Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 315 dci doładowanie

11 Paź 2010 17:51 17565 18
  • Poziom 22  
    Witam wszystkich.
    Mam problem ze sprinterem 315 2008r . Wywalił błąd EDC układ doładowania powietrza 2623-01 ma ktoś może jakieś sugestie, bądź sensowny opis tego błędu?
  • Poziom 34  
    Sprawdź elektrozawór sterujący turbiną, znajduje się pod filtrem powietrza. Powinno dochodzić do niego +12 po stacyjce a sterowanyb jest masą z EDC. Często w sprinterach gnije wiązka w przednim pasie. A tak w nawiasie to MB stosuje oznaczenie CDI nie dci :-)
  • Spec od Mercedesów
    miler80 napisał:
    A tak w nawiasie

    A tak w nawiasie to piszesz o zupełnie innym aucie niż jest w pytaniu :D
  • Poziom 42  
    A tak na marginesie ten błąd to raczej przepływomierz - za słabo na wolnych obrotach
  • Poziom 22  
    Błąd występuje stale, nie daje się kasować. Sterownik podstawia ciśnienie doładowania 800. czujnik turbo podmieniony na nowy. Do sterownika wraca sygnał ok 1V. Na wolnych nie ma w parametrach zmiany położenia przepustnicy przy przegazowaniu. Odpięcie czujnika ciśnienia nie powoduje generowania innego błędu.
  • Poziom 42  
    ESI podaje -
    "Przepływomierz powietrza - przepływ powietrza na biegu jałowym za niski"
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    1. Wykonać reset wartości adaptacyjnych przeplywomierza
    2. Zrobić próbę cisnieniowa chlodnicy powietrza, sprawdzić węże doprowadzajace
    3. Podmienic przeplywomierz
  • Poziom 18  
    Z doświadczenia wynika, że jest to zazwyczaj któryś z przewodów do intercoolera.
  • Poziom 9  
    Kolego,akasowana była inspekcja po wymianie oleju??
    Nawet jak licznik nie bedzie sie upominal o serwis trzeba zresetowac poprzez komputer.
    Czujnik lepkosci oleju "zauważy" nowy olej i na zegarach licznik km moze sam sie zaadaptowac. A mimo to trzeba kasowac inspekcje,zeby sterownik nie obnizyl wskazan przepływki! Chodzi o stopien zuzycia filtra powietrza.

    W kazdym razie spróbuj.Moze pomóc.
  • Spec od Mercedesów
    W tym aucie można inspekcję olejową wykasować z klawiszy licznika. Nie sądzę jednak, żeby to miało związek. Dosyć często widuję auta ze znacznie przekroczonymi wskazaniami do przeglądu (często o ponad 100 tysięcy) i w żaden sposób nie odbija się to na pracy silnika.
    Piecias napisał:
    Chodzi o stopien zuzycia filtra powietrza.

    Filtr powietrza nie zostaje wykasowany przy resecie olejowym. To zupełnie osobna pozycja w komputerze serwisowym.
  • Poziom 9  
    Kolego,a w jaki sposób chcesz wykasowac inspekcje z licznika w modelu 906??
    Podaj mi kombinacje klawiszy!:p

    ????

    W poprzedniej wersji sprintera tj modelu 903,904,905 czyli miedzy 2000 a 2006 rokiem było to możliwe,ale w tej juz NIE!!!!!!!!

    A opcja resetu filtra pow wystepuje osobno w oryginalnym komp serwisowym czyli Star diagnosis.

    Posiadajac inny interfejs lub komp najczesciej tej opcji nie ma,bo jest ona połączona z inspekcja OLEJOWĄ!

    Zajmuje sie serwisowaniem floty Mercedesa i swoje rady daje ze zdobytego doswiadczenia,poniewaz model 906 znam od podszewki! Wlączajac remonty silników, problemy z DPF, EGR, panewkami itd.

    P.S No i waly napędowe...Tez jest problem z "biciem" przez zapiekajace sie lub zużyte krzyżaki.
    Wystepuja takze problemy z mechanizmem zmiany biegów(prawie kazdy sprinter ma złamany odważnik przy skrzyni biegów), zaciskami hamulcowymi i czasami z blokada kierownicy.



