Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW SHARAN 1.9 TDI webasto??

11 Paź 2010 19:55 26580 25
  • Poziom 12  
    Witam, VW SHARAN 1.9TDI 98r, mam w nim webasto, nad lusterkiem zegarek z 4 przyciskami do ustawiania, pod podwoziem jakaś skrzynka z małą rurką wydechową taki mały tłumik, chciałbym spróbować to uruchomić czy jest w ogóle sprawne, jak to się nastawia itd??? Szukam w szukaj Panie Moderator i nic konkretnego nie mogę znaleźć, chcę tylko wiedzieć jak się ustawia ten zegarek na włączonym zapłonie, czy na klimatroniku można ustawić temperaturę itd??
  • Poziom 25  
    Na zegarze jest w lewym dolnym rogu ikonka grzania natychmiastowego. Naciska się i ma działać. Reszta odbywa się automatycznie.
  • Poziom 12  
    no a można tam czas ustawić kiedy ma się uruchomić, jak to działa normalnie dmucha ciepłym powietrzem?
  • Poziom 25  
    Do tego służy przycisk SET i po załączeniu powinno dmuchać (czasami ze zwłoką).
  • Poziom 12  
    Kolego czy na klimatyzacji można ustawiać wtedy jakąś temperaturę czy to działa osobno i po prostu grzeje, a dmucha którędy, przez przednie nawiewy czy tym tylnym, sorry że może takie błahe pytania ale nigdy nie miałem z tym do czynień. Gdzieś jeszcze czytałem że pod siedzeniem pasażera powinien być dodatkowy akumulator czy przy webasto też bo przy dogrzewaniu postojowym czy jak to się zwie niby jest??
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Nie ustawia się temperatury na klimatyzacji (wyświetla się HE), a automatycznie załącza przednią dmuchawę . Nie załącza się tylna. Może być dodatkowy akumulator po siedzeniem pasażera... warto się nim zainteresować, bo jeśli jest "padlina" to ogrzewanie się nie załączy.
  • Poziom 12  
    więc tak, jest akumulator pod fotelem pasażera, ale wygląda ze to "padlina" miał ok 3volt na mierniku mimo że po odpaleniu pojawia się ładowanie, chce podłączyć na krótko drugi kablami, teraz pytanie czy na dworze też musi być odpowiednia temperatura bo nic się nie dzieje, wciskam tez przycisk po lewej da dole z symbolem i nic się nie dzieje, po ustawieniu czasu to samo, na dworze było ok 9stopni a słyszałem że ma być max 5. jeśli to zaś nie ma wpływu od czego zacząć co sprawdzić w pierwszej kolejności, może jakieś typowe usterki się pojawiają...
  • Poziom 12  
    Znalazłem pompkę cieczy, była obok piecyka pod podwoziem, okazuje się że też jest do wymiany, podając jej bezpośrednio napięcie nie odzywała się, po rozebraniu wirnik ani drgnie, więc pozostaje kupić drugą, zastanawiam się tylko dlaczego na wtyczce gdzie była podpięta pompka nie pokazuje się napięcie, wciskałem ten przycisk na zegarze z symbolem grzania i nic, podpiąłem drugi akumulator pod ten co jest pod fotelem pasażera i też nic, czy ktoś może mi powiedzieć co może być przyczyną, czy na dworze musi być po niżej 5stopni? dodam że w sumie to nic nie reaguje na ten przycisk, dmuchawa się nie włącza, piecyk też nie daje żadnego znaku życia, bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i jest ok....więc co dalej??
  • Poziom 16  
    po tym co piszesz to masz pelne ogzewanie wiec nawet przy +30 stopniach w lato mozesz uruchomic webasto ...moze swieca do wymiany ogrzewanie zablokowane kabel przegnity przy kostce ciezko powiedziec ....
  • Admin grupy Samochody
    Po pierwsze wszystkie zespoły urządzenia muszą być podłączone i sprawne-urządzenie samo to sprawdza po uruchomieniu.
    Po drugie podaj typ urządzenia.
  • Poziom 12  
    Z typem to będzie problem bo chyba muszę to wymontować bu odczytać jakieś symbole no i łączy się to ze spuszczeniem płynu chłodzącego, wiem tylko tyle że jest tam mała pompka elektryczna do płynu chłodzącego a zaraz obok jakieś ustrojstwo od którego wystaje jakaś mała jakby rura wydechowa i wychodzą węże podłączone do obiegu, dodam że węże idą do tyłu bo z tyłu też mam dmuchawę, klima dwu strefowa.
  • Specjalista elektryk
    Pompka płynu musi być sprawna. Częstą usterką jest też przegnicie przewodów przy pompce paliwa. Znajduje się ona przed zbiornikiem paliwa po prawej stronie samochodu. Wisi na takim gumowym wieszaku. Sprawdź czy przy niej jest wszystko w porządku. Jeżeli będzie uszkodzona któraś pompka czy wentylator lub świeca żarowa to urządzenie jest "głuche" nic się nie odzywa. Błędy można odczytać specjalnym testerem a w niektórych przypadkach też "zwykłym" testerem (komputerem) samochodowym.
  • Poziom 9  
    Przepraszam, ale podepnę się pod pytanie kolegi bizon799,w VW SHARAN 1.9TDI 99, mam EBERSPACHER D3WZ "HYDRONIC", nad lusterkiem zegarek z 4 przyciskami do ustawiania "H", "MIN" i dwa do załączania tego urządzenia. Niestety po ustawieniu za pomocą przycisku "SET" czy natychmiastowego załączenia nie ma żadnej reakcji. Urządzenie jest sprawne, załączyło się samoczynnie przy temp.O°C, przy odpaleniu samochodu. Czy to urządzenie może służyć jako niezależne dodatkowe ogrzewanie? Jeśli tak to gdzie szukać usterki, że nie można go załączyć tymi przyciskami przy zegarku? Również szukam w szukaj Panie Moderator i nic konkretnego nie mogę znaleźć, na ten temat.
    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 12  
    no ja ci kolego maggo nie pomogę, bo u mnie to nic nie działa, no i chyba wezmę się za to w przyszłym roku, bo pewnie trzeba będzie wszystko wymontować i przejrzeć. Szkoda tylko że w tych sharanach jest sporo ciekawych rozwiązań które nie wytrzymują czasu i się psują, no klima, układ klimy jest bardzo kiepski i bardzo często gniją rurki, mechanicy już nawet wiedzą gdzie w pierwszej kolejności zaglądać. To ciągnijcie ten temat webasta, jak się za nie wezmę przyda się każda informacja :)
  • Poziom 12  
    Jestem posiadaczem Sharana 1,9 TDI AHU 97r
    Maggo jeśli posiadasz D3WZ to nie odpalisz go z zegarka bo jest to dogrzewacz i pracuje tylko w momencie pracy silnika. Istnieje jeszcze możliwość ze ktoś wcześniej rozbudował go do ogrzewania postojowego ale wtedy musiałbyś posiadać dodatkowo pompę obiegowa wody i sterownik który włączy dmuchawę. Ja te posiadam zegarek z włącznikiem i ustawieniem godziny.
    bizon799 ty zapewne posiadasz D5WZ. Warunek jest taki ze wszystkie podzespoły muszą być sprawne, a na nieszczęście pompka obiegowa, paliwa i świeca często padają i sterownik piecyka przerywa prace a po kilku nieudanych startach może zablokować się na stale. Wtedy trzeba odblokować zegarem modułowym ktory wyświetli kody błędów.
    A temp. musi być poniżej 5 st. aby wystartował, czujnik znajduje się na podszybiu od strony kierowcy wielkości ok. 50 gr. jeśli temp. jest wyższa a chcesz sprawdzić piecyk przed zima to go zmostkuj. Nie wiem jak jest w klimatroniku ale w manualu trzeba ustawić pokrętło temp. na full i chyba nadmuch na przednia szybę

    Tu macie instrukcje do tych urządzeń po polsku
    Link
  • Poziom 12  
    wielkie dzięki andrzejserus, a czym różnią się te dwa modele od siebie, no i może znasz koszt remontu mojego powiedzmy że musiałbym wymienić wszystko?
  • Poziom 9  
    Dzięki kolego.
    Właśnie nigdzie nie znalazłem dodatkowej pompki wody, a zaciekawił mnie fakt podpiętych wszystkich pinów w zegarku przy podsufitce, a doczytałem, że jeśli nie ma sterowanie z tego zegara pin 5 powinien być wolny. Może będzie można tylko "wmontować" dodatkową pompkę wody bez dodatkowego sterownika i to ruszy jako niezależne ogrzewanie?

    Mam jeszcze jedną ciekawą przypadłość wskazanie temperatury na wyświetlaczu climatronica nie rośnie wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Tzn jeśli wyświetlacz po załączeniu zapłonu wskazuje temp 5°C będzie ona stała, jeśli nawet na zewnątrz temp będzie wynosiła 20°C. Ale będzie ona opadać, tzn jeśli początkowe wskazanie wyświetlacza wynosiło np: 18°C, a temp zewnętrzna będzie opadać to wyświetlacz też będzie wskazywał spadek temp.
    Podmieniałem czujnik temp zewnętrznej w zderzaku i nic, było tak samo jak opisałem powyżej. Podpięcie pod komputer nie wykazało żadnych błędów odczyt z temperatury na komputerze prawidłowy. pozostaje panel sterowania w którym pozostałe jego funkcje działają poprawnie ;-) Może ma ktoś schemat do panelu klimatronika dwustrefowego, a konkretnie do części odpowiedzialnej za wskazania temp? A może to nie panel lecz coś innego. Proszę o podpowiedzi.
  • Poziom 12  
    Modele przede wszystkim różnią się mocą grzewczą ale też sterownikiem. D3WZ pracuje jako dogrzewacz wiec nie potrzebuje takiej mocy jak D5WZ które pracuje też jako ogrzewanie postojowe i steruje pompą obiegową. Koszt pompy obiegowej i paliwa od 100zł za każde. Świeca ok.120zł. Odblokowanie sterownika od 50zł, cena nowego od 400zł. Koszt regenerowanego piecyka ok. 800zł. Ale można pokusić się o wskrzeszenie niektórych rzeczy, w pompkach obiegowych często padają szczotki a paliwa śniedzieją nóżki i odpadają.
    VW SHARAN 1.9 TDI webasto??
    Pompka obiegowa powinna być na rozgałęzieniu przewodów płynu na przednią/tylną nagrzewnice w komorze silnika.U mnie też mam komplet przewodów ale nie sprawdzałem czy sygnał z zegarka dociera do sterownika czy tylko na pusty pin. Pompka wody to nie wszystko bo jeszcze pozostaje odpalenie dmuchawy aby odbierała ciepło z nagrzewnicy aczkolwiek istniały zestawy rozbudowujące D3WZ do ogrzewania postojowego. Są różne pomysły na rozbudowę opisane zresztą na forum a tu masz przykład:
    Link
  • Poziom 9  
    Serdeczne dzięki, pozostanę przy samym dogrzewaczu - tak jak pisałem działa poprawnie (załącza się przy temp 0°C)
    A czy kolega wie coś na temat mojego drugiego pytania na temat nie podnoszącej się temp. na wyświetlaczu klimatronika?
  • Poziom 12  
    Jeśli chodzi o drugie pytanie to niestety nie mam pojęcia co może być przyczyną. Nie mam też Climatronica żeby porównać. Poniżej wrzucam schematy Climatronica i podzespołów, niestety schematu samego sterownika nie posiadam.
  • Poziom 1  
    Witam ,a wie może ktoś gdzie można dostać tą pompę ,oczywiście nie chodzi mi o serwis bo to chyba oczywiste,i jakie są ewentualne koszta.Dzięki
  • Poziom 2  
    Witam!!!
    Ja mam natomiast taki problem kupiłem VW Sharna 1,9 TDI 1998 r i po późniejszych rozmowach z fanami Sharana dowiedziałem się że ma wykręcony piecyk i pompkę webato Hydronic. Więc udałem się na szrot i kupiłem piecyk i pompkę założyłem i.... tu się zaczęły problemy po podłączeniu pompki i następnie piecyka do kostki włącza się dmuchawa wewnątrz samochodu a piecyk ani pompka nie rusza. to jest piecyk ebera D3WZ, instalację w samochodzie miał i z tego co widzę to ma jeszcze ogrzewanie postojowe bo ma zegar koło kierownicy ale pod maską są jakieś przewody i przekaźniki dorabiane, pompkę sprawdzałem na krótko i stuka. Proszę o pomoc ewentualnie wylę zdjęcia tych styczników jak ktoś miał taki problem.
  • Poziom 10  
    Witam, mam Sharana z 2003 1.9TDI 90KM wersja Family z Climatonic. Pod podwoziem z lewej strony mam zamontowane urządzenia (tłumik, rurki, itp) ale nie mam żadnego dodatkowego sterownika nad lusterkiem ani nigdzie indziej. Jak uruchomić tą maszynerie, a może ona działa? Ktoś wie o co chodzi?
  • Poziom 12  
    adyas napisał:
    Witam, mam Sharana z 2003 1.9TDI 90KM wersja Family z Climatonic. Pod podwoziem z lewej strony mam zamontowane urządzenia (tłumik, rurki, itp) ale nie mam żadnego dodatkowego sterownika nad lusterkiem ani nigdzie indziej. Jak uruchomić tą maszynerie, a może ona działa? Ktoś wie o co chodzi?


    W twoim modelu można połączyć się ze sterownikiem przy pomocy interfejsu i programu VAG. Jeśli nie będzie błędów to powinien ruszyć... oczywiście wtedy gdy temperatura otoczenia będzie niższa jak 10°C.
  • Poziom 15  
    zegarek z sharana/alhamby/galaxy:
    VW SHARAN 1.9 TDI webasto??
    Czy jest mozliwosc, zeby wspolpracowal z webasto DW50? Mam toledo II z takim ogrzewaniem i chciałbym podpiąć pod sterowanie ten zegarek.
  • Poziom 15  
    Sygnal wyjsciowy jest taki sam jak w kazdym zegarku analogowym.
    15 +12V po zapłonie,
    30 +12V stałe,
    31 masa,
    58d masa ze ściemniacza,
    S sygnal wyjsciowy na zalaczenie webasta (natychmiastowe lub programowalne).
    Oznaczenia pinów są na obudowie zegarka.
    VW SHARAN 1.9 TDI webasto??