 lata temu.
    Czy jest jeszcze dla niego jakiś ratunek?
    Proszę o pomoc.
    Może ktoś wpadnie na jakiś genialny pomysł jak zwiększyć jego moc, bo tak się nie da jeździć.
    Może jakiś chip tuning?
    Pomysły proszę kierować na numer 693434598 lub tutaj na forum.
    Z góry dzięki

    3 11
  • #2 11 Paź 2010 23:37
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    moze rozrzad zle ustawiony??

    3
  • #3 12 Paź 2010 01:16
    svavecone
    Poziom 25  

    Moze jeszcze nie zmostowales intercoolera, najlepiej wstawic osobny waz tak zeby z turbiny powietrze lecialo wprost do kolektora ssacego omijajac intercooler .
    ( musi byc to specjalny waz ,"zbrojony" , zwykly zrobi "prut" i bedzie dziura ;) ).
    Walczylem raz z autobusem , ponad 2 tygodnie ,okazalo sie ze intercooler ma dziure .Pomiedzy chlodnica a intercoolerem zebrala sie trawa, smieci ,bloto i dzialalo jak tlumik ,nie bylo slychac zadnego swistu uciekajacego cisnienia.
    Taaak tylko polemizuje :)

    0
  • #4 02 Sty 2012 13:09
    adamsaba1
    Poziom 2  

    Kolego czaro
    jak rozwiązałeś swój problem?

    2
  • #5 11 Kwi 2016 13:17
    Regis P.
    Poziom 6  

    Miałem podobny problem co kolega czaro 1985 i w koncu sam go rozwiązałem ale to chyba za puzno zeby o tym pisac chyba ze komus aktualnie cos takiego sie dzieje,
    Ja posiadam Volvo FH 132006r euro 3 i tez był słaby i nikt nie wiedział co robic...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przepraszam za błąd Volvo FH 13 400 2006R Euro 3

    Dodano po 4 [minuty]:

    W tym tygodniu wyjezdzam,takze jak by cos to na marzena.karwan(malpa)wp.pl

    6
  • #6 11 Kwi 2016 20:58
    hubert04
    Poziom 21  

    a moze było zacząc od banalnie prostych rzeczy czyli sprawdzic luz zaworowy oraz cisnienie paliwa szczelosc kulera oraz przewodów

    0
  • #7 05 Cze 2017 09:55
    Regis P.
    Poziom 6  

    Panowie jesli ktos to jeszcze czyta i ma podobny problem to zanim zacznie wyzucac pieniądze w błoto to niech odsunie rure wydechowa przed wejsciem do pierwszego duzego tłumika i auto pofrunie i w koncu turbina odrzyje.Długo tak jezdziłem zanim do tego doszedłem,nikt nie wiedział zeby to sprawdzic.

    4
  • #8 19 Lut 2018 20:59
    szyniu
    Poziom 20  

    Mam identyczny problem jak czaro z volvem 220 km z 2002 r
    turbo zrobione dolot i wylot szczelny,pompa i wtryski zrobione w bosch serwis, a tu nadal brak mocy.
    Silnik pracuje ostro, pojawia się biały dym i zapach tak jak by nie spalonej ropy i ciśnienie turbo pojawia się dopiero od 1800 obrotów, wtedy dopiero zaczyna jechać a poniżej tragedia nie chce się ciągnąć.
    Jutro jeszcze zmienię czujnik ciśnienia doładowania może on sieje zamieszanie.

    Dodam jako ciekawostkę że auto jest od nowości w jednej firmie i ma przejechane 350 tyś km, można by powiedzieć że nie jeżdżone.

    0
  • #9 20 Lut 2018 19:28
    szyniu
    Poziom 20  

    Dziś zmieniłem czujnik i nadal klapa, może ktoś posiada jakieś dokładne dane mechaniczne odnośnie budowy tego właśnie silnika na pompie VP44 bo może jest tu jakiś problem mechaniczny który wpływa na ostry głos i brak mocy.

    1
  • #10 20 Lut 2018 20:49
    citromaniak
    Poziom 21  

    Jak sprawdzałes szczelnosc intercoolera?Ja robie zawsze tak ze przykładam do otworu za turbina membrane od siłownika hamulcowego jak silnik chodzi i jak sam zgasnie silnik to wiadomo ze szczelny intercooler a jak jeszcze chodzi to wiadomo ze nieszczelnosc.

    0
  • #11 21 Lut 2018 17:52
    szyniu
    Poziom 20  

    mamy zrobione kryzy z szybko złączką montowane na przewody gumowe, podaje powietrze zewnętrzne przez zawór z wskaźnikiem ciśnienia w taki sposób widzę spadek i ile mam ciśnienia w układzie. Dolot prześledzony i jest dobrze, bardziej mnie zastanawia głośna praca motora (ostra) tak jak by był zapłon przestawiony.
    Pomimo nieszczelności silnik powinien pracować normalnie owszem brakowało by mu mocy ale na postoju powinien pracować bez takiego dźwięku.

    Nie jestem mechanikiem i nie znam dokładnej konstrukcji mechanicznej tego samochodu może ktoś z kolegów wie o jakimś dziwnym patencie w tym konkretnym modelu który może powodować tego typu zachowanie.
    Napisze ponownie:
    Auto słabe turbina zaczyna tłoczyć dopiero gdzieś w zakresie 1800 obr
    Silnik pracuje ostro (głośno) i przydymia zapach jakby nie spalonej ropy

    zrobione:
    - szczelność układu dolotowego ok
    -turbina zregenerowana (puszczała olej)
    -wymieniony czujnik ciśnienia doładowania (nowy oryginalny)
    -brak błędów w sterowniku silnika
    -auto odpala bez problemu po przestaniu nocy na mrozie trzeba trochę dużej -zakręcić ale odpala (bez żadnych dodatków typu plack)
    - wymienione rozpylacze wtryskowe i regulowana pompa w Bosch serwis
    Nie ukrywam najbardziej stawiałem na problem z pompą (vp 44) ale autu pojechało do serwisu boscha i wróciło bez zmian
    Stare auto ale już nie mam pomysłu nie nie niby nic nie świeci niby odpala ale do jazdy się nie nadaje.]
    Może jest w tym silniku jakiś przysłowiowy myk odnośnie rozrządu lub coś w tym stylu ( nikt tam nigdy nie zaglądał), auto nie jest zgrzebne od nowości w tej firmie i ma przejechane 350 tyś bez żartów.

    0
  • #12 21 Lut 2018 18:07
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Mnie to wygląda na problemy z pompą VP44 a konkretnie z zatartym tłoczkiem od kąta wtrysku.

    0