    Kolego Gerri:
    Na tym forum liczy sie chec pomocy przy rozwiazaniu problemu,a nie niepotrzebne i nie do konca sprawdzone ocenianie porad od innych!!
    Tym bardziej jesli czyjas porada jest zupełnie bezpieczna i w 100% nie szkodzaca całej sytuacji. Skasowanie inspekcji moze tylko pomoc lub nie!
    Na pewno jednak nie zabierze duzo czasu ani tez nie pogorszy sprawy.
    Pomoze lub nie...
  • Poziom 9  
    ZWRACAM HONOR:):)

    Rzeczywiscie,nie wiedziałem o tej możliwości aczkolwiek doświadczenia mi nie brakuje:)

    Ciekawi mnie tez jak sie zakonczyła sprawa tego sprintera??
    Udalo sie naprawic? Wiadomo co bylo przyczyna??

    Autor moglby cos napisac...

    Jeszcze raz sorki za zbyt szybką ocene Twojej wypowiedzi Gerri!:)
  • Poziom 22  
    Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem czujnik doładowania. Podawał do sterownika napięcie na poziomie milivolt na wolnych. Jednak to nie załatwiło sprawy. Nadal była podstawiona niezmienna wartość ciśnienia doładowania. Pomogło- reset czujnika doładowania, adaptacja przepływomierza i odczyt parametrów. Robione Texą.Nie pisałem wcześniej bo robota mnie przywaliła i dopero teraz trochę się odrobiłem.
  • Poziom 11  
    2359-1 charge pressure control too low boot pressure
    mam taki blad 906 sprinter 2006 rok 2.2cdi euro 4 silnik 646 315 - dwie turbiny
    po wlaczeniu silnika nie widze aby pracowala dzwigienka na turbo ,jednak dla przykladu powiem ze mam do dyspozycji drugiego identycznego sprintera w ktorym tez nie zaobserwowalem tego
    auto po wymianie silnika ,turbiny zdrowe egr wyczyszczony ,czujniki pokazuja warosci
    po przekroczeniu 50km.h wpada w tryb awaryjny i jest bez mocy
    objawy takie jak by nie mial paliwa , trubo slychac jak jeszcze pracuje , po podpieciu do vacunm na sztywno turbiny slychac ze dziala ale nie ma mocy .czu moze to byc uszkodzony zawor przy intercoolerze regulujacy przepustowosc ?czy dobrze kombinuje ?
  • Poziom 21  
    Sprawdz podcisnienia na wolnych obrotach,wypnij je z zaworków regulujacych sa po lewej stronie jak otworzysz maske.Podcisnienie powinno ci wessac jezyk porzadnie tak po chłopsku mówie.Jesli jest ok wypnij wezyki od turbin i wessij powietrze i zobacz czy sztangi chodza płynnie bez zaciec.Sztangi nie uruchomia sie gdy nie ma sinik obciazenia dlatego tak jest ze nie widzisz ich pracy .Sprawdz czy wezyki sa dobre,oraz sprawdz zaworek jedokierunkowy od pompy wakum
  • Poziom 11  
    Okazala sie przepustnica intercoolera ,oraz na nowo adaptacja przeplywki oraz komputera , z tym ze tu uzyty byl star diagnostic bo nie kazdy interfejs poprawnie zrobi adaptacje, mozna tez wgrac moda do ecu ktory oszukuje przeplywke ,to tak jak by ktos kiedys mial taki problem
  • Poziom 9  
    citromaniak napisał:
    Sztangi nie uruchomia sie gdy nie ma sinik obciazenia dlatego tak jest ze nie widzisz ich pracy .

    Czy sztanga od górnej turbiny nie powinna być wciągnięta na biegu jałowym??
  • Poziom 10  
    Witam
    Podlacze sie z tematem , sprinter 313 biturbo 2014 i tu niespodzianka bo przeplywomierz zawyza wskazania. na wylaczonym silniku i na zaplonie ma juz 630mg a podczas pracy na wonych az 3000mg i tak stoi? zasilanie przeplywki jest 12v i 2x5v ?
    kupilem nowa continetala przeplywke bo na star nie przechodzi testu i tu niespodzianka to samo.... 640mg bez wlacznonego silnika na zapalonym na wolnych obr. 3000mg/skok a gdy wyjelem przeplywke z rury by nie bylo przeplywu pow. spada do 330mg/skok....
    najlzejsze dmuchniecie ustami w przeplywke na pracujacym silniku powoduje gwaltowna reakcje i wskazania do 3000mg....
    O co moze chodzic? przeplywomierze continental 5wk98101 ...
    Czy to bedzie objaw uszkodzonego ecu? Czy moze mi ktos podpowiedziec ile ma miec sygnalu ( napiecie / pin ) zwrotnego do ecu?
    Jest to model do 2013roku gdzie zasilanie wspolne z przeplywka ma kilka innych komponentow m.in. podgrzewacz odmy itede 12v sprawdzilem i jest